2x15 Reprise

Diskutera Säsong 2

Det här var väl alldeles utmärkt, eller?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
0
Inga röster
7
4
22%
8
7
39%
9
7
39%
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 18

Inläggav xAMNESIAx » fre maj 27, 2005 11:57

noike skrev:
xAMNESIAx skrev:en varelse som i grunden är Darth jävla Vader ond


Darth Vader är inte ond, bara missförstådd och med världen emot sig. Han är egentligen samma person han var tidigare, en liten broder från the projects som försökt arbeta sig bort från the hood. Allt mord och så skedde när han utförde sina arbetsuppgifter, man är inte sitt jobb. Blir man insyltad i ett sådant gäng som han blev så kommer man inte loss för man tillåts inte, inte av sina gängmedlemmar och inte av samhället. Han är fast och gråter sig antagligen till sömns för det.


OK, kanske jag hade fel. Darth Vader var inte helt ond, men fan ta mig att Anakin var Lucifer incarnated i Episode 1. Att se honom där är att uppleva irritation på en helt ny nivå.
Så beroende på hur mycket Anakin som fanns i Darth Vader (Ep6) så kan man säga att han var, ca, 40-50% ond.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav xAMNESIAx » tis maj 31, 2005 19:50

Det är en sak som stört mig lite. Eller, inte riktigt stört, men en sak som jag tycker är konstig. Vampyrer får ju olika egenskaper med åren, tex att The Master hade sin "Hypnotic Gaze" som han använde flitigt på Buffy.
I "Reprise" så verkar det som att Angel använder sig av "Celerity" förmågan, vilket menas att man rör sig extremt fort.
Det är scenen då två förlorare försöker offra en get till någon demon. Angel rör sig över hela rummet på mindre än en sekund, med någon flashig effekt. Penn hade samma förmåga i S1 då han ensam dödade ett flertal poliser på egen hand.
Då kan man ju fråga sig varför inte Angel har använt sig av denna, minst sagt, effektiva förmåga tidigare? Eller så är det bara slarv från skaparna. Kanske finns det svar i framtida säsonger, men jag uppmärksammar det bara. Med tanke på Angels ålder, så vore det på tiden att han fick någon special förmåga.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav Tob » sön jul 03, 2005 1:54

Back on track.....Darla är tillbaka.

Hisscenen är fenomenal. Var finns ondskan och var är dess centra? Kate blir avskedad och är det något jag har lärt mig om Kate under seriens gång så är det att hon är polis in i minsta lilla atom, det är det hon lever för, och inte undra på att hon försöker ta livet av sig. Sen cliffhangern, bra scen, bra cliffhanger, inte nådig då man såg det hela första gången.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Lipton » lör dec 17, 2005 21:03

Är det inte han som spelar Lorne som är den ene getoffraren?
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav noike » lör dec 17, 2005 21:06

Lipton skrev:Är det inte han som spelar Lorne som är den ene getoffraren?


Nej, det är David Fury och Chris Horan.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Lipton » lör dec 17, 2005 21:13

noike skrev:
Lipton skrev:Är det inte han som spelar Lorne som är den ene getoffraren?


Nej, det är David Fury och Chris Horan.


Han var då bra lik i alla fall
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Tea » ons maj 24, 2006 16:48

Det här kära Tob är ett avsnitt jag gillar :D

Det här kanske är det avsnittet som vänder mej från Angel-blaa till Angel - jaaa

Det är underbart hela skiten! FHissen, kärleke, våldet, sexet, hatet allt.
Lindsay och Lilah... WOW.. ögonblicket då de såg på varandra där med hat.. ujuj... tror att detta kommer bli ännu mer intressant mellan dom än vad det redan är.
Angel i hissen... Jag tror att jag nästan började gråta lite där faktiskt... När de öppnar och musiken strömmar ut...

Känner inget som helst för Darla än dock, men tycker att de andra personerna blir mer intressanta.. börjar få en liten thing för Wesley... (inte thing som i kär utan thing som i .. jaha.. åhå.. detta var ju trevligt)

Kommer Angelus nu? (ber en stilla bön) Åh så roligt... Det här kanske kan bli nått bra ändå :D

Är ni glada nu?

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Tob » ons maj 24, 2006 17:52

Tea skrev:Det här kära Tob är ett avsnitt jag gillar :D


Woohoo :D

Jag gillar avsnittet också. Kanske inte så överaskande.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Flourtanten » fre jul 21, 2006 22:17

Nån vänlig själ som har det här avsnittet på datorn och känner för att dela med sig av det? Är helt fast i Angel, har tyvärr missat det här avsnittet..
Flourtanten
Användarvisningsbild
Flourtanten
Demon Fodder
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 11 nov 2005
Ort: Karlskoga

Inläggav AKS » tor jul 19, 2007 0:32

Detta avsnitt är inte ett av de starkaste "rena" DarkAngel-avsnitten som tillhör Darla-arcen. Jag tycker att vissa delar är meh, men det finns riktigt starka scener som Wes/Cordy/Angel och slutscenen. Jag är dock inte helt övertygad och tvekade mellan om det skulle bli en stark 6:a eller svag 7:a för detta avsnitt.

7 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav mattek72 » tor jul 19, 2007 1:42

För att var på säkra sidan, spoiler 2x16 EpiphanyJag hade mina starka önskningar när jag såg detta att vi skulle få träffa Angelus igen. Även om det bara hade varit för ett fåtal avsnitt, så hade det varit kul att se han och Darla ihop i modern tid.
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav Echolls » tis dec 22, 2009 20:21

Jag har aldrig varit så jätteförtjust i det här avsnittet som många andra verkar vara, för mig känns det lite segt fram till hisscenen. Men den är riktigt bra och allt efter det också, som Kates meddelande på telefonsvararen och slutscenen med Angel och Darla. Innan det så är den bästa scenen den där Angel stormar in och tar boken. Jag tycker så synd om Cordy och Wesley som tvingas se honom så. De behöver verkligen honom, det känns så deppigt att se scenerna med deras misslyckade verksamhet.

Stackars Wesley igen med Virginia som gör slut. :(

Favoritcitat:
Darla: Don't play games with me.
Angel: I'm not playing. I just wanna feel something besides the cold.

Betyg: 7
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » ons jun 09, 2010 0:10

Wesley är lite som Xander med kvinnor.
Avsnittet var bra i allmänhet, bästa scenen är väl hissen antar jag.
Synd om gubben som Darla dödade, gillade han. :D

Betyg:8
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Angel Säsong 2



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron