av Binchy » fre mar 04, 2005 14:07
Så har jag sett det första avsnitt på säs 2 av Angel. Det var en mycket bra början på en säsong. Jag skrattade högt när det gröna monstret i första scenen tog fram en mic och började SJUNGA. När de stormade in på gymet tänkte jag "Wow, mr Billowy Coat Angel is back". Citatet "No reflection? I'll fix that" var ju helskönt. Tyckte lite synd om Angel när han trodde att han hjälpt tjejen men så hade han förstört allt för henne istället. Gillar Wesleys replik om hur de skulle kunna veta att en blodtörstig mördare helt plötsligt skulle kunna bli god och...eeeh. Verkar vara tur att Angel inte var med i OMWF, den sången var inte det vackraste jag hört. Skumt att värden (gröna monstret) kunde läsa något från honom, han verkade ju så spänd och sluten att det enda som läckte ut borde ha varit "vill härifrån nu!"
Lustigt med en gammal riddartävling, man kan verkligen se att det var ett tag sedan Angel red sist, och att han då antagligen mest red barbacka för att fort ta sig från en tjej till en annan. Så ruskigt kallt när domarna sa "your life is forfeit" - ditt liv är förverkat.
Gulligt när Angel var och besökte Faith i fängelset och de utbytte hemska upplevelser med varandra.
Och sedan ännu mer "änglasång" på slutet. Där ser man att DB antagligen är mer av en lustigkurre än vad Angel är.
Nu ska jag se vad ni andra har tyckt. Ville skriva in mina egna tankar först, innan de blandades upp med andras åsikter.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?
An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not