Buffyskalan!!!! Herregud! Grabbar, grabbar... Buffyskalan är väl avvägd och innebär att en stabil säsong som BtVS S3 får 3.1 och ja, jag tycker att Angel S2 är 0,6 p sämre än BtVS S3.
Pga av Buffyskalan får ytterst få avsnitt 1: or eller 5: or. Inte ett enda Angelavsnitt någonsin har fått en 5:a av mig. Inte ens Damage eller Sanctuary eller Shells för att bara ta upp några Angelavsnitt som jag tillber. Sex avsnitt av BtVS har fått 5: or (+- 1 avsnitt). Samma antal avsnitt har fått ettor (något färre kanske). Skulle tro att sex avsnitt av Angel *någonsin* fått ettor. I S2 är det bara Happy Anniversary som fått en etta.
Ni vet att ni inte kan jämföra min betyg med era. Vi har olika referensramar eftersom mina bedömningar görs endast i jämförelse med övriga Buffyverseavsnitt. Såna skalor har inte ni (vad jag förstått). Då är faktiskt 2.5 inte så himla lågt. Den säsong som har bäst genomsnitt hittills, den säsong jag *älskar*, har väl ett jäkligt lågt genomsnittsbetyg enligt era skalor: BtVS S5 har "bara" 3.4. S4 har 3.2. Men för mig är detta höga betyg. Enligt Buffyskalan skulle det ju vara himla underligt om en säsong skulle få 4.0 i betyg för i jämförelse med Becoming som har en 5:a är väl ändå She en !:a? Eller har jag fel?
Och hur kan det vara något av det dummaste du hört, Off? Du måste verkligen leva i en drömvärld! Krävs det visum för att flytta dit eller är det bara att packa väskorna och knacka på dörren?
EDIT: Jag har ju sagt det många gånger förut. I jämförelse med andra serier skulle antagligen Buffy S5 ha ett genomsnitt på 4.9 och Angel S2 ett genomsnitt på 4.7 eller nåt sånt. Med tanke på det jag hört andra skriva om Angel genom åren så törs jag garantera att jag är en av de största Angelfansen här. BtVS är den bästa serie som gjorts. Angel den näst bästa. Sen Red Dwarf. Sen Twin Peaks *mil* efter dessa serier. "How else can I say it I don't speak no other languages..."
EDIT 2: Jag måste vara den mest missförstådda personen på detta forum. Stackars mig!