Tinwiel skrev:Binchy skrev:(JRT vet säkert något sätt att slå folk över nätet.)
Men eftersom du säger att säsongen var bättre vid omtitt så ska jag inte slå dig... för det i alla fall... just nu.
Tinwiel skrev:Binchy skrev:(JRT vet säkert något sätt att slå folk över nätet.)
JRT skrev:Tinwiel skrev:Binchy skrev:(JRT vet säkert något sätt att slå folk över nätet.)
Men eftersom du säger att säsongen var bättre vid omtitt så ska jag inte slå dig... för det i alla fall... just nu.
JRT skrev:Men vakta din tunga... eller möjligen dina fingrar, jag passerar Göteborg om ett par veckor.
Tinwiel skrev:A bear skrev:, säg, Lornes (förmodade?) frånvaro av själ inte garanterar att han är ond.
Men, men, Lorne har väl en själ? Eller.. Bara för att nån är en demon så innebär väl inte det att dom inte har en själ? Han är ju inget själlöst monster ialla fall, utan verkar både kunna bry sig om andra, har empati och har en moralisk kompass. Neeej, nu hamnade vi i den här själ-diskussionen igen, den är bara för snårig. *suck* Får ingen rätsida på den.. Det kanske bara är vissa demoner som är utan själar?
A bear skrev:Tinwiel skrev:A bear skrev:, säg, Lornes (förmodade?) frånvaro av själ inte garanterar att han är ond.
Men, men, Lorne har väl en själ? Eller.. Bara för att nån är en demon så innebär väl inte det att dom inte har en själ? Han är ju inget själlöst monster ialla fall, utan verkar både kunna bry sig om andra, har empati och har en moralisk kompass. Neeej, nu hamnade vi i den här själ-diskussionen igen, den är bara för snårig. *suck* Får ingen rätsida på den.. Det kanske bara är vissa demoner som är utan själar?
Nu blir jag helt fundersam här. Kallas Lorne någonsin "demon" av någon insatt - åtminstone efter Pyleaarcen? Är han inte snarare en annan "naturlig" art (utomjording)? Som sådan borde han ju rimligen kunna ha en själ, vad det nu innebär. Det är ett jävligt suddigt begrepp det där. Och jag hävdar fortfarande att alla på ME, inklusive Joss, flera gånger svurit högt och innerligt över den där idén med "själar" som verkade så praktisk och användbar i början av Buffy s1.
Binchy skrev:Det ligger inte lite rasism i detta, verkar det som. Demoner är onda för dom är inte som vi.
JRT skrev:Binchy skrev:Det ligger inte lite rasism i detta, verkar det som. Demoner är onda för dom är inte som vi.
Ett återkommande tema i Angel. Den diskussionen kan du återkomma till när
väldigt liten spoiler 3x3, avslöjar ingen egentlig handling
du sett avsnitt 3x3 som behandlar "people good - demons bad"-ämnet.
Binchy skrev:JRT skrev:Binchy skrev:Det ligger inte lite rasism i detta, verkar det som. Demoner är onda för dom är inte som vi.
Ett återkommande tema i Angel. Den diskussionen kan du återkomma till när
väldigt liten spoiler 3x3, avslöjar ingen egentlig handling
du sett avsnitt 3x3 som behandlar "people good - demons bad"-ämnet.
Jag har just sett 3x3. Hann precis se tre avsnitt innan hockeyn började och maken började stöna otåligt. Det var det avsnittet som fick mig att tänka i de banorna. Jag återkommer med avsnitts-åsikter i morgon. Maken är borta ons morgon till tors kväll så jag kan ha Angel-maraton för mig själv.
angel1000 skrev:självklart var det lite trågit att han blev ond men han har ju angelus i sig så det måste man tänka på antagligen så ville darla ha fram honom och på något sätt lyckades hon. Tänk logisk jag är mästare på angel serien sorry
sus@n skrev:Jag gillar inte början av arcen när han är helt besatt av Darla; men när han får reda på att det är hon tycker jag det blir intressant. Darla och Angelus var ju tillsammans ett bra tag så det är nog lite förvirrande för honom och när de gör henne till vampyr igen blir han förtvivlad för att han inte kunde rädda henne.
Det jag tycker är bäst är att man ser hur han egentligen lider över att vara borta från Cordy och Wesley eftersom de är hans vänner.
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare