2x03 - First Impressions

Diskutera Säsong 2

?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
1
5%
4
0
Inga röster
5
2
10%
6
5
25%
7
9
45%
8
3
15%
9
0
Inga röster
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 20

Inläggav A bear » ons mar 30, 2005 23:46

Svagt avsnitt. Gunn är fortfarande i mångt och mycket kvar i "Vampirez n tha hood" och huvudstoryn med axelmonstret är bara... höh? Förväntas vi bry oss? Uppenbarligen bryr sig inte ens Gunn och Cordelia något vidare eftersom de prioriterar att hitta bilen framför att jaga monstret som dödar Gunns kompisar.

Stora behållningen - förutom Angel i rosa hjälm - är ju förstås Darla. Visst, det skräller rejält med hur hon var i Buffy s1, men det kan vi ju alltid skylla på... tja... The Master eller nån. Han hade spetsat hennes blod på något vis. Det är därför hon vill ha Jesses rena blod. Japp, så var det.

Och han miljardären är verkligen en meningslös figur.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Gordo » mån apr 18, 2005 10:12

Survival of the fittest brah :)

Bra avsnitt! Jag tycker om Gunn mer och mer för varje avsnitt som går.
I haven't bothered to see a movie since Denzel was robbed at the Oscars for Malcom X. Later.

Thats Funny :D


Och David Nabbit är också superrolig.

Att Darla var med i gjorde det ännu bättre. Men hur kommer det går för Darla och Angel? Känns lite fel om Darla bara gör som W&H säger, det känns nästan som att hon måste ha en egen agenda, spännande.

Cordy blir också bättre och bättre för varje avsnitt! Hon har förändrats så mycket sedan hon var med i Buffy men också från förra säsongen av Angel. Det som gör henne så bra är att hon har kvar lite av den ytliga Cordy samtidigt som det finns mer djup och medkänsla nu!
I'm your protector
---
You need some serious saving
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav xAMNESIAx » fre apr 22, 2005 16:49

Yes, Daaaarla! Inte så mycket i fysisk form, men Limbo Darla äger ju också. (Undra om Angel kan uppnå "total lycka" i en dröm? Det hade varit måttligt lustigt.) Det ska bli intressant att se vart dom tar hennes story, sitter på nålar.

Gunn, måste säga att han växer sakta varje avsnitt. Han är så annorlunda från andra karaktärer i Buffyverse. Han kommer från en helt annan värld, vilket jag uppskattar. Han känns som en fräsh vind, and en karaktär som verkligen kan utvecklas.

7/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav Tea » mån maj 22, 2006 15:58

Som jag sa inann antar jag att gunn kommer "växa" lite på'n. Han är härligt naiv och typiskt blck-streetgang-snubbe. Men itne en i gänget än...

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav AKS » sön jul 15, 2007 12:46

Typiskt mellanavsnitt. Inget är särskilt dåligt eller tråkigt, men inget är särskilt bra heller. Det finns dock, självklart, en del glimrande höjdpunkter som Angels nakenattack på Wes, den rosa hjälmen som Angel inte vill ha på sig... Kul. Darla känner jag ingenting för i detta avsnitt.

(spoiler resten av serien) Första gången jag såg detta avsnitt, ospoilad, trodde jag att det var en setup för en Cordy/Gunn-romans. Det där typiska munhuggandet och det. Men så blev det ju inte. Lika bra det kanske, men iofs fick vi i stället ett av de minst intressanta Buffyverseparen (om jag minns rätt): Gunn/Fred.

5 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » lör dec 12, 2009 1:12

Jag gillar det här avsnittet. Cordy och Gunns scener tillsammans är bra, David är rätt rolig och så älskar jag Angel i den rosa hjälmen och hans drömmar.

Favoritcitat:
Wesley: Angel, it’s me!
Angel: What are you doing here?
Wesley: Gunn’s in trouble...can’t breathe!
Angel: Gunn can’t breathe?
Wesley: I can’t breathe!
Angel: Oh, sorry.

Betyg: 6
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » mån maj 31, 2010 0:12

Rosa hjälmen är ju höjdpunkten, älskar Wesleys replik; "Dont be such a wanker about it"..
Betyg: svag 7a
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Angel Säsong 2



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron