Vad tyckte ni om S2?

Diskutera Säsong 2

Inläggav Binchy » tis mar 15, 2005 11:15

Lipton skrev:Ser fram emot s.3 som väntas på posten när som hälst.


Avundsjuuuuk! Håller på att bearbeta maken med hur mycket vi behöver Angel Säsong 3 och hur "Life As We Know It" inte kan fortsätta utan den. Men han bara pratar om nån dum film som HAN anser att vi behöver. Isn't ME and MY pain more important?

Ska nog beställa säsong tre på R2UK. Jag är väldigt petig med symetri och ska jag ha någon som är UK-release så passar det ju bäst med den mittersta. Är alla UK-releaser snyggt bokformade, eller är det en speciell? Fel avdelning, jag vet, får förflytta mig till Shoppingavdelningen.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Tob » tis mar 15, 2005 20:05

Binchy skrev:Ska nog beställa säsong tre på R2UK. Jag är väldigt petig med symetri och ska jag ha någon som är UK-release så passar det ju bäst med den mittersta. Är alla UK-releaser snyggt bokformade, eller är det en speciell? Fel avdelning, jag vet, får förflytta mig till Shoppingavdelningen.


Men varför skall du ha någon R2uk?

gillar du symmetri så är varför inte fortsätta med R1 hela vägen? Hela samlingen är väldigt läcker, 5 st R1 boxar. När jag blir rik och får ett överflöd av pengar skall jag köpa R1 av Buffy S4-S7 också bara för att det skall se snyggt ut i hyllan.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Binchy » tis mar 15, 2005 20:34

Det är så många här som har lovordat R2UK-releaserna så jag har blivit lite lätt sugen på att ha en sådan också. Men jag har inte bestämt mig än, får se hur jag gör...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Tob » tis mar 15, 2005 20:49

Binchy skrev:Det är så många här som har lovordat R2UK-releaserna så jag har blivit lite lätt sugen på att ha en sådan också. Men jag har inte bestämt mig än, får se hur jag gör...


Har jag missat något? Enda skillnaden är väl utformingen (bokformat) och svensk text? Det motiverar inte prisskillnanden, och speciellt inte om man har R1orna sen tidigare.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav AngelsGirl » ons mar 16, 2005 8:30

Jag gillade säsong 2. Wes, Gunn och till viss del Cordelia var mina favoriter. Säsongen hade jättemånga avsnitt som jag bara älskar (och jag har inte sett Happy Anniversery till typ That Thin Dead Line) som till exempel Dead End och Darla... Dear Boy är också en stor favorit.

^ kanske inte världens mest givande inlägg men i alla fall ;)
Hur i hela friden får man en liten text i signaturen? :P
Användarvisningsbild
AngelsGirl
Minion
 
Inlägg: 192
Blev medlem: 22 okt 2004
Ort: Sverige

Inläggav Buffybot Wannabe » mån mar 21, 2005 14:04

Gaaah! Så bra säsong!

Älskar hela Darla-biten, jag har totalt bytt åsikt och kan nu ställa mig på Konsumtaket (om inte Konsum varit nerlagt i stan...) och skrika JAG ÄLSKAR JULIE BENZ! På en torgtisdag!

Sen innehåller ju säsongen massa Lindsey... STÖN... Lindsey! Bara det gör ju säsong 2 underbar!

Avslutningen är lite sådär, trippen till Pylea är rolig (dance of joy :D ) och spännande och Fred är ju underbar, men det känns som en lite svag säsongsavslutning på en så otrolig säsong i övrigt.

Och Lindsey fick sjunga.Och jag fick lipa.
SM-GULD 2004
SM-SILVER 2005
SM-GULD 2006
Åkte ur i semin 2007... va fan hände?
Användarvisningsbild
Buffybot Wannabe
Big Bad
 
Inlägg: 2494
Blev medlem: 16 okt 2004
Ort: Speedwayheaven

Inläggav Ai » mån mar 21, 2005 15:05

Buffybot: Du hängde väl med på att den dansande Numfar är Joss själv? :D

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Binchy » mån mar 21, 2005 15:11

Ai skrev:Buffybot: Du hängde väl med på att den dansande Numfar är Joss själv? :D


Får man se honom i närbild någon gång? Jag tittade och tittade nu när jag såg säsongen för andra gången, men jag kunde aldrig se med egna ögon att det var Joss.

Säsongen är lysande även vid andra genomtitten. Jag vill ha säs 3 nuuuuuuuu! *med gnällig röst*

Nåja, snart är det pengadax och därmed beställardax. Finns den billiga reg2 uk kvar så köper jag den, annars blir det ännu en reg 1.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Buffybot Wannabe » mån mar 21, 2005 16:40

Ai skrev:Buffybot: Du hängde väl med på att den dansande Numfar är Joss själv? :D


Jodå, lite koll har jag allt :D

Mailade det klippet till syrran och ringde upp henne på telefonen, jag hörde allt att hon skrattade även att hon aldrig skulle erkänna det!
SM-GULD 2004
SM-SILVER 2005
SM-GULD 2006
Åkte ur i semin 2007... va fan hände?
Användarvisningsbild
Buffybot Wannabe
Big Bad
 
Inlägg: 2494
Blev medlem: 16 okt 2004
Ort: Speedwayheaven

Inläggav caffeineaddict » mån mar 21, 2005 16:41

Buffybot: Din S2-åsikt får the caffeineated mark of approval. Good girl!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Buffybot Wannabe » mån mar 21, 2005 16:44

Yay! Nu kan jag dö lycklig!
SM-GULD 2004
SM-SILVER 2005
SM-GULD 2006
Åkte ur i semin 2007... va fan hände?
Användarvisningsbild
Buffybot Wannabe
Big Bad
 
Inlägg: 2494
Blev medlem: 16 okt 2004
Ort: Speedwayheaven

Inläggav caffeineaddict » mån mar 21, 2005 16:49

Buffybot Wannabe skrev:Yay! Nu kan jag dö lycklig!


I get that a lot actually.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » mån mar 21, 2005 17:15

Spoiler 3x14:
GROO: Endless committees were formed. Committees splintered into factions, the factions into coalitions, the coalitions turned into subcommittees, until finally the more radical element, spurred by a charismatic leader, did the dance of revolution.
Joss for president, eller vad? :D
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Gordo » tor apr 21, 2005 16:24

Jag tycker att säsongen är uppdelad i en bra och en, om inte dålig så i alla fall, sämre del. Darla arcen och Bad-Angel arcen tycker jag var lysande. Säsongen pikade i och med avsnitten Reunion och Redefinition och dalade sakta därifrån. Jag trodde faktiskt att det skulle bli mer Darla på slutet men efter att ha läst AKS förklaring i någon av de sista avsnitts-trådarne förstår jag varför så inte blev fallet. Tråkigt!

Jag är glad att Gunn och Lorne verkar vara karaktärer som vi kommer att få se mer av och det ska också bli kul att se vad Fred är för filur. Hon verkade ju måttligt tokig i Pylea men vem skulle inte vara där? Jag tror att jag kommer tycka om henne.

Buffy s.5
Är det någon annan än jag som saknar kopplingen mellan serierna när Angel åker till Sunnydale för att trösta Buffy efter att Joyce dör? Jag satt lite och väntade på det men det kom aldrig.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Trall » sön jun 05, 2005 19:13

A1 är def bättre än A2.

Tycker tom att Buffy 5 var bättre än A2. Hade kanske stora förväntningar med tankte på att jag gillade A1 mer än B4.
Avslutningen var inge bra med Pylea-arcen.
Däremot blev det påminnelse om sorgen när Willow dök upp.

Läääängtar till B6 och A3 :o)
Ska genast inhandlas....
"Norrsken är stjärndamm som änglarna blåser ut över jorden
för att drakarna ska hitta hem" (Nemi)
Användarvisningsbild
Trall
Demon Fodder
 
Inlägg: 17
Blev medlem: 03 jan 2005
Ort: Extremt lååångt norrut

Inläggav Forever Chosen » ons feb 22, 2006 23:00

S2 var oerhört mycket bättre än S1 och fick mig att fastna för Angel på allvar. Nya karaktärer gjorde det hela mycket bättre. Lorne är ett oerhört bra tillskott och givetvis Darla! Hade i stort sett glömt bort henne innan hon dök upp här. Även Gunn är ger ett positivt sken
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Föregående

Återgå till Angel Säsong 2



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron