2x02 Are You Now or Have You Ever Been?

Diskutera Säsong 2

Vad ger du Are you Now or Have You Ever Been?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
1
3%
4
0
Inga röster
5
2
6%
6
5
15%
7
5
15%
8
10
29%
9
9
26%
10
2
6%
 
Antal röster : 34

Inläggav Binchy » lör mar 05, 2005 18:21

noike skrev:Mina böcker är sorterade enligt principen att "den här författaren får plats här". Jag gillar kaos, jag kan inte hitta när det är i ordning. Så jag förstår Cordys katalogisering mycket väl.


Ja, då förstår jag att du gillar Cordys sorterande. Jag blir smått galen och får nervöst sammanbrott om det är för dåligt ordning. Jag HATAR att flytta, alla saker ligger i lådor och man har inte en aning om vad som ligger var. Jag älskar däremot att katalogisera och sortera saker, vi har register över både filmer, böcker, växter, mp3-filer (det sista håller på att läggas upp).
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Tompa » sön mar 20, 2005 16:26

Angående hängningen så är det ganska stor chans att nacken bryts, speciellt när man "faller" med snaran runt halsen och i det fallet hade det varit Bye, bye Angel.

Avsnitte är riktigt bra. lite Angelhistoria är aldrig fel. Springpojken verkar dock lite mer psykotisk än dom andra.
-"My god, what have we done?"
-"What?!"

Synd att dom hade så lite tid kvar till att ta död på demonen, kändes lite sloppy.
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav A bear » ons mar 30, 2005 22:50

Eftersom jag var mer eller mindre dödssjuk förra gången jag såg s2 och inte minns mycket mer än "AAAAH! Manilow! Darla? Lindsey? AAAAAH! Vad gör de i Xenas värld?" har jag nu börjat se om säsongen i lagom takt.

Det här avsnittet är riktigt bra. Väldigt snyggt upphuggen tidslinje, klara vibbar av både "The Shining" och inte minst bröderna Coens lysande "Barton Fink" (väntade mig att få se John Goodman gå igenom en brinnande korridor när som helst). Det genomgående temat av paranoia och främlingsskräck är snyggt gjort - dock fattar jag inte att ingen reagerar över att bli tilltalad i sitt huvud. Hade varit snyggare om de låtit demonen tala i personernas egna röster, så att säga. Och jag tycker det var lite oklart med tjejen på slutet - var hon ett spöke, eller hade hon bott där och levt på dammråttor i 50 år?

Wesley paranoid? Nääääädå. (s3)
The father will kill the son? Pffff.
Senast redigerad av A bear tor feb 23, 2006 18:09, redigerad totalt 1 gång.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Binchy » ons mar 30, 2005 23:03

Hon var nog högst levande, demonen hade ju pysslat om henne, som tack för att han kunde livnära sig på henne. Han kanske såg till att det kom folk och glömde kvar mat med jämna mellanrum. När Angel tagit hand om demonen så dör hon.

EDIT. Wow, A bear, ny bild! Men man ser honom knappt, ansiktet är ju i skuggan...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav A bear » ons mar 30, 2005 23:49

Binchy skrev:EDIT. Wow, A bear, ny bild! Men man ser honom knappt, ansiktet är ju i skuggan...


Tja, han ÄR ju trots allt ond. Han ser åtminstone lite farligare ut än på den förra. Egentligen ville jag ha en bild från "This Year's Girl", där han och Faith har picknick, men det går inte att få in i den lilla bilden...

Om någon har en bra mayoravatar så...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Binchy » ons mar 30, 2005 23:53

Han såg väldigt omnipotent ut på den gamla bilden... Men den här är ju mer Dark Side-ig.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Gordo » sön apr 17, 2005 21:52

Me like alot :) Bra avsnitt, riktigt bra!

Jag gillar övergångarna mellan nutid och dåtid, snyggt och bra gjort. Slutet var riktigt gulligt och jag är så glad att Gunn var med mycket i det här avsnittet. Scenen i Cordys lägenhet var rolig.

Kände mig lite korkad ett tag innan jag förstod att det var dåtid som visades upp och inte någon parallell värld.

En grej bara som jag inte riktigt får ihop. Spoiler Buffy s.2

I Becoming får vi se en tillbaka blick till 1996 och då är Angel i ganska dåligt skick.
Whisler: What are you eating? Like, a rat once a month?

Om han redan på 50-talet kunde få tag i blod på flaska varför gör han inte det på 90-talet.

Ja, jag vet. Allting behöver inte gå ihop :) Kom bara att tänka på det.


Det fins ganska mycket roligt i avsnittet också.

Cordy: English breakfast tea. Coffee. O-pos
---
Wesley: I've been accused of a great many things in my time, but paranoid has never been one of them. nless people been saying it behind my back.

:D Nu längtar jag till nästa avsnitt. Hoppas vi får se lite Darla då!

Edit: Har börjat skriva mina kommentarer innan jag läser vad ni andra har tyckt och tänkt. Resultatet denna gång blev att jag i princip inte kommit med en enda orginell tanke :) Vi får se hur det fortlöper!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Ai » sön apr 17, 2005 22:14

Gordo skrev:I Becoming får vi se en tillbaka blick till 1996 och då är Angel i ganska dåligt skick.
Whisler: What are you eating? Like, a rat once a month?

Om han redan på 50-talet kunde få tag i blod på flaska varför gör han inte det på 90-talet.

Ja, jag vet. Allting behöver inte gå ihop :) Kom bara att tänka på det.


Som vanligt så kommer allt att få sin förklaring. ;)

Jag tycker att det är bättre att skriva utan att läsa vad andra skrivit först. Risken är om man läser igenom att man inte skriver nåt alls själv eller bara "Det var bra" el. dyl. Så jag tycker att du ska fortsätta så.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Binchy » sön apr 17, 2005 23:32

Ai skrev:Jag tycker att det är bättre att skriva utan att läsa vad andra skrivit först. Risken är om man läser igenom att man inte skriver nåt alls själv eller bara "Det var bra" el. dyl. Så jag tycker att du ska fortsätta så.


Jag håller med, så gör jag också numera. Man slipper alla "jag håller med vad alla andra sagt". Man kan ju antingen skriva ner tankar medan man tittar på avsnittet eller skriva ner tankarna DIREKT efter varje avsnitt. Jag ser ofta fem-sex avsnitt på rad innan jag skriver om dem här, och då har jag ju glömt en hel del av de tankar jag hade under tittandet, kommentarer jag skrikt åt TV-skärmen, saker jag skrattat speciellt åt osv. Jag börjar väl bli gammal och få sämre korttidsminne... :eek:
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Ai » sön apr 17, 2005 23:45

Binchy skrev:Jag börjar väl bli gammal och få sämre korttidsminne... :eek:


Ignorance is bliss.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Binchy » sön apr 17, 2005 23:47

Ai skrev:
Binchy skrev:Jag börjar väl bli gammal och få sämre korttidsminne... :eek:


Ignorance is bliss.


Exakt! Det man inte vet har man inget ont av. :P
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Gordo » mån apr 18, 2005 7:33

Ai skrev:
Gordo skrev:I Becoming får vi se en tillbaka blick till 1996 och då är Angel i ganska dåligt skick.
Whisler: What are you eating? Like, a rat once a month?

Om han redan på 50-talet kunde få tag i blod på flaska varför gör han inte det på 90-talet.

Ja, jag vet. Allting behöver inte gå ihop :) Kom bara att tänka på det.


Som vanligt så kommer allt att få sin förklaring. ;)


Ja, mysterier brukar ju lösa sig vad det lider :)
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav xAMNESIAx » ons apr 20, 2005 18:36

Helt underbart avsnitt! Jag är svag för Angel flashbacks, och detta är defenitivt inget undantag. I vanliga fall så brukar återblickarna handla om 1800-tals Angelus, men ett avsnitt som utspelar sig på 50-talet känns helt klart intressant. Angel ser verkligen farlig/deprimerad ut, man kan se en skillnad på Angel Pre-Buffy och Post-Buffy. Det är nog som Doyle sa i "City Of", att Angel måste spendera mer tid med människorna runt omking honom. Och 1950-tals Angel är på gränsen mellan ond och god. Inte för att jag kan klandra honom för att lämna stället efter att dom försökt döda honom.
Igentligen så finns det inga fel med "Are you know or have you ever been?", det är det perfekta MotW avsnittet.

9/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav Tob » ons jun 29, 2005 0:21

Minns avsnittet som segt och tråkigt. Kan inte riktigt komma på var jag har fått den uppfattningen ifrån. Detta är ju riktigt bra. Det som är riktigt lyckat är hur man låter huvudstoryn utspelas under 50 talet och nutids storyn får puttra på i lite långsamt tempo. Scenografin och upplägget runt 50 talet känns riktigt bra, det känns snyggt och påkostat. Slutscenen är fin....och Wesley som tar riktigt illa upp är riktigt roligt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tea » mån maj 22, 2006 15:57

skumt avsnitt, lite väl skumt för min smak.
Gillar hotellet dock...

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav AKS » lör jul 14, 2007 22:41

Jag tycker att detta är ett bra avsnitt, men inte mycket mer. Det jag gillar är att vi får se ytterligare en Angel. Denna gång en solitär figur på ett hotell som knappt reagerar då nån tar livet av sig i rummet bredvid. hur han kom härifrån till att jaga råttor i gränder i New York eller vilken stad det nu var (Becoming P1?) förtäljer dock inte denna historia. Iofs, känne rman Angel rätt så borde även han ha känt lite skuldkänslor över att ha lämnat hotellet väl vetandes om att många oskyldiga skulle komma att dö iom det.

Jag tycker fortfarande att lynchningen är jobbig att se. Riktigt hemskt att se människor ta till såna medel. Det får mig att tänka på verkliga lynchningar där jag ibland börjat gråta då jag hör hur människor torterats till dött i t.ex. USA. Det ironiska är ju att bellhop-killen skrattar åt nån som blir hängd, vilket antagligen är det slut han själv mötte ett par år senare.

Slutet (med kvinnan) är väldigt rörande. Och slutscenen med Wes uppenbara paranoia över att vara paranoid är hur rolig som helst.

6 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » fre dec 11, 2009 23:14

Snyggt avsnitt det här. Jag älskar hotellet!

Angel är så cool när han slår dörren i privatdetektivens huvud och sedan kastar in honom i hissen.

Scenen med Judy som gammal är väldigt fin.

Favoritcitat:
Wesley: I've been accused of a great many things in my time, but *paranoid* has never been one of them. Unless people have been saying it behind my back.

Betyg: 7
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » mån maj 31, 2010 0:17

Älskar hur man binder ihop dåtiden med nutiden! Gillar detta avsnitt starkt, kul med lite 50 tals Angel, sen är ju "Oh Mandy" bara ett extra plus!
Betyg: Stark 9a!

Edit: vet inte riktigt hur jag tänkte där, mandy var ju förra avsnittet. :rolleyes:
Senast redigerad av HeavyAlex ons nov 16, 2011 2:52, redigerad totalt 1 gång.
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » mån maj 31, 2010 0:17

dubbelpost
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Angel Säsong 2



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron