2x16 Epiphany

Diskutera Säsong 2

Betygsätt Epiphany

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
2
8%
7
6
23%
8
7
27%
9
11
42%
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 26

Inläggav noike » tor jul 19, 2007 2:34

AKS skrev:Jag har redan flytt landet i fyra dagar eller så under Buffy S5-omtitten. Ingen saknade mig då. :(

Men! Jag trodde det skulle vara längre. Några veckors cykeltramp bland pittoreska kullar på en ö utan en dator på flera mil. Under Buffy s5 trodde jag bara att du var sjuk några dagar, jag hade inte sett någon postning i hejdå nu reser jag-tråden.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tor jul 19, 2007 2:37

Hehe, nej, det blev inget cyklande i London. Men strax efter att jag åkt hem saknade alla mig så mycket att de tänkte spränga stan. Ingen poäng att fortsätta för de stackars londonborna liksom...

Postade aldrig i hejdå-tråden eftersom jag ville testa om ni började efterlysa mig naturligtvis! (Eller kanske för att jag skulle vara borta så få dagar. Who knows?)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tor jul 19, 2007 2:43

Nu börjar det kännas som om att jag är för dålig för det här forumet. :emo:

Jag skriver upp "Sakna AKS när hon åker utomlands" på ToDo-listan.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tor jul 19, 2007 2:44

Mm, tycker jag också att du ska göra. Har varit lite ledsen sen i juni...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tor jul 19, 2007 2:58

Gjort!

Bild
(FYI: saker som har blivit fullföljda är än så länge "skaffa ny mus", "minnen till datorn", "köpa kycklinglår", "koka potater", och "skaffa nudlar". Saker som aldrig sattes upp är "kölhala adolvsson" för det involverar båt och massor med vatten, snacka om en non-starter.)

Sådant där on-topic: hade Angelus kommit fram så där så hade jag blivit väldigt besviken. Det hade varit det lättaste de hade kunnat göra.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » tor jul 19, 2007 3:06

Som varandes forumgudinna har jag alltid sett dig som, hmm, omninärvarande. Alltid här även när du är där. Det var alltså ingen som saknade dig, för det fanns inget att sakna, för du finns alltid med oss. Just precis! Åh, det där var så fint att jag till och med började gråta en liten skvätt, jajamänsan.

Epiphany? Jodå, jag är riktigt förtjust i det här avsnittet. Angel är rolig och eftersom jag tillhör DSGK (Dom Som Gillar Kate... nej, det är ingen förening, jag hittade på den där förkortningen helt själv alldeles nu) uppskattade jag sista scenen en hel del. Det är synd att vi inte fick mer Kate sen, men vad gäller avsked, fick hon ett väldigt bra sådant.

noike skrev:Saker som aldrig sattes upp är "kölhala adolvsson" för det involverar båt och massor med vatten, snacka om en non-starter.

Och jag fortsätter tacka min lyckliga stjärna. För en badkruka av undertecknads välformade storlek, vore det inte alls ett väldigt bra avsked.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tor jul 19, 2007 3:10

adolvsson skrev:Epiphany? Jodå, jag är riktigt förtjust i det här avsnittet. Angel är rolig och eftersom jag tillhör DSGK (Dom Som Gillar Kate... nej, det är ingen förening, jag hittade på den där förkortningen helt själv alldeles nu) uppskattade jag sista scenen en hel del. Det är synd att vi inte fick mer Kate sen, men vad gäller avsked, fick hon ett väldigt bra sådant.

Hon är en bra karaktär som är "god" (jag hatar svartvita gott-mot-ont-definieringar som det här, men serien hjälper inte till med något annat) men är inte sympatisk. Det borde finnas mer sådana.

Och om avslutet, hon överlevde. Hey! Hur ovanligt är inte det?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tor jul 19, 2007 3:19

Ni är för roliga ni, adolvsson och noike. Ja, inte det ni sagt som varit on topic för tråden, utan det mig-relaterade. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » ons dec 23, 2009 21:33

Åh, jag gillar verkligen det här avsnittet. Ett av de bästa i Darla-arcen. Underbart att gänget jobbar ihop igen, även om jag tycker att Angel funkar bra ensam också.

Jag älskar när Angel hjälper Wesley i hans lägenhet och när de ler mot varandra men Wesley inser att han är sur på honom och säger: "What are you doing here?" Sen är det väldigt kul i bilen när Angel försöker lätta på den tryckta stämningen genom att berätta om svärdet och uppenbarelsen. :D

Scenen med Angel och Lindsey är också väldigt bra. Lindsey är cool först när han kommer och kör på Angel, men Angel är ännu coolare när han slår sönder plasthanden och säger: "Mind if I borrow your truck?" Väldigt förnedrande för Lindsey.

Sen tycker jag om scenen med Angel och Kate också. Det är så fint när han säger: "I wanna help because I don't think people should suffer as they do."

Favoritcitat:
Gunn: Where's Cordy?
Wesley: We don't know. Not here.
Gunn: You checked her pad?
Angel: I stopped by there earlier.
Gunn: You enjoying your visit to 1973? I meant her message pad.

Betyg: 8
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » tis jun 15, 2010 16:05

Jo, helt okej avsnitt, gillar scenen som Echolls nämnde, när Wes håller inne att han är glad att se Angel. ^^
Kul att gänget är tillbaka nu även fast jag tycker att Cord och Gunn va lite för hårda mot Angel kanske..
Betyg: Stark 7a
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Angel Säsong 2



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare