2x06 Guise Will Be Guise

Diskutera Säsong 2

???

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
1
4%
5
0
Inga röster
6
3
11%
7
4
14%
8
10
36%
9
7
25%
10
3
11%
 
Antal röster : 28

Inläggav JRT » sön mar 06, 2005 18:26

Nej, det är ju en del av det roliga med den scenen. :D

CORDELIA: (pushes open) Angel, this is crazy. Listen to yourself. You're all insane and angry and insane! You need help!

ANGEL: I'm not insane and I'm not angry.

(Cordelia pushes open, and this time there is a security guard there, triggering the stake concealed in his nightstick. Angel grabs a hold of it and stabs him through the foot with it.)

WESLEY: Euugh!

GUNN: Man, that's nasty.

(The guard is trying to pull out the stick but it went all the way through his shoe and is wedged tightly into the crack between the elevator and hallway.)

ANGEL: (walking past the guard) Maybe I *am* a little angry.

CORDELIA: Maybe?
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Tompa » ons mar 23, 2005 20:08

Skarpt av fake-swamin när han satte huvudet på spiken angående Angel och Buffy när han analyserade Angels besatthet av Darla.

Magev:  "You need to get over her. - Okay, what does she look like?"
Angel:  "She's beautiful. - Small, blonde..."
Magev:  "Right.  So here's what you do.  You go out and find yourself some small, blonde thing.  You bed her, you love her, you treat her like crap, you break her heart.  You and your inner demon will thank me, I promise."
Angel:  "Uhm..."


Been there, done that :D

Underbart avsnitt.
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav A bear » tor mar 31, 2005 23:33

En lite större fråga är ju hur Angel kan komma in hos miljonären. Eller gäller inbjudan till Wesley-som-Angel även för verklige Angel?

Hur som helst är det ett riktigt kul avsnitt, Wesley får skina ordentligt, och Cordys Angelimitation är perfekt (s3)
om än inte i klass med Cordys och Wesleys Angel&Buffy-imitation i "Fredless".

Och samtidigt för det ju - i smyg - arcen framåt lite grann. Titeln är på pricken: de flesta i avsnittet utger sig för att vara något de inte är. Wesley och Cordy poserar som Angel, Bryce poserar som en god fader, Virginia låter sin far tro att hon gör skäl för namnet, vem-det-nu-är låtsas vara swamin... Och så då Angel. Både Darla (i föregående avsnitt) och fejkswamin jobbar hårt på att övertyga honom om att han inte är det han utger sig för att vara, att han bara är en skugga av den han en gång var och kan bli igen.
DARLA: This is no life, Angel! Before you got neutered you weren't just any vampire, you were a legend! Nobody could keep up with you - not even me. You don't learn that kind of darkness. It's innate. It was in you before we ever met. - You said you can smell me? Well, I can smell you, too. My boy is still in there and he wants out!


MAGEV: You're whimping. This isn't River Dance. Fight!
ANGEL: I am fighting!
MAGEV: Yourself. You're fighting yourself. Fight me! Why are you holding back? Why can't you let go?
ANGEL: Because.
MAGEV: Why?
ANGEL: If I let it, it'll kill you.
MAGEV: It?
ANGEL: The demon.
MAGEV: Ha! But the demon is YOU!


Men ändå, visst, stora behållningen är ju Wesley i lång svart rock. Och "Not a eunuch!"
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Gordo » tis apr 19, 2005 13:54

Har precis sett avsnittet och jag ler fortfarande :)

Slutet var bara för roligt

Angel: I'm not a eunuch."
Cordy: One day as Angel, one day, and he's getting some.
--
Angel: I mean, the curse isn't even all that clear.
--
Angel: I'm not a eunuch.
--
Cordy: He's getting famous off this! Reflected glory, that's my thing!



Ett bra avsnitt. Efter Dear Boy kändes det lite händelselöst i början men mitten och slutet var riktigt bra. Wesley var så bra som Angel. Kul att se honom lite självsäker, även om det bara är påhittad självsäkerhet.

Wesley: No not the sun! For I am a vampire



Angel känns inte riktigt som Angel. Han känns lite orationell och känslosam, vilket i och för sig är ganska kul att se. Scenen på bryggan var bra, både när "falska" Magev säger till Angel att han ska hitta en ny liten blond tjej och krossa hennes hjärta (redan avklarat) och när Angel säger:
Well, that's part of what makes me special, right?

:)

Hoppas att Virginia är med i fler avsnitt.

Edit: Håller med om att det är det roligaste avsnittet hitills :)
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav xAMNESIAx » mån maj 02, 2005 22:53

Vet inte riktigt, men jag känner inte speciellt mycket för detta avsnitt. Kanske var det för att jag var på så dåligt humör när jag såg det. Gillar Wesley, men avsnittet i helhet sanknar spänning. Något som annars är ett Angel kännetecken.

6/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav mmmf » tis maj 16, 2006 17:49

Jag försöker följa Angel-serien för första gången, nu när den visas varje vardag, efter att ha fastnat framför Are You Now... Jag såg ett avsnitt här och ett där i säsong 1, utan att det fångade mig. Och jag börjar tro att det inte är nåt för mig. Jag tror att det är... humorn som är boven i det hela. Buffy är alltid rappt, klipskt, stundtals vansinnigt roligt (även om man inte "känner" karaktärerna.) Det är inte Angel. Det är på sin höjd putslustigt. Nån drattar på ändan, Angel hamnar i löjliga situationer, Wesley kallar Cordy för bimbo. Hö hö.

Dessutom - även om Angel tillåts visa betydligt mer intressanta sidor i sin egen serie - har jag svårt att känna för karaktärerna. Jag gillade aldrig Cordelia i Buffy, och gör det heller inte i Angel. Wesley har sina stunder, men är knappast någon att vila hela avsnitt mot. Och Gunn är slöseri med film. Å andra sidan är seriens sidofigurer ganska intressanta. Framför allt, förstås, karaokedemonen. Nå, jag hoppas att det tar sig. Jag ger serien säsongen ut åtminstone.
Användarvisningsbild
mmmf
Demon Fodder
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 30 apr 2006

Inläggav CheeseGuy » tis maj 16, 2006 18:23

Men... du kan ju inte hoppa över avsnitt!

Det blir bättre, Missa INTE 2.07, 2.09 och 2.10, nu närmast. Tyvärr fungerar de antagligen inte lika bra om man inte har sett så mycket innan, men speciellt "Reunion" borde vara svårt att ogilla.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav mmmf » tis maj 16, 2006 19:39

CheeseGuy skrev:Men... du kan ju inte hoppa över avsnitt!

Det blir bättre, Missa INTE 2.07, 2.09 och 2.10, nu närmast. Tyvärr fungerar de antagligen inte lika bra om man inte har sett så mycket innan, men speciellt "Reunion" borde vara svårt att ogilla.

Vet inte om du syftade på mig, men jag har sett hela S2 fram till nu, och i stort sett hela S1. Dåligt är det ju inte, men jag vill ha den där känslan där jag nästan dör om jag missar ett avsnitt. Nåja. Är den nånting som Buffy så lär den växa ju mer man ser.
Användarvisningsbild
mmmf
Demon Fodder
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 30 apr 2006

Inläggav Garim » tis maj 16, 2006 22:01

mmmf skrev:
CheeseGuy skrev:Men... du kan ju inte hoppa över avsnitt!

Det blir bättre, Missa INTE 2.07, 2.09 och 2.10, nu närmast. Tyvärr fungerar de antagligen inte lika bra om man inte har sett så mycket innan, men speciellt "Reunion" borde vara svårt att ogilla.

Vet inte om du syftade på mig, men jag har sett hela S2 fram till nu, och i stort sett hela S1. Dåligt är det ju inte, men jag vill ha den där känslan där jag nästan dör om jag missar ett avsnitt. Nåja. Är den nånting som Buffy så lär den växa ju mer man ser.


Den växer... var så säker... Bättre och bättre. Jag hade svårt i början med ATS, men det tog sig... Du lär bli fast som vi andra :D
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Tea » mån maj 22, 2006 16:04

det hrä avsnittet är inte heller speciellt...

Wesley är bra iofs. Ni vet ju att jag iten diggar honom sådär jättemycket... Så BRA är ett mcyket bra betyg :P

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Reunion » fre jun 02, 2006 18:33

Äntligen har jag fått min Angel - Säsong 2 box så jag kan se säsongen eftersom ZTV slutar visa serien på kvällarna! :twisted:

Så till avsnittet - Jag älskade det. Jag älskade det! Specielt Wesley, skrattade flera gånger åt honom. Älskade scenen då han dricker blod och när Angel vill ha tillbaks sin rock :P Och för tillfället så tycker jag nog Angel är bättre än Buffy (ser serien på helgerna.)

Edit: Mitt första inlägg på buffyforum.se 8)
Reunion
Demon Fodder
 
Inlägg: 36
Blev medlem: 02 jun 2006

Inläggav mattek72 » fre jun 02, 2006 19:02

Välkommen Reunion.
Och innan Ai eller Binchy hinner först. Presentationslänkar!
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav AKS » fre jun 02, 2006 19:27

Välkommen!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Bender » mån sep 25, 2006 20:39

Riktigt roligt avsnitt, Wesley är underbar.. Nu ser jag verkligen fram emot nästkommande avsnitt, jag var nära att ge upp helt ett tag. Det senaste 2 avsnitten har varit väldigt bra.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav AKS » mån jul 16, 2007 22:34

Alla som har nåt minne av nåt jag skrivit om detta avsnitt genom åren vet att jag inte är ett fan. Och denna omtitt har inte omvänt mig. De första tre-fyra gångerna hatade jag avsnittet, men vid den förra omtitten så började jag tycka att det var okej och det tycker jag nu också. Avsnittet är okej, varken mer eller mindre. Jag tycker ofta att tempot är alldeles för långsamt för ett komiskt avsnitt, men det är nästan värt det för oskuld/eunuck-scenen mot slutet.

4 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » sön dec 13, 2009 23:27

Jag älskar det här avsnittet, det är så roligt! Det som drar ner det en aning är några av Wesley/Virginia-scenerna som är lite tråkiga, annars har jag ingenting att klaga på. Wesley som ramlar och har sig är ganska löjligt egentligen. Jag brukar inte gilla den typen av humor, men Alexis spelar honom så bra och gör Wesley till en av mina favoriter redan här.

Den falska swamin och Angels scener är riktigt bra. David spelar väldigt roligt där. Men det bästa med honom i avsnittet är helt klart hur han levererar repliken här, har nog aldrig skrattat så mycket till ett Angel-avsnitt:

Bryce: You were supposed to be Angel. This wouldn't have happened. That's why I hired him. He's a eunuch.
Cordy: You slept with her.
Angel: A eunuch?

Med Wesley finns det så mycket som är bra, men hans gest när han säger "Then you're gonna to tell Lanier - forget about the girl." är underbar. :D

Vad har hänt med Cordys hår de senaste avsnittet? Eller det kanske har sett ut hela säsongen, men i vilket fall som helst så är det fruktansvärt.

Favoritcitat:
Angel: What's going on? Were you in Virginia?
Wesley: That's beside the point.

Betyg: 9
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » tis jun 01, 2010 22:49

Såna här avsnitt får mig att inse hur mycket jag älskar Angel!
Betyg: 9! (slutet var kanon!)
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Angel Säsong 2



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron