Good evening, Ang::cough::Investigations!
angående hisscenen hade jag lite funderingar och skrev:Om Buffy som serie metaforiskt visar hur det är att växa upp från tonåring till några och tjugo - när världen är väldigt svart/vit, ond/god till att börja med, så visar Angel hur jobbigt det är att några år senare inse att allt är gråskala och att ingen är helt god och ingen helt ond. De insikterna slåss många av oss med ända upp i fyrtioårsåldern. Det är väl därför vi här är så spridda i åldrarna kan tänka....
ANGEL: You know... I've, well, I really couldn't help but notice the goats. Yeah. A lot of goats. Goats, many. Those are GOATS, guys!
DARLA: You always take a shower when you come back from that place. Don't know why. You're never dirty.
LINDSEY: I'm always dirty.
Binchy skrev:Mamman till flickan med det tredje ögat är lite svårförståelig. Har hennes make vägrat henne pengar till att betala flickans bot, eller vill hon inte tro på vad hennes ögon säger henne, eller är hon bara en idiot?
A bear skrev:Binchy skrev:Mamman till flickan med det tredje ögat är lite svårförståelig. Har hennes make vägrat henne pengar till att betala flickans bot, eller vill hon inte tro på vad hennes ögon säger henne, eller är hon bara en idiot?
Som jag tolkar det har hon helt enkelt ingen lust att betala - precis som många tar vilken ursäkt som helst för att inte betala rörmokaren, om de kan komma undan. Hon vet att de inte gärna kan stämma henne, så hon tänker helt enkelt skita i't.
Binchy skrev:A bear skrev:Binchy skrev:Mamman till flickan med det tredje ögat är lite svårförståelig. Har hennes make vägrat henne pengar till att betala flickans bot, eller vill hon inte tro på vad hennes ögon säger henne, eller är hon bara en idiot?
Som jag tolkar det har hon helt enkelt ingen lust att betala - precis som många tar vilken ursäkt som helst för att inte betala rörmokaren, om de kan komma undan. Hon vet att de inte gärna kan stämma henne, så hon tänker helt enkelt skita i't.
Vad jag reagerar på är hennes kraftiga upprördhet när hon säger att de inte tänker betala. Antingen så är hon arg på sin make som inte gett henne pengar att betala med och satt henne i situationen att säga nej. Eller så väntar hon sig kraftiga mothugg från Angel Investigation. Om man bara kallt tycker att: ni bara försöker lura mig, jag tänker inte betala, så blir man väl inte så väldigt upprörd som hon är.
A bear skrev:Binchy skrev:A bear skrev:Binchy skrev:Mamman till flickan med det tredje ögat är lite svårförståelig. Har hennes make vägrat henne pengar till att betala flickans bot, eller vill hon inte tro på vad hennes ögon säger henne, eller är hon bara en idiot?
Vad jag reagerar på är hennes kraftiga upprördhet när hon säger att de inte tänker betala. Antingen så är hon arg på sin make som inte gett henne pengar att betala med och satt henne i situationen att säga nej. Eller så väntar hon sig kraftiga mothugg från Angel Investigation. Om man bara kallt tycker att: ni bara försöker lura mig, jag tänker inte betala, så blir man väl inte så väldigt upprörd som hon är.
Hon har lite dåligt samvete, och försöker rättfärdiga sig inför sig själv. De har räddat livet på hennes dotter och som tack för hjälpen tänker hon nu vägra återgälda dem för det. Alla gör vad som är bäst för dem själva - men vi är inte alltid stolta över det.
caffeineaddict skrev:Hur skulle ni själva reagera om ni vaknade och ert barn/er partner/er förälder hade ett tredje öga i bakhuvudet?
noike skrev:caffeineaddict skrev:Hur skulle ni själva reagera om ni vaknade och ert barn/er partner/er förälder hade ett tredje öga i bakhuvudet?
Lätt. Sälja personen till en cirkus dyrt och köpa ny tv och kamera.
xAMNESIAx skrev:en varelse som i grunden är Darth jävla Vader ond
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare