3x10 Dad

Säsong 3-debatter

Ge ditt betyg, NU!

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
2
8%
6
3
13%
7
8
33%
8
9
38%
9
2
8%
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 24

Inläggav Tompa » fre apr 01, 2005 18:33

Lite luckor i bluffen men annars ett underhållande avsnitt.

Borde verkligen skriva här direkt efter jag sett avsnitten. Minns knappt nå't alls.
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav Binchy » lör apr 09, 2005 14:51

Angel verkar vara en rätt nervös, men väldigt ivrig förälder. Släpper han taget om barnet en enda gång? (Förutom när han lämnar kvar barnet och flyr, dvs.) Tror inte det är någon idé att visa ett nyfött spädbarn en nappflaska, dels är deras syn inte särskilt bra och dels luktar den varken mamma eller modersmjölk. (Lägger man ett barn på mammas mage, direkt efter födseln, så kravlar det instinktivt upp mot maten.) Han får stoppa in flaskan i munnen på barnet, så fattar det nog tekniken.

Sicken tur att Lorne kom över och kunde känna att det fanns en massa avlyssningsutrustning. (När de vid något tillfälle sa något om att utrotarna som Gavin skickade inte tar bort "bugs" utan sätter dit dem, så tänkte jag att de planterat dit någon form av insekter. Stupid me. :rolleyes: )

Åh, vad jag avskyr Gavin, han är så självgod och tror att han är listigare och smartare än Lilah. Säg att han möter "a sticky end" snart och att Lilah överlistar honom med lillfingret. Nej föresten säg inget, jag är redan alldeles för spoilad.

Tjejen nere i arkivet gillar jag. That's my girl! Rätt åt Lilah att hon får leta några timmar först, innan arkivtjejen visar vad hon kan.

Linwood: (watching the surveillance) Now that?s a cute little baby. (in a baby talk voice) Yes you are. And your daddy?s a vampire with a soul, and sometimes he reverts to a creature of pure, malevolent evil who could rip your tiny throat out. Yes he does. (Lilah and Gavin snicker) I like kids. The senior partners took mine before I really got to know them. Turn it up. (baby starts to cry loudly) Turn it down. (walks away)


The senior partner took his??? Kul anställningsvillkor! Och han säger att han gillar barn, men orkar med en hel sekunds gråt, innan han tröttnat. Kanske lika bra att de tog hans barn, spädbarn kan nämligen skrika i timmar, tills de tuppar av av trötthet. För att sedan vakna utvilade och fortsätta skrika ett par timmar till.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Binchy » lör apr 09, 2005 15:04

Glömde ju en liten sak. När Angel och bomb-babyn åker i väg i bilen så satt jag (eftersom jag inte visste att det var en bomb) och skällde på Angel för att han höll ungen så nära ratten. Babyn borde ha dött varenda gång de körde in i hans bil bakifrån. Där borde jag ju ha listat ut att det inte var ett riktigt barn. Å andra sidan är de inte så noga med bilsäkerhet i amerikanska filmer. De sitter där glatt utan säkerhetsbälte, krockar i höög fart, men sitter ändå snyggt och prydligt kvar på sin plats, med ett litet skärsår över ena ögat efteråt, när de borde ligga fyra meter framför bilen, sönderskurna och ihjälslagna. Oh, well, nu var jag där med logik igen, sorry, won't happen again (inte på hela dagen i alla fall :D ).
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav A bear » mån apr 11, 2005 9:21

Scenen där Angel gullar med Connor är ju pinsam, men samtidigt rätt sorglig; som Lorne säger åt honom så är ju Connor så stressad eftersom han känner av Angels oro, alltså tar han på sig sin vampface - vampyrer oroar sig inte över andra. Han kan inte ta hand om sin son utan att i viss mån stänga av människan i sig.

(s4)
CONNOR: That’s what he told me… and he thought I believed him. The truth is… Angel’s just something that you’re forced to wear. You’re my real father.

Bra W&H-avsnitt. Linwood och Files and Records.

Och så Wesley med eldkastare.

Men i övrigt ett rätt trist avsnitt. Kändes mest som att de behövde få det avklarat så att de inte hela tiden skulle behöva ha en massa frilansare som var ute efter Connor - även om det kanske vore mer "realistiskt" - och bara fokusera på Holtzarcen. Justine dyker upp och gör väl ingen mänska glad i det här avsnittet - var det inte tanken att de skulle plocka tillbaka Kate här? Hade kanske gjort hennes roll lite mer spännande. Så är jag imponerad över att Angel bara behöver 3 sekunder för att ta sig upp ur gruvan, hoppa in i bilen, vrida om startnyckeln och trampa gasen i botten.

Och så undrar jag fortfarande vem Beltar The Cremator är. Kusin till Trogdor The Burninator?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Gordo » fre apr 22, 2005 13:58

Don't leave us Angel!
Jag trodde faktiskt att han skulle sticka igen. Tur att han inte gjorde det. Connor, fint namn till ett fint barn. Trevligt med ett avsnitt som slutar "lyckligt". Hoppas att lyckan får vara ett tag. Men kändes det inte som att det gick lite lätt i det här avsnittet? Och är det verkligen något speciellt med Connor eller är han en helt vanlig pojke? Att han blev lugn av Angels vamp-face tycker jag var mer än löjligt.

Så Holtz håller på att rekrytera en Armé,
What are we talking about. Some kind of Karate Kid Mr. Miyagi groove thing? Wax on, wax off


Som helhet ett helt ok avsnitt, inget mer.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav dansdansdans » mån maj 02, 2005 21:14

hehe
jag tänkte på det att barn gillar ju att ligga nära och höra mammas/pappas/omsorgspersonens hjärtslag..
men Angel har ju inget hjärtslag!
men det hade ju inte Darla heller... så Connor saknar det kanske inte
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav xAMNESIAx » fre jul 15, 2005 21:01

A bear skrev:Och så Wesley med eldkastare.


Avsnittets bästa scen. 8)

Annars helt OK. Holtzarcen är defenitivt det bästa med Angel just nu, helt underbart skrivet. Connor, vet inte riktigt vad jag tycker om hans ingång i serien. Kan dock inte förneka att det är riktigt spännande nu, så jag borde vara glad.

7/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav Tob » lör jul 23, 2005 2:47

Tycker det är lite tråkigt att man inte föjer upp Darla lite bättre. Det känns som en väldigt stark scen, och det går väl knappast förneka att Darla var en stor del i Angels liv, och det nämns inte ens eller behandlas knappt.

Detta är ett övergripande problemen med Angel som serie, iaf i förhållande till Btvs, att man ofta låter händelser gå förbisedda, och det blir lite för fristående. I Btvs tycker jag man oftare låter händelser ha betydelse längre fram, även mindre saker. Jag har väl egentligen inga konkreta exempel att dra upp, dessvärre.

Annars, Connor som så följs ju upp, Angel har problem. Han är osäker och detta känner ju barnet. Connor är frisk, han är normal och hela gänget tycks glädjas med Angel. Barnvagns scenen är talande. Twisten är snygg, och jag skäms nästan för att jag höll på att gå på den igen faktiskt, omtitten är verkligen behövlig. På det stora hela ett mellanavsnitt, men behövligt, mer Holtz hade inte vart fel.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Taura-Tierno » sön apr 30, 2006 0:11

Jag tyckte om avsnittet. Inte allra bästa, visserligen, men bra ändå. Det var kul att se Angel som pappa, tyckte inte det förstörde något, för det blev inte överdrivet. Kändes ganska verkligt. Men för tillfället tycker jag om hela säsong 3 också, så.
Taura-Tierno
Demon Fodder
 
Inlägg: 22
Blev medlem: 19 jun 2005

Inläggav Tea » sön maj 28, 2006 21:20

det h'r var rätt bra.. kunde någon genomskåda planen???? genomtänkt :D

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav sus@n » mån maj 29, 2006 13:01

Tea skrev:det här var rätt bra.. kunde någon genomskåda planen???? genomtänkt :D


Jag kunde... vid omtitten :D
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Re: 3x10 Dad

Inläggav Isabella » lör jun 03, 2006 12:40

Zaxx skrev:Sen är det ju bara FÖR pinsamt när de går som ett "coolt" gäng ut ur sjukhuset med en BARNVAGN!.. herregud.. sluta!


Haha jag håller med :P Avsnittet var bra men jag gillar fortfarande inte Holtz :/ Connor är söt :D
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav Bender » mån okt 30, 2006 21:57

Usch det här avsnittet gillade jag inte alls.. var dock nöjd över att genomskåda plottwisten tidigt.. Började dock tveka när Angel pratade med bomben/barnet i bilen. :eek:

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav Capt. Peroxide » sön jul 01, 2007 16:13

Jag älskar hela baby-arcen! Framför allt kanske för att Julie Benz spelade så bra hela tiden hon var havande, men även efter att hon dog och Angel blev ensamstående pappa.

Jag blev dock mycket besviken när det gick upp för mig att Connor nöjer sig med mjölkersättning och inte behöver blod. Jag bara väntade på att han skulle ta på sitt (tandlösa) vamp-face när Angel visade tänderna.

Intressant att se hur Cordy, en efter vad det verkar mycket ensam tjej som säkert längtar efter familj, direkt paxar mammarollen. Och Freds blick när hon ser Cordy, Angel och Connor tillsammans... Aaww.

Jag tycker Holtz är skittråkig, men däremot hans adept, Justine the non-chosen "vampire slayer" - hon är schyst! Gillar hur de har castat henne, hon har ju inga slaying powers, så hon får allt lov att vara lite grövre byggd än Buffy och Faith för att ha en chans.

Över huvud taget är det skoj att de castat ett gäng tjejer i S3 som inte är skitsnygga, men uttrycksfulla. Lilah, Justine, arkivroboten...

En fråga bara - "Geraldo"? Dög det inte med Liam?
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav AKS » ons jul 25, 2007 17:47

Connors fullständiga namn, Connor Angel, känns lite klumpigt. Men gulligt. :)

Detta avsnitt är inte så bra som det föregående, men det är ju svårt då det avsnittet har en av de mer klassiska Buffyversescenerna (gränden, regnet, Connors "födelse"). Jag tycker att det blir lite väl mycket gullegull med Angel och hans bebisprat, men om han skulle vara all business så skulle man ju undra över vilken konstig pappa han är.

Kul med twisten. Då jag spolar tillbaka ser jag ju tydligt att Lorne ger Angel lappen, men jag missar det alltid första gången.

Angel på W&H är bra. Parafras: "College fund. Start saving. I've got my heart set on Notre Dame." :D

Sista scenen på sjukhuset är också gullig och jag har inga problem med slutscenen då de som gäng går ut ur sjukhuset med barnvagnen. Pojken är ju deras mission nu, om hans ens ska få börja skolan måste de ju samarbeta. Ser alltså inte slutet som "coolt gäng med barnvagn" som nämndes i ett tidigare inläggs utan mer som "vi är en familj och vi är enade i att skydda Connor".

6 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » tor jul 26, 2007 2:03

AKS skrev:Connors fullständiga namn, Connor Angel, känns lite klumpigt. Men gulligt. :)


Han kanske skulle ha något kortare förnamn. Som Kirk, Kirk Angel. Mindre klumpigt. Det enda *host* problemet är att det är väl inte irländskt som Angel envisades med? Hmm, Seamus? Seamus Angel? Nja, jag nöjer mig med Connor :P

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » tor jul 26, 2007 2:37

AKS skrev:Connors fullständiga namn, Connor Angel, känns lite klumpigt.

(spoiler 5.18) Connor Steven Angel-Holtz-Reilly däremot formligen rullar av tungan.

Jag vill omformulera det där men det är sent.


(Förresten är Connor visst ett irländskt namn, väl? Eller gaeliskti alla fall...)
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » tor jul 26, 2007 9:53

HeY: Att inte Angel tänkte på Seamus... :)

A bear: Haha, ja verkligen ett härligt namn det där.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » sön jan 03, 2010 15:29

Bra avsnitt! Jag tycker att Angel är gullig med Connor stundtals. Det är roligt när han håller på med nallen när Lorne sjunger.

Scenerna på Wolfram & Hart tycker jag också om. Kul när Linwood säger att han gillar barn men sen inte alls orkar lyssna på när Connor gråter. :D

Holtz är inte lika bra i det här avsnittet som i förra, men han funkar ändå.

Favoritcitat:
Linwood: That's a cute little baby. Yes, you are. And your daddy is a vampire with a soul. And sometimes he reverts to a creature of pure, malevolent evil, who could rip your tiny throat out. Yes, he does. I like kids. The Senior Partners took mine before I really got to know them. Turn it up. (Lilah pushes a button on the remote and the room fills with a baby's cries) Turn it down. (Linwood walks out).

Betyg: 7
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » mån jul 12, 2010 0:10

Ännu ett bra avsnitt!
Jag tycker att "Gulliga Angel" är charmig, och småskrattade lite när han gjorde sina grimaser..
Tycker det va riktigt skickligt där när Lorne gav lappen till Angel, inte en chans att man ser det om man inte tänker på det..
Betyg: Bättre än en 7a så därför en svag 8a!
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Inläggav WillowGirl » tis feb 01, 2011 1:08

Haha, måste börja med att kommentera Angels grimaser till lille Connor. Underbara ju! Humor.
Och på tal om Connor... stort att Angel har fått barn. En son! Ska bli spännande att följa hur det kommer gå.
Tror att Cordy kan passa jättebra som någon form av en "extramamma" faktiskt. Hon har vuxit och mognat otroligt mycket sen man mötte henne första gången.
Användarvisningsbild
WillowGirl
Minion
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 29 nov 2010

Föregående

Återgå till Angel Säsong 3



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron