Jodå, detta avsnitt är riktigt, riktigt bra. Jag blev lite förvånad nu då jag röstade och såg fördelningen av röster för första gången. Trodde nog att övervikten skulle ligga åt betyg 9.
För det första detta med Angel/Cordy. Jag har inga som helst problem med det. Tycker det varit en naturlig del av *alla* säsonger att de kommit närmare och närmare varandra och att Angel är kär i Cordy har byggts upp under ett flertal avsnitt. Känns mycket naturligt för mig. Jag har inget till övers för "men Angel och Buffy var så fina ihop" Ja, visst var de det, men det är ju över. Ska Buffy aldrig mer få ha en pojkvän, Angel aldrig mer en flickvän trots att det snart gått tre år sen de var ihop? Nej, fy vad båda serierna hade lidit om dessa saker inte varit möjliga! Sen hade jag heller inte haft nåt emot om Angel och Cordy varit enbart nära vänner resten av serien. Båda alternativen låter bra för mig. Just därför (för att iom att Angel blir intresserad av Cordy så håller jag på honom) har jag lust att sticka nåt vasst i Groos lila ögon då han dyker upp här. Det är så synd om Angel då han flyr fältet upp till Connor.
Wes... Aww, sweetness. Här har han byggt upp förväntningarna och så går det så här? Det är så synd om den mannen. Känns som att inget lyckas för honom med hans barndom, hans watcher-karriär, Virginia, blir nästan ihjälskjuten och nu Fred. Fred som förresten var bedårande i den sista scenen tillsammans med Wes.
Bra avsnitt, kul scener med Angel och Cordy då de är besatta:
ANGEL: It's kinda hard.
CORDY: I kinda noticed.
Kärlek till musiken som var lysande i detta avsnitt!
8 av 10. Bäst hittills i säsongen.