3x13 Waiting in the Wings

Säsong 3-debatter

På med balettskorna gör en piruett och rösta

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
1
3%
6
4
12%
7
5
15%
8
10
29%
9
6
18%
10
8
24%
 
Antal röster : 34

Inläggav VelocityBoy » tor feb 17, 2005 11:00

noike skrev:Pffft. Hon kommer undan med det. Lätt.


What he said...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav HeY » ons mar 16, 2005 19:34

Jättebra avsnitt, men som sagt förstörde Groo slutet. Jag hatar han, jag stör mig så på honom! Bad character!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Yog-Sothoth » ons mar 16, 2005 21:57

Den eviga hata-eller-älska-Groo-diskussionen. Visst skall alla få ha en egen åsikt, men jag är till viss del övertygad om att de som hatar Groo bara inte har förstått hur hans karaktär är avsedd. :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav latarmig » fre mar 18, 2005 22:18

Till sist var det så dags att köpa baletten Giselle av Adolphe Adam (1803-1856). Det är någonting som legat i bakhuvudet sedan första titten. Då jag inte gillar att titta på musik hemma - musik ska lyssnas på - så köpte jag den på cd istället för dvd.

Visst är den väl värd att höra i sin helhet även om den är lite väl konventionell. Den har knappast någonsin fått konservativa musikkritiker att hötta med nävarna i protest mot det musikaliska förfallet, och utbrista i elegier över svunna tider då musik verkligen var musik (Adam är nog den klassiska musikens Manilow). Men eftersom jag ständigt faller för vackra melodier så är den ändå svår att motstå. Skön, sval och lättsmält.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Binchy » sön apr 10, 2005 11:52

Den här storyn känns bekant. Jag vet inte varför. Det är inte bara likheten med "I Only Have Eyes For You". Jag känner igen storyn med baletten som bara fortsätter och fortsätter...

Underbart när tuffe Gunn, som helst inte vill gå med på baletten, sitter framåtlutad med tårar i ögonen och är helt fängslad. Cordy däremot är inte riktigt lika fängslad...

Stackars Angel, been there, done that... Fast här fick vi ju nästan se Cordy halvnaken.

Och vem kommer in i slutet om inte Groo! Liite många kärlekstrianglar på en gång... Stackars Angel och Wes.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav A bear » tor apr 14, 2005 9:28

Klart bättre avsnitt än det föregående. Återigen, om inte ZTV hade behållit originaltiteln kunde de ha kallat hela serien för "Stackars Wesley" på svenska.

Apropå Wesley: synd att de klippte bort balettscenen mellan honom och Fred. Skönt att den är med på DVDn.
Bild Bild

Annars, visst är det inte helt olikt "I Only Have Eyes For You" - till och med Angel själv säger ju det - och jag HAR svårt för A/C. Men det finns några riktigt kul scener (Angels heeeelt obesvärade min efter att han tagit av sig jackan, Spinal Tap-skämtet (yay!), "Fred doesn't have six breasts!... Right?"), några riktiga syndomgrejer, och så Amy Acker och Charisma Carpenter i aftonklänning. Inte illa.

Typisk Whedon förresten: greven, Wesley och Angel råkar ut för samma sak - förälskar sig i en kvinna de aldrig kan få - men där greven försöker tvinga henne kliver de andra åt sidan och förställer sig. Men magi och demoner etc tvingar dem in i hans roll, tvingar dem att handla - och ingen av de tre får flickan när ridån går ner.
ANGEL: What have I got to offer her?
LORNE: Do I even have to answer that? You just have to act, Angel.

Hmm, intressant ordval där, Lorne. I ett avsnitt som handlar om att anta någon annans roll, menar jag.
BALLERINA: There is a section in the first act, during the courtship dance, where my foot slips. My ankle's turned and - and I don't quite hold, every time. He doesn't notice. He doesn't even know ballet that well. But always, at that same moment, I slip. It isn't just the same ballet. It's the same performance. I don't dance. I echo.

Vad säger ni, någon som tror att hon bara pratar om att dansa?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Tinwiel » lör apr 16, 2005 20:35

Ok, andra omtitten av avsnittet. Det är bra, men det lyckas aldrig gripa tag i mig, och får därför bara en 6a i betyg.

Varför? Kanske för att storyn påminner för mycket om "I only have eyes for you", kanske för att jag inte gillar Angel och Cordelia som kärlekspar (tycker inte att dom har den kemin, och jag gillade deras vänskap så mycket).. Det finns några minnesvärda repliker men avsnittet bjuder inte på så mycket humor eller drama som man kanske förväntade sig av Joss. Problemet kanske just är det, för höga förväntningar, för att Joss har skrivit avsnittet.

Nä, jag gillar inte Groo. Det spelar ingen roll om han är en parodi eller inte, han är dåligt spelad och en tråkig karaktär. Bort med honom.

Wesley får som vanligt mina sympatier. Stackars, stackars Wes.. :( :lovebunny:

Det är ett vackert avsnitt, det kan jag hålla med om, och det håller en rätt så hög kvalité, men det hamnar inte på någon 10 i topp-lista. Kanske det hade varit annorlunda om historien om Angel och Cordelia hade engagerat mig, men nu tycker jag mest att det är onödigt...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav sus@n » sön apr 17, 2005 14:24

Såg avsnittet igår för första gången på länge. Tycker fortfarande det är suveränt men varja gång jag ser det hugger det till i mig när Lorne säger:

We all know you have a thing for ex cheerleaders det känns grymt sagt och i den stunden gillar jag honom inte. Även om det ligger sanning i det hela.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav JRT » sön apr 17, 2005 14:36

sus@n skrev:We all know you have a thing for ex cheerleaders det känns grymt sagt och i den stunden gillar jag honom inte. Även om det ligger sanning i det hela.


Varför är det grymt? Dessutom är det väl sagt med en skämtsam underton, som mycket Lorne säger.

Tycker du även det är grymt det som Cordelia säger
spoiler 4x13"A weakness for Slayers? You really are his son." Är ju lite samma sak.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav sus@n » sön apr 17, 2005 15:57

Nej jag tycker inte det är grymt men Angel ser sårad ut och jag reagerar på det..
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Gordo » fre apr 22, 2005 20:15

Gunn och Fred måste vara det sötaste paret någonsin i hela Buffyverse. Det är jättesynd om Wes men jag tycker att det känns helt rätt som det blev.

Det här avsnittet tyckte jag om. Balett, kärlek, tidsloopar, gråtande och skrattande monster och en trollkar med en stor medaljong som styr allting, vad mer kan man begära :)

Gunn är så söt, både i sin förtjusning i Fred och i balett!

Jag trodde att Angel och Cordy skulle få ihop på riktigt i det i det här avsnittet med tanke på avslutningen på det förra. Men istället kommer Groo in och tar henne med storm. Inte mig emot i och för sig, har lite svårt för tanken på Angel och Cordy som ett par.

Tyckte lite synd om Lorne som fick stanna hemma. Men någon måste vakta ju Connor.

Kommer Groo att vara med i många avsnitt? Och hur kommer det att passa in i säsongen?
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav dansdansdans » mån maj 02, 2005 21:30

nääääääääe! hur kan Angel gå och förälska sig i Cordelia??
nänänä!!

hon har ju ingenting emot vem buffy är och utstrålar.. och deras kärlek till varandra.

codelia kan gött gå och bli tillsammans med den där prinsen!

(säger jag som knappt kommer ihåg de säsonger där angel var med i början på buffy.) MEN jag kommer ihåg då han dykt upp efter han flyttat till LA.
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav HeY » lör jun 11, 2005 12:20

dansdansdans skrev:nääääääääe! hur kan Angel gå och förälska sig i Cordelia??
nänänä!!

hon har ju ingenting emot vem buffy är och utstrålar.. och deras kärlek till varandra.

codelia kan gött gå och bli tillsammans med den där prinsen!

(säger jag som knappt kommer ihåg de säsonger där angel var med i början på buffy.) MEN jag kommer ihåg då han dykt upp efter han flyttat till LA.


Själv tycker jag att Cordy och Angel är jättefina ihop. Man kan ju inte klamra sig fast vid en människa bara för att man hade ngt fint en gång i tiden. Bangel är ju över, historia. Så varför kan det inte bli Cangel då (vet inte om det är så när man sätter ihop, som "Spuffy" menar jag")

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav dansdansdans » sön jun 12, 2005 12:41

HeY skrev:Själv tycker jag att Cordy och Angel är jättefina ihop. Man kan ju inte klamra sig fast vid en människa bara för att man hade ngt fint en gång i tiden. Bangel är ju över, historia. Så varför kan det inte bli Cangel då (vet inte om det är så när man sätter ihop, som "Spuffy" menar jag")



nej det är inte bra att klamra sig fast vid en människa för att man HADE något fint ihop. meeeen buffy och angel är ändå buffy och angel.
cordy är bara... nä. men det är bara så jag känner. det är ju inte mitt choice to make....... hehe så att säga :lovebunny:
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav HeY » sön jun 12, 2005 12:54

dansdansdans skrev:
HeY skrev:Själv tycker jag att Cordy och Angel är jättefina ihop. Man kan ju inte klamra sig fast vid en människa bara för att man hade ngt fint en gång i tiden. Bangel är ju över, historia. Så varför kan det inte bli Cangel då (vet inte om det är så när man sätter ihop, som "Spuffy" menar jag")



nej det är inte bra att klamra sig fast vid en människa för att man HADE något fint ihop. meeeen buffy och angel är ändå buffy och angel.
cordy är bara... nä. men det är bara så jag känner. det är ju inte mitt choice to make....... hehe så att säga :lovebunny:


Nej precis. Men det är ju alltid ngt par som man hatar, själv så hatade jag när Buffy och Riley var ihop och ville nästan spy varje gång jag såg de kyssas eller ........ :rolleyes:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav dansdansdans » sön jun 12, 2005 19:10

HeY skrev:
dansdansdans skrev:
HeY skrev:Själv tycker jag att Cordy och Angel är jättefina ihop. Man kan ju inte klamra sig fast vid en människa bara för att man hade ngt fint en gång i tiden. Bangel är ju över, historia. Så varför kan det inte bli Cangel då (vet inte om det är så när man sätter ihop, som "Spuffy" menar jag")



nej det är inte bra att klamra sig fast vid en människa för att man HADE något fint ihop. meeeen buffy och angel är ändå buffy och angel.
cordy är bara... nä. men det är bara så jag känner. det är ju inte mitt choice to make....... hehe så att säga :lovebunny:


Nej precis. Men det är ju alltid ngt par som man hatar, själv så hatade jag när Buffy och Riley var ihop och ville nästan spy varje gång jag såg de kyssas eller ........ :rolleyes:



uhh! för Riley. världens tråkigaste tråkmåns! synd att han inte dog. hehe
men sen vet vi ju att hon aldrig älskade honom på riktigt som han påpekar i något avsnitt till xander, kommer jag ihåg.
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav HeY » tis jun 14, 2005 0:13

dansdansdans skrev:
HeY skrev:
dansdansdans skrev:
HeY skrev:Själv tycker jag att Cordy och Angel är jättefina ihop. Man kan ju inte klamra sig fast vid en människa bara för att man hade ngt fint en gång i tiden. Bangel är ju över, historia. Så varför kan det inte bli Cangel då (vet inte om det är så när man sätter ihop, som "Spuffy" menar jag")



nej det är inte bra att klamra sig fast vid en människa för att man HADE något fint ihop. meeeen buffy och angel är ändå buffy och angel.
cordy är bara... nä. men det är bara så jag känner. det är ju inte mitt choice to make....... hehe så att säga :lovebunny:


Nej precis. Men det är ju alltid ngt par som man hatar, själv så hatade jag när Buffy och Riley var ihop och ville nästan spy varje gång jag såg de kyssas eller ........ :rolleyes:



uhh! för Riley. världens tråkigaste tråkmåns! synd att han inte dog. hehe
men sen vet vi ju att hon aldrig älskade honom på riktigt som han påpekar i något avsnitt till xander, kommer jag ihåg.


Jo, som tur var!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sus@n » tis jun 14, 2005 10:36

Så varför kan det inte bli Cangel då (vet inte om det är så när man sätter ihop, som "Spuffy" menar jag")


Cangel är vanligt använt hos oss som gillar Cordy & Angel tillsammans. Likaså är A/C- shippers och Angdelia.

Bara ett problem med Cangel: SPOILER S3 (slutet) Det kan lika väl betyda Connor/Angel :rolleyes:
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav latarmig » tis jun 14, 2005 13:55

Varför inte "Corgel"? :-)

Kanske för att det låter som om man harklar sig och de enda som skulle använda den akronymen är de som avskyr att se dem tillsammans.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav A bear » tis jun 14, 2005 14:42

latarmig skrev:Varför inte "Corgel"? :-)


Nästan i klass med Spilla, Mallow och Burker.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav HeY » ons jun 15, 2005 0:01

sus@n skrev:
Så varför kan det inte bli Cangel då (vet inte om det är så när man sätter ihop, som "Spuffy" menar jag")


Cangel är vanligt använt hos oss som gillar Cordy & Angel tillsammans. Likaså är A/C- shippers och Angdelia.

Bara ett problem med Cangel: SPOILER S3 (slutet) Det kan lika väl betyda Connor/Angel :rolleyes:


Jo men man kan se förbi det lilla problemet ;)

Woho, jag hade rätt med Cangel!!

Varför inte "Corgel"? :-)

Kanske för att det låter som om man harklar sig och de enda som skulle använda den akronymen är de som avskyr att se dem tillsammans.


Jo det låter lite mer åt den negativa sidan tycker jag också!

Nästan i klass med Spilla, Mallow och Burker.


Hmm, jag tror jag har klurat ut 2 av dem men en får du hjälpa mig med:

Spilla: Spike-Drusilla
Burker: Buffy-Parker?
Mallow???

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » ons jun 15, 2005 0:43

HeY skrev:
Nästan i klass med Spilla, Mallow och Burker.


Hmm, jag tror jag har klurat ut 2 av dem men en får du hjälpa mig med:

Spilla: Spike-Drusilla
Burker: Buffy-Parker?
Mallow???


Tänk "I, Robot... You Jane".
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav sus@n » ons jun 15, 2005 11:12

Malcolm & Willow :D
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav HeY » ons jun 15, 2005 12:51

A bear skrev:
HeY skrev:
Nästan i klass med Spilla, Mallow och Burker.


Hmm, jag tror jag har klurat ut 2 av dem men en får du hjälpa mig med:

Spilla: Spike-Drusilla
Burker: Buffy-Parker?
Mallow???


Tänk "I, Robot... You Jane".


Sus@n skrev:Malcolm & Willow :D


Behövde inte, Sus@n tänkte åt mig ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sus@n » ons jun 15, 2005 17:20

HeY: säg bara till så kan jag tänka åt dig fler gånger :D
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav HeY » sön jun 19, 2005 1:02

sus@n skrev:HeY: säg bara till så kan jag tänka åt dig fler gånger :D


Haha, jo det skulle behövas :P

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » lör jul 23, 2005 18:04

Minns att jag var tveksam till detta avsnitten. Men nu, fasiken, det är bra. Det är synd om Wesley. Han har förhoppningar och förväntningar, och det blir en ordentlig kalldush för honom, tror defintivt detta kan vara lite av en katalysator (som någon var inne på). Givetvis har Wesley blivit allt mörkare under seriens gång, men det känns ändå lite som att det är i detta läget han tappar livlusten och livet känns meningslöst.

Är ju inget jättestort fan av Angel och Cordy som kärlekspar som så. Men deras relation är ändå väldigt speciell och jag ser nog det som en riktigt djup vänskapsrelation, och jag tycker verkligen om den, ända från säsong 1 så har Angel/Cordy scener fungerar kanon. När man sitter med hjärtart i halsgropen under hela slutet av avsnittet och Cordy säger Groo så skär det sig ordentligt inne hos mig. Givetvis är Groo en parodi eller ett skämt, han får vara vad han vill, bara inte med i serien. Joss har givet någon motivering till varför man väljer att plocka in Groo igen? Tycker mest det lämnar en riktigt bitter eftersmak till ett annat väldigt bra avsnitt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav xAMNESIAx » sön jul 24, 2005 23:14

Goo? Va fan ska det vara så svårt att förtränga Phylea arcen. Hoppas att han inte blir kvar länge.

Wes...Det är bara så synd om honom. Det var ett bra tag sedan som jag kände så mycket för en karaktär som jag gjorde när jag såg detta avsnitt. Har absolut inget emot Gunn, men Wes och Fred känns som det givna paret. Angel har, igentligen sedan i mitten av S2, handlat uteslutande om Angel och hans problem. Det är inget direkt fel med det, men en av Buffys starkaste sidor är just alla underbara bikaraktärer som håller serien fräsh. Bikaraktärerna i Angel har fått lite utrymme att utväklats. Wes är lite mörkare, men inga konkreta förklarningar har angets. Cordy har dock gets tid, vilket är kul trots att jag inte gillar henne speciellt mycket. Jag tror, och hoppas, att Angel S3 kommer att ge (speciellt Wes) lite mer utrymme att evolvera.

Och så var det Angel och Cordy. Tveksammt, mycket tveksammt. Det känns bara fel, det är lite svårt att sätta fingret på. Men jag tycker nog att dom passar bäst som vänner, inget mer.

7/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav eriked » fre apr 28, 2006 22:14

detta avsnitt är ju jättehärligt. Få gå ut och njuta av ballet! Och jepp, Spinal Tap skämt går alltid hem! En av mina favoriter. 9 blir det!

hittade den här saken som Joss hade skrivit om avsnittet. Kanske inte så intressant. Men det är ju ändå Joss
title, just wanted to say hi after another gruelling filming experience. Except no gruel. Just film. Just the happiest filming experience I could have had, doing episode 13 of Angel. (The other show. It's on the Double you Bee - will this site explode if I plug it? You know comma, I spend more time on Buffy, though I work hard on Angel stories and cuts and all. Greenwalt and Minear (topplingly huge brains to a man) have the show well in hand, and I hadn't even intended to shoot one this year, so I don't see the crew much, and the cast only socially. But I got sucked into doing one and what a joy that set is exclamation point! What a magical experience! And the episode centers around EXACTLY the sort of thing our young male action-oriented audience CRAVES: Ballet!

Power has driven me mad!

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Tea » sön maj 28, 2006 21:22

Tyckte om det här... Och älskar ju Summer oxå.. så det blev ännu bättre :D:D

(min svaga punkt för balett gjorde itne det hela avsnittet dåligt heller direkt.)

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

FöregåendeNästa

Återgå till Angel Säsong 3



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare