3x12 Provider

Säsong 3-debatter

Blir det några dollar för det här?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
3
20%
6
3
20%
7
7
47%
8
2
13%
9
0
Inga röster
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 15

3x12 Provider

Inläggav latarmig » ons jul 28, 2004 23:49

Angel Investigations ska göras mer effektiva, mer utåtriktade och tjäna mer pengar. Allt för att göra Connors uppväxt finansiellt säker (kan han inte ha någon annan säkerhet så ska han åtminstone inte svälta också). Angel goes greedy och är därmed återigen väldigt rolig. Efter att ha skaffat egen website, delat ut 6000 flygblad (två gånger), så får Angel Investigations mer att göra än de klarar av, samtidigt som pengarna strömmar in. Angel är glad! Fred får i uppdrag att lösa en gåta åt en demonklan och mister nästan huvudet på kuppen.

Under tiden förbereder Holtz Justine för deras kommande samarbete. Vilket bättre sätt finns det att bevisa att man är fundamentalistisk terrorist beredd att göra vad som helst, än att sitta stilla med en syl rakt genom handen och vänta medan ens partner gör några ärenden?
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav sus@n » tor jul 29, 2004 16:02

Detta avsnitt är helt okej, men inte lika bra som Birthday.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Koala » ons okt 06, 2004 23:38

En sjua får det. Jag vill se DemonCordy göra nåt häftigt!
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Pazuzu » tis nov 09, 2004 22:25

Detta är ett mellanavsnitt som helt klart inte når upp till de föregående avsnitten. Trots att de tar pengarna i slutet känns det som sensmoralen "pengar är inte så viktigt" gäller, vilket jag tycker är lite präktigt.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav JRT » tis nov 09, 2004 23:36

Pazuzu skrev:Trots att de tar pengarna i slutet känns det som sensmoralen "pengar är inte så viktigt" gäller, vilket jag tycker är lite präktigt.


Fast om det hade varit det viktigaste budskapet så skulle de ha lämnat pengarna... då hade det blivit en riktigt fet moralkaka av det. Tycker snarare att det man kan utläsa här är att pengar ÄR viktigt, men det får inte låta det stiga en åt huvudet och vara det enda som är viktigt.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Pazuzu » tis nov 09, 2004 23:40

JRT: I och för sig kan jag hålla med dig, men på något sätt tycker jag ändå att moralkakan kvarstår. Möjligtvis kommer det visa sig i att de inte kommer att tacka ja till alla fall som dyker upp.

Nu kanske jag är ute på djupt vatten, men det var bara känslan jag fick av avsnittet.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Binchy » sön apr 10, 2005 11:32

Tre röster, bara?

Det felaktiga telefonnumret på de första 6000 flygbladen fick mig att tänka på min tid på McD. Restaurangen hade samma nummer som Biltema, fast de hade riktnummer 013. (Vi hade förstås 031.) Herrejoss vad många felringningar det var. (Minns speciellt en som ville ha bilbatterier, McD-arbetsledaren som svarade sa "dom säljer vi enbart i sexpack". Är de så dumma att de ringer fel riktnumer och sedan inte hör när vi svarar "McDonald's, Avenyn 5" så får de nästan skylla sig själva.)

Fast det har ju inte med saken att göra.

De skulle allt spritt ut lite flygblad tidigare. Vad mycket de fick att göra plötsligt.

Bör man verkligen följa med en främmande art, som man nästan förstår språket hos, hem till deras pråm??? Speciellt när de faktiskt säger att de behöver Wes (och senare Freds) huvud.

Många händelser på många ställen samtidigt. Men alla strålar samman för att rädda Fred och Lorne, sicken tur!

Vilken mysig final, när Angel, Connor och Cordelia ligger på sängen och alla är sååå sömniga.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav A bear » ons apr 13, 2005 23:53

Ett försök att göra ett lättsamt humoristiskt avsnitt som inte fungerar särskilt bra. Summa summarum två gånger drar jag på mun lite grann; Angels lilla Monty Python-sketch i början och "chipmunk robots on ice".

Viss subtext finns väl; runtom Angels familjeidyll verkar alla - Justine, Holtz, dem Holtz skickar ut Justine att leta rätt på, hon tjejen med zombiepojkvän, han vars kille vart dödad av vampyrer, rentav klickdemonerna - förlora/ha förlorat någon viktig i sitt liv. Alla reagerar på olika sätt, men temat är ändå "saknad". Kan det förebåda nånting månntro? Tja, veeeem vet. Jag saknar mest en stark storyline eller åtminstone lite lyckade skämt.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Gordo » fre apr 22, 2005 19:17

Det här var nog det sämsta avsnittet av s.3 än så länge. Enda delen som var okej var den med Fred och pusslet annars var det inte mycket att hänga i julgranen. Storyn kring tjejen och hennes döda pojkvän var trist och vampyrnästet lika så.

Hoppas nästa avsnitt blir bättre!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav sus@n » lör apr 23, 2005 17:56

Provider är ingen höjdare vad jag minns heller men scenen i slutet är så gullig :oops:
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav xAMNESIAx » tis jul 19, 2005 14:41

OK, inte så mycket mer. Kännes som ett riktigt filler avsnitt utan någon viktig betydelse. Med undantag då för Gunns visade intresse för Fred, vilket är förstårligt. :)
Ska bli kul att se hur Wes kommer att reagera.

6/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav Tob » lör jul 23, 2005 12:10

Pengar är inte allt här i världen. Avsnittet känns inte alls bra. Dem bästa delarna är med Holtz och Justine. Förståelse för att gänget behöver effektivisera Angel Investigation något, men tycker allt dem drar till allt för mycket, för att man riktigt skall ta det på allvar. Ett av dem sämre avsnitten i säsong 3 än så länge.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tea » sön maj 28, 2006 21:24

det här är ett dåligt uppföljande av säsongens hittills bästa avsnitt...
Blir lite anti-klimax äver det hela... speciellt om man ser dom direkt efter varandra

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Isabella » lör jun 03, 2006 18:23

Lite jobbigt med dom där flygbladen för dem ;) Tycker inte den var så bra (inte iklass med Birthday) så avsnittet får inte så höga betyg från mig.
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav AKS » tor jul 26, 2007 22:54

Nja, finns inte så mycket att säga här. Småunderhållande och Wes och Gunn som är intresserade av Fred är ju lite småkul, men det händer inte så mycket här. Cordy har blivit lite demon, Connor är i konstant fara... känns lite väl lättvindigt och "vanligt" detta avsnitt mitt upp i allt det. Men sådana avsnitt har ju också existensberättigande och det är ju inte dåligt.

5 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » sön jan 03, 2010 22:22

Ett helt okej avsnitt. Jag gillar fortfarande Angel med Connor och när Cordy är med så blir det ännu gulligare. Scenen i slutet när de ligger i sängen och fantiserar om vad de kan köpa är fin.

Själva huvudstoryn med pengarna tycker jag är rätt rolig, men inte den bästa. Det runt omkring funkar bättre, som Holtz/Justine, Fred med pusslet och Gunn och Wesleys intresse för Fred.

Favoritcitat:
Sam: I owe you. - You're a real - champion.
Angel: Yeah whatever. (To phone) Hello? (Beeping continues) Hello?!
Sam: Hey - I think - I think that's your voice mail.

Betyg: 6
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » mån jul 12, 2010 9:02

Inget höjdaravsnitt men ändå helt ok.
Kul att Gunn har fått upp ögonen för Fred också, även fast jag tror mer på Fred och Wes.. :P
Vill se mer om Cordys demonsida!! Får väl hoppas att det kommer snart. :)
Betyg: 6
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm


Återgå till Angel Säsong 3



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron