2x05 - Dear Boy

Diskutera Säsong 2

Betyg...?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
2
10%
7
5
24%
8
11
52%
9
2
10%
10
1
5%
 
Antal röster : 21

Inläggav xAMNESIAx » tis maj 03, 2005 17:41

Darla är människa? Hmm, jag känner mig lite kluven...Det är antagligen bäst för säsongen i helhet att Darla är människa, det ger en lite annorlunda twist på storyn. Men jag kan inte förneka att jag är lite besviken att hon "bara" är en människa. Det är rysligt spännande, så jag ska igentligen inte klaga. Sista scenen med Angel och Darla är riktigt bra gjord, och den visar verkligen vilket djup och komplicerand deras förhållande är. Ser fram emot att se vad dom tänker göra med Darla nu när deras plan misslyckats. Hoppas bara att dom inte försöker göra henne god...

8/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav Tob » tor jun 30, 2005 17:48

Med lätthet det bästa avsnittet i säsongen. Kanske ett av dem allra bästa Angelavsnitten hittils och defintivt det bästa David Greenwalt har gjort. Darla historien är verkligen fantastiskt bra. Julie Benz är bra, David B är bra. Välskrivet och välspelat.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tam » tor feb 02, 2006 23:39

Åh, Darla är så snygg.

Men nåt helgjutet avsnitt tycker jag inte det här är.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Isabella » ons mar 29, 2006 20:00

Helt okej avsnitt.
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav CheeseGuy » ons mar 29, 2006 20:34

Isabella skrev:Helt okej avsnitt.

Varför tycker du så?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Isabella » tor mar 30, 2006 16:24

Återblickar är alltid kul att se (även om de kanske inte var så mycket och lite hemska), Angels sång och att Angel upptäcker darla. Inget sånt där höjdar avsnitt men som sagt, helt okej.
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav Tea » mån maj 22, 2006 16:02

såg alla avsnittet from säsongspremiären igår och jag är lessen, jag komemr inte ihåg det här avsnittet. Kan inte ha tyckt att det var speciellt bra då... fast jag ahr iten varit speciellt förtjust i hela darla-historien än så länge...

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav AKS » mån jul 16, 2007 1:34

Ett riktigt bra Angelavsnitt som jag helt klart föredrar framför t.ex. Darla. Det avsnittet är också bra, men detta avsnitt känns mer underhållande och mer spännande.

Jag älskar verkligen det faktum att Darla är människa, men har kvar minnena från vampyrtiden. Jag kom ihåg första gången jag såg scenen på hotellet och hur jag reagerade då hon sprang ut i solljuset: Va 17?! Är hon människa?! Jag älskar fortfarande den scenen.

Scenen med Angelus, Darla och Drusilla i klostret är grym. På alla sätt som det ordet går att tolkas på.

Scenen i det f.d. klostret är också väldigt bra. "God doesn't want you... but I still do" är för mig ett av de citat i serien som jag alltid kommer att minnas. Det är som fastbränt i minnet sen första gången jag såg avsnittet. Men vad är det med Angels ansikte då han morphar tillbaka från sitt vampyransikte i den scenen? Det ser, helt seriöst, ut som en annan människa med vissa DB-likheter.

Det är först iom detta avsnitt som jag tycker att Darlaarcen blir intressant. Och den blir riktigt intressant här.

7 av 10 (Betydligt närmare 8 än 6. EDIT: Kanske en 8: a? Gah! Kan inte bestämma mig! Jag röstade 7, men är tveksam. Ja, ja...)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » sön dec 13, 2009 20:40

Det här avsnittet tycker jag verkligen om. Precis som med Buffys femte avsnitt i s5 så känns det som att säsongen börjar på riktigt här.

Sista scenen med Angel och Darla är så bra och höjer avsnittet ett snäpp för mig. Den är nog en av mina favoriter den här säsongen. Darla och Lindseys scen gillar jag också väldigt mycket, jag tycker att de har kemi. Inte alls romantisk så, utan mer sexuell.

Så skönt när Cordy, Wesley och Gunn knäcker Kate när de säger att Angel måste bli inbjuden om inte husets ägare är död. Jag börjar bli väldigt trött på henne nu, hon är mycket bättre när hon samarbetar med Angel.

Favoritcitat:
Darla: See? No matter how good a boy you are - God doesn't want you. But I still do.

Betyg: Svag 8:a
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Angel Säsong 2



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron