2x15 Reprise

Diskutera Säsong 2

Det här var väl alldeles utmärkt, eller?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
0
Inga röster
7
4
22%
8
7
39%
9
7
39%
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 18

2x15 Reprise

Inläggav latarmig » tis jul 13, 2004 2:34

Många trådar på gång i det här avsnittet och inte alla av dem får sin lösning: Wolfram & Hart är i upplösningstillstånd på grund av utvärderingen från Senior Partners, Kate får sparken, Wesley blir singel igen, Angel gör en resa till the home office och har en kärleksstund (nåja, i alla fall sex) med Darla, samtidigt som Cordelia är på väg att inkassera surt förvärvade slantar efter ögon(operationen). Det är väl de huvudsakliga trådarna i avsnittet.
Senast redigerad av latarmig tis jul 13, 2004 2:45, redigerad totalt 1 gång.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » tis jul 13, 2004 2:40

Ett av Angels absolut bästa avsnitt. Det man minns starkast är nog hissresan till helvetet, men även slutet och Angels bråk med sitt gamla gäng är alldeles utmärkt.

Starka insatser från så gott som alla och ett av Boreanaz bästa avsnitt.

Och David Fury som fåroffrare!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav latarmig » tis jul 13, 2004 2:43

Det visste jag inte att David Fury var med. Vem av dem är det, vänster eller höger när man först får se dem?
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav noike » tis jul 13, 2004 2:45

Den store som ser ut som en skägglös tvillingbror till Senapsmannen i OMWF.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav latarmig » tis jul 13, 2004 2:47

Haha, utmärkt beskrivning, jag fattade direkt. Dig skulle polisen ha på alla brottsplatser (när brotten begicks), du skulle bli ett utmärkt vittne.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav noike » tis jul 13, 2004 2:53

Som vanligt är det ett oerhört bra avsnitt signierat Timmy Boy. Mr och Mrs Minear kan känna sig stolta. Holand Manners är min hjälte och jag vill bli en advokat precis som han -- fast levande då.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » tis jul 13, 2004 10:43

Fury har tre roller i Buffyverse, vilket jag tror han är nästan ensam om (om vi inte räknar stuntmän och folk i monster-makeup). Det finns en hel del som har två, dock.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Koala » ons sep 08, 2004 23:56

Jodå, detta avsnitt fungerar, jag börjar dock lacka på angel nu..

8a..
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav noike » tor sep 09, 2004 1:07

Koala: på serien eller personen? Inte för att det spelar något roll, jag gillar Avenging Angel. Och jag menar, det här avsnittet har ju allt. Döda, odöda, sex, våld, triangeldrama och en hiss.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » tor sep 09, 2004 1:15

Avsnitten får ju bra betyg så det är nog personen. Hur man kan lacka på Angel är dock en fråga jag inte kan svara på :?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Koala » tor sep 09, 2004 16:30

Ogillar hans arrogans.. Den blir så blähäpig i längden, okay, dude's gone bad but not evil.. I get it..
Börjar gilla Wesly dock, avskydde honom förut.
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Pazuzu » sön okt 03, 2004 14:04

Wolfram & Hart växer till sig som big bads när man får veta att de har funnits till ända sedan början, om än i olika former. Paralleller kan ju dras till Buffy säsong 7 och the first. Det fick mig även att tänka på (spoiler för IT av Stephen King)clownen Pennywise som även han har existerat i evighet i olika former.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Johannah » mån nov 08, 2004 2:22

Okej avsnitt, men inget wow. Beror nog på att jag är så jävla trött på Angel. Personen, inte serien. What the hell håller han på med?
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav Joamna » fre nov 12, 2004 22:51

Dramatiskt minst sagt.

Jag vet inte om jag är trött på Angel (personen inte serien) som många andra här sagt sig vara, men nog blir jag väldigt irreterad på honom. När han bara valsar in till Cordy och Wes och kör över dem som att de skulle vara värdelösa. Men jag hoppas verkligen på att han får slå huvudet i sten golvet ordentligt och börja ta sig tillbaka till hans gamla jag igen, för jag antar att han måste nå botten för att ta sig upp igen.. men vem vet.

Holland i hissen var riktigt bra

Gillade också Wesleys sentimentilitet i telefonen med Cordelia, it's a sweet man.

Good evening, Ang::cough::Investigations! :D
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Ai » ons jan 12, 2005 0:36

Jag gillar det här avsnittet. Håller med noike: det här avsnittet har ju allt. Döda, odöda, sex, våld, triangeldrama och en hiss. What's not to like? Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Holland och Angel i hissen. Otroligt bra scen. Och för att man inte ska förkasta ett gammalt beprövat trick så tänker jag nu helt fräckt citera en av mina favoritmänniskor som ofta säger så många bra saker: Mig Själv! :D

angående hisscenen hade jag lite funderingar och skrev:Om Buffy som serie metaforiskt visar hur det är att växa upp från tonåring till några och tjugo - när världen är väldigt svart/vit, ond/god till att börja med, så visar Angel hur jobbigt det är att några år senare inse att allt är gråskala och att ingen är helt god och ingen helt ond. De insikterna slåss många av oss med ända upp i fyrtioårsåldern. Det är väl därför vi här är så spridda i åldrarna kan tänka....

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Binchy » ons mar 09, 2005 17:10

Mamman till flickan med det tredje ögat är lite svårförståelig. Har hennes make vägrat henne pengar till att betala flickans bot, eller vill hon inte tro på vad hennes ögon säger henne, eller är hon bara en idiot? Hon verkar väldigt upprörd och frustrerad. Och hade man tyckt att det var lurendrejeri hade man väl bara kallt sagt att det här tänker jag inte betala för, och så gått sin väg.

"The seventy-five year review" på Wolfram & Hart. Hm, kan inte vara många som kommer ihåg den förra?

Kate blir avskedad. Hon är ju verkligen en polis i själ och hjärta. Och mycket riktigt så försöker hon ta sitt liv.

Och Angel och Darla gör "det".
Spoiler Buffy 2:13-14 Surprise-InnocencePrecis som i Buffy så rusar han ut och stönar och låter. Fast här får man se honom klä på sig.

"farenzics" Hittade den här lustiga stavningen på http://www.cityofangel.com/episodes/ när jag skulle pigga upp mitt minne om det här avsnittet. Forensics brukar det ju annars stavas, men lite omväxling är ju alltid trevligt. :P
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Buffybot Wannabe » tor mar 10, 2005 3:39

Det här håller ju inte, jag kan inte skriva, måste kolla nästa avsnitt direkt.

Jävla Angel!

Jag skulle ju sova i natt!

Edit: En sak kan jag skriva! Lindsey...mmm... den satt där den skulle!
SM-GULD 2004
SM-SILVER 2005
SM-GULD 2006
Åkte ur i semin 2007... va fan hände?
Användarvisningsbild
Buffybot Wannabe
Big Bad
 
Inlägg: 2494
Blev medlem: 16 okt 2004
Ort: Speedwayheaven

Inläggav Lipton » tor mar 10, 2005 11:10

(2.16):Förstod inte vitsen med att Angel rusar ut och kastar sig på marken den här gången, hans själ är ju inte på väg att lämna honom, så ??
Och man tycker att en som är 240+ och levt med demoner och diverse andra figurer under lång tid borde veta hur det ligger till med ont/gott, ofta så behandlas Angel från serieskaparnas sida som om han bara vore i den ålder som han ser ut att vara.

Spoilermarkering. /caffeineaddict
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Tompa » lör mar 26, 2005 22:50

Dumma Angel. Dumkåta Angel.


Cordy: -"I don't even know what you are anymore."
Angel: - "I'm a vampire. Look it up."
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav A bear » sön apr 03, 2005 20:31

Arcen är tillbaka på banan och det med besked, även om jag inte riktigt förstår varför Darla vill åt den där ringen. Men hissen! Hissen! Angel når botten (bildligt och bokstavligt talat) och brakar igenom så fullständigt att han inte ens bryr sig om han blir Angelus; Angelus har åtminstone ett mål i olivet, vilket Angel inte längre har.

ANGEL: You know... I've, well, I really couldn't help but notice the goats. Yeah. A lot of goats. Goats, many. Those are GOATS, guys!


Och Kate är inte polis längre. Hon hade väl egentligen aldrig en chans som sådan i Buffyverse.

En annan favorit här:
DARLA: You always take a shower when you come back from that place. Don't know why. You're never dirty.
LINDSEY: I'm always dirty.

Lindsey är, till skillnad från Lilah, inte en fullständigt ond människa. Han är egoist, och på sätt och vis - paradoxalt - påminner han mer om en del själlösa-men-inte-rent-onda varelser vi får träffa (Spike, t ex) än den rent mänskliga ondska som Lilah representerar. Lilah är enbart intresserad av sig själv, och för henne är ondskan nästan ett syfte i sig - i synnerhet eftersom hon är övertygad om att W&H kommer att segra i slutändan. Lindsey är också i första hand intresserad av sig själv, men han vill inte vara ond för ondskans skull... så att säga... tror jag kan skriva det där bättre. Fast inte just nu kanske. Så här nånting: Lilah ignorerar sitt samvete. Lindsey lever med sitt. Lilah är ond; Lindsey gör ont.

Binchy skrev:Mamman till flickan med det tredje ögat är lite svårförståelig. Har hennes make vägrat henne pengar till att betala flickans bot, eller vill hon inte tro på vad hennes ögon säger henne, eller är hon bara en idiot?

Som jag tolkar det har hon helt enkelt ingen lust att betala - precis som många tar vilken ursäkt som helst för att inte betala rörmokaren, om de kan komma undan. Hon vet att de inte gärna kan stämma henne, så hon tänker helt enkelt skita i't.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Binchy » sön apr 03, 2005 21:15

A bear skrev:
Binchy skrev:Mamman till flickan med det tredje ögat är lite svårförståelig. Har hennes make vägrat henne pengar till att betala flickans bot, eller vill hon inte tro på vad hennes ögon säger henne, eller är hon bara en idiot?

Som jag tolkar det har hon helt enkelt ingen lust att betala - precis som många tar vilken ursäkt som helst för att inte betala rörmokaren, om de kan komma undan. Hon vet att de inte gärna kan stämma henne, så hon tänker helt enkelt skita i't.


Vad jag reagerar på är hennes kraftiga upprördhet när hon säger att de inte tänker betala. Antingen så är hon arg på sin make som inte gett henne pengar att betala med och satt henne i situationen att säga nej. Eller så väntar hon sig kraftiga mothugg från Angel Investigation. Om man bara kallt tycker att: ni bara försöker lura mig, jag tänker inte betala, så blir man väl inte så väldigt upprörd som hon är.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav A bear » sön apr 03, 2005 21:27

Binchy skrev:
A bear skrev:
Binchy skrev:Mamman till flickan med det tredje ögat är lite svårförståelig. Har hennes make vägrat henne pengar till att betala flickans bot, eller vill hon inte tro på vad hennes ögon säger henne, eller är hon bara en idiot?

Som jag tolkar det har hon helt enkelt ingen lust att betala - precis som många tar vilken ursäkt som helst för att inte betala rörmokaren, om de kan komma undan. Hon vet att de inte gärna kan stämma henne, så hon tänker helt enkelt skita i't.


Vad jag reagerar på är hennes kraftiga upprördhet när hon säger att de inte tänker betala. Antingen så är hon arg på sin make som inte gett henne pengar att betala med och satt henne i situationen att säga nej. Eller så väntar hon sig kraftiga mothugg från Angel Investigation. Om man bara kallt tycker att: ni bara försöker lura mig, jag tänker inte betala, så blir man väl inte så väldigt upprörd som hon är.


Hon har lite dåligt samvete, och försöker rättfärdiga sig inför sig själv. De har räddat livet på hennes dotter och som tack för hjälpen tänker hon nu vägra återgälda dem för det. Alla gör vad som är bäst för dem själva - men vi är inte alltid stolta över det.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Binchy » sön apr 03, 2005 21:53

A bear skrev:
Binchy skrev:
A bear skrev:
Binchy skrev:Mamman till flickan med det tredje ögat är lite svårförståelig. Har hennes make vägrat henne pengar till att betala flickans bot, eller vill hon inte tro på vad hennes ögon säger henne, eller är hon bara en idiot?

Som jag tolkar det har hon helt enkelt ingen lust att betala - precis som många tar vilken ursäkt som helst för att inte betala rörmokaren, om de kan komma undan. Hon vet att de inte gärna kan stämma henne, så hon tänker helt enkelt skita i't.


Vad jag reagerar på är hennes kraftiga upprördhet när hon säger att de inte tänker betala. Antingen så är hon arg på sin make som inte gett henne pengar att betala med och satt henne i situationen att säga nej. Eller så väntar hon sig kraftiga mothugg från Angel Investigation. Om man bara kallt tycker att: ni bara försöker lura mig, jag tänker inte betala, så blir man väl inte så väldigt upprörd som hon är.


Hon har lite dåligt samvete, och försöker rättfärdiga sig inför sig själv. De har räddat livet på hennes dotter och som tack för hjälpen tänker hon nu vägra återgälda dem för det. Alla gör vad som är bäst för dem själva - men vi är inte alltid stolta över det.


Med andra ord, hon är en idiot. Folk som kan göra så kraftfulla saker, som att ta bort ett öga i ens dotters bakhuvud, ska man hålla sig väl med, annars kanske man själv vaknar med värre saker än ett öga i bakhuvudet.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav A bear » sön apr 03, 2005 22:12

Jag tror hon anar att de är good guys och alltså inte lär ta ut någon hämnd på en oskyldig flicka. Det är just därför hon kan göra som hon gör. Återigen, det här med moraliska gråskalor som är en av Angels starkaste sidor; fru Sharpe är inte ond eller god, hon är bara en människa som handlar i sitt eget bästa intresse - även om hon kanske har dåligt samvete för det.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav caffeineaddict » mån apr 04, 2005 0:33

Jag tror hon helt enkelt, precis som hon säger (om jag minns rätt), vägrar erkänna att "sådana saker existerar" och tänker komma undan med vilka dåliga bortförklaringar som helst istället för att öppna sin hjärna tillräckligt mycket för att acceptera att något sådant som demoner som delar ut tredje ögon finns i världen. Hur skulle ni själva reagera om ni vaknade och ert barn/er partner/er förälder hade ett tredje öga i bakhuvudet?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » mån apr 04, 2005 0:41

caffeineaddict skrev:Hur skulle ni själva reagera om ni vaknade och ert barn/er partner/er förälder hade ett tredje öga i bakhuvudet?

Lätt. Sälja personen till en cirkus dyrt och köpa ny tv och kamera.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » mån apr 04, 2005 0:45

noike skrev:
caffeineaddict skrev:Hur skulle ni själva reagera om ni vaknade och ert barn/er partner/er förälder hade ett tredje öga i bakhuvudet?

Lätt. Sälja personen till en cirkus dyrt och köpa ny tv och kamera.


Om du hittar en svensk cirkus som fortfarande köper människor mot deras vilja för att de är udda så säg till, för jag har en intressant syster. Eller åtminstone kan jag fejka att hon är intressant tills de har köpt henne.

Du borde väl kunna kränga adolvsson? Något måste det ju vara som gör honom så som han är? Eller kanske outcast? Eller en mamma som kastar clementiner?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Gordo » ons apr 20, 2005 15:40

I'm a vampire, look it up!

Oj, vilket slut! Vad kommer att hända Cordy? Kommer Kate att dö? Och den stora frågan, kommer Angelus att komma fram igen? Det verkade ju så på slutet men var det verkligen lycka han upplevde med Darla? Om det "bara" var tillfredsställelse så kanske inte förbannelsen kickar in? Men det skulle ju vara ganska coolt om vi fick se lite Angelus igen.

Annars var det ett bra avsnitt, skönt att både W&H storyn och Darla-storyn vevades igång igen. Nu hoppas jag bara på lite mer Dru så blir jag helt nöjd :)
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav xAMNESIAx » tor maj 26, 2005 18:40

Måste medge att jag, efter att ha hört allt snack om att S2 skulle vara så mycket bätter än S1, ändå var tveksam efter "Judgement". Jag tyckte att S1 var så bra, men nu så är det bara att erkänna, S2 rockar alla våra sockar. "Reprise" är ännu ett riktigt starkt avsnitt i den helt utmärkta Dark/Darla storyn. Allt är bara så genomtänkt och välskrivet. Jag är så tacksam att jag har så många Angel säsonger framför mig.

Verkar vara mycket hat mot Angel och hans betende, vilket är förståligt. Men personligen så gillar jag det. Visst är han taskig mot Wes och Cordy, men han sa det bäst själv:

"I'm a vampire, look it up."

I all hast, så får vi inte glömma att han faktiskt är en vampyr, en varelse som i grunden är Darth jävla Vader ond. Visst, han har en själ men det är inte samma sak. Det har hänt mycket skit, nytt och gammal för Angel. Jag säger inte att han agerar rättvist, men jag kan förstå hans handlingar. Dessutom så är han så mycket coolare nu. 8)

Även kul att Holland är tillbaka, the pimp of pimps. Ännu en gång så bevisar Joss att döden är inget mer än en måttligt irriterande sjukdom i Buffyverse. Börjar få MARVEL vibbar, nästan. Men jag är ändå glad att se honom, och på något sätt så känns det OK att han kommer tillbaka när vi snackar om Wofram & Hart. Dom har makt.

9/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav noike » tor maj 26, 2005 19:07

xAMNESIAx skrev:en varelse som i grunden är Darth jävla Vader ond


Darth Vader är inte ond, bara missförstådd och med världen emot sig. Han är egentligen samma person han var tidigare, en liten broder från the projects som försökt arbeta sig bort från the hood. Allt mord och så skedde när han utförde sina arbetsuppgifter, man är inte sitt jobb. Blir man insyltad i ett sådant gäng som han blev så kommer man inte loss för man tillåts inte, inte av sina gängmedlemmar och inte av samhället. Han är fast och gråter sig antagligen till sömns för det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Nästa

Återgå till Angel Säsong 2



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron