2x10 Reunion

Diskutera Säsong 2

Betygsätt Reunion

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
1
3%
6
1
3%
7
3
9%
8
7
21%
9
15
44%
10
7
21%
 
Antal röster : 34

2x10 Reunion

Inläggav pfant » sön okt 05, 2003 19:24

Och när jag trodde att det inte kunde bli bättre så blir det...Reunion. Klart bästa avsnittet hittils. Jag har svårt att se hur Wolfram & Hart ska vara ett problem för Angel för ett tag framöver. Just nu är Angel bättre än Buffy, vilket verkligen inte varit fallet tidigare. Jag tycker den inriktning som S2 har tagit är mycket bättre än Monster of the Week-temat som S1 hade. Ska bli riktigt kul att följa den här serien framöver.
Användarvisningsbild
pfant
Minion
 
Inlägg: 176
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Off » sön okt 05, 2003 19:48

Pfant gött å höra! Jag vet att det är många som inte tycker det men jag är också inne på att när Angel e som bäst då är det lika bra/bättre än Buffy.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Off » lör feb 21, 2004 20:00

Omtitt och det här avsnittet är helt fantastiskt. När källarscenen börjar är det en enda lång WOW-upplevelse.

I just can't seem to care.


Daddy?


Mmmmm good times.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav karykh » ons mar 10, 2004 22:52

Detta är nåt av det bästa jag sett, någonsin. Om man räknar bort vissa specialavsnitt ur Buffy...
Darla och Drusilla har nästan mer kemi än vad Spike och Dru hade i Buffy S2, storyn är bara för underbar och allt är mörkare än någonsin. Känns som Angelus kommer titta fram i vilken sekund som helst.
IRC
carre: jag brukade ta på mig själv när jag var liten och lekte doktor på mossans job

Användarvisningsbild
karykh
Scooby
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 07 jan 2004

Inläggav JRT » tis apr 13, 2004 19:33

O ja, det här är så bra! Har förstått att det finns de som tycker att Dark Angel-arcet är långtråkigt, personligen tycker jag det är suveränt. Det finns Angelusvibbar. Underbart. Slutet på det här avsnittet alltså...

Lilah: "For god's sake, help us."
Holland: "Angel - please. - People are going to die."
Angel: "And yet, somehow, I just can't seem to care."
Holland watches wide-eyed as Angel shuts the double doors on them.
Holland: "Angel? P-please we can negotiate. We..."
Angel slides the lock on the door shut.
Dru takes a step forward: "Daddy."

Icke att förglömma:

Wesley: "And you - just walked away?"
Angel: "No, I walked to my car and then I drove away." - och resten av den scenen!
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Kuno » lör apr 17, 2004 14:12

Med det här avsnittet blir "Angel" äntligen ett fullvärdigt syskon till "Buffy". Serien är nu riktigt, riktigt bra och ligger på samma nivå som Buffy....och är ibland bättre. Ljusår från säsong 1. Ett av de bästa avsnitten i hela Buffyverse!
Användarvisningsbild
Kuno
Minion
 
Inlägg: 77
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Oskarshamn

Inläggav Off » lör apr 17, 2004 16:30

I told you :)

Ahh en härlig tillfredsställelse när folk inser Angel storhet också. Nästan bättre än när folk inser Buffys storhet pga att vissa av någon helt tokig anledning inte förstår Angels storhet. Darla-arcen är ett mästerverk och alla tillbakablickar är fantastiska.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » lör apr 17, 2004 17:30

Lysande avsnitt.

Tycker det är lite tråkigt att det inte fanns ett kommentarspår från Shawn Ryan, det är hans bästa avsnitt och i och med att han försvann efter säsogen så skulle det varit kul att se hans syn på Mutant Enemy ock så vidare.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Zaxx » lör apr 17, 2004 18:08

grymt avsnitt som ni säger.. helhärligt att se Angel vid dörrarna där !
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav malavel » mån apr 26, 2004 16:02

Uselt avsnitt. Angel och Darla uppför sig helt sjukt. Inte ens Drusilla kunde rädda det här från en 5:a.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » mån apr 26, 2004 20:43

malavel: Helt sjukt? Tycker det följer karaktärerna rätt väl? Och vad är "sjukt" med Darlas beteende med tanke på att hon är en själlös vampyr?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav malavel » mån apr 26, 2004 21:01

Darla attackerar Drusilla. Och varför hoppa ner från taket? Även om hon överlever så lär det kännas och ta ett tag att hela skadorna. Och senare är Darla sur på Drusilla för att hon vampyriserade henne.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tis apr 27, 2004 0:32

Men det är ju för sjutton detaljer! Och attacken på Dru förklarades väl med förvirring efter nyfödelsen, och det kommer hon väl över rätt fort?

Hoppa av taket var ju minst sagt den snabbaste flyktvägen, och det har man sett vid flera tillfällen att vampyrer överlever utan större skador.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav malavel » tis apr 27, 2004 1:09

Min kommentar om Darla var nog mer en sammanfattning av de senaste avsnitten. Lite fånigt dock att vampyrer kan falla runt 30 våningar utan större skador. Men jag ser attacken och uttalandet senare som starka bevis på att hon faktiskt var irriterad på vad Drusilla hade gjort (ett tag i alla fall).

Edit: har startat en ny tråd där jag samlat det jag inte gillade med Darla.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sus@n » mån jun 07, 2004 20:21

Reunion

Avsnittet tar vid där "The Trial" slutade eller ungefär där. En besviken och förvirrad Angel försöker berätta vad som har hänt och ger sig sedan av för att döda vampyr Darla men det blir svårare än vad han trott och Wes, Cordy & Gunn börjar inse att Darla har gått över huvudet på Angel. Angel struntar i att rädda de hjälplösa, vilket i detta fallet är W&H. I slutet sparkar Angel alla tre.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Mr Chase » tis jun 08, 2004 7:45

Ojojo vilken häftig återträff det här blev. "Angel" är nu riktigt, riktigt bra! Fullt i klass med Buffy som bäst, särskilt efter den besvikelse som Buffy s4 var.

Paret Dru-Darla är ju helt underbara här. Jag har alltid gillat Drusilla (jepp, jag är en sjuk valp :? !) och att få tillbaka henne är ju bara... aaaah!

För en gångs skull får vi se W&H ta sig vatten över huvudet. Och överraskningen är att Angel inte hjälper dem (vem hade trott att man skulle förvänta sig att han skulle göra det). Han är på väg åt ett mörkare håll utan att för den skull bli Angelus och jag gillar det. Och så ger han Wes, Cordy och Gunn sparken för att de vågar påpeka det.

Intressant att Lindsey inte är ett dugg rädd medan Holland och Lilah är skitskraja. Vad är det med honom? Är han trött på livet? Vill han bli vampyr? Hm, måste se mer... Tur att man har semester!
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav sus@n » tis jun 08, 2004 18:14

Mr Chase du kommer gå om mig nu när din semester har börjat. Mitt tempo var högt under helgen men är nu nere på ett avsnitt per dag (ska försöka med 2 idag)
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Noggster » tis jun 15, 2004 14:22

sus@n har du åxå märkt att dina recensioner har blivit korta sammanfattningar nuförtiden?

Ett rätt bra avsnitt, förstår inte riktigt hur Angel kunde agera som han gjorde... Men man får väl mer insikt i detta om man ser följande avsnitt?
Och jag har alltid tyckt att angel är lika bra som buffy, men overall är buffy en bättre serie. Och även om jag gillar angel, tror jag inte den hade varit alls lika bra om buffy inte existerat.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sus@n » tis jun 15, 2004 14:33

noggster: Japp det har jag märkt. Jag var stressad innan med att hinna med att skriva innan minnet försvann så nu är jag tillbaka på vanliga längden, dvs. korta kommentarer.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Noggster » tis jun 15, 2004 15:34

I början skrev du ju iofs åsikter, nu är det bara vad avsnittet handlade om.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sus@n » tis jun 15, 2004 15:37

Nogge: Jag ska försöka bättra mig :D
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav latarmig » tis jun 15, 2004 15:43

Sus@n
Skriv gärna omdömen också, men ta inte bort sammanfattningarna. Jag gillar dem skarpt. Det är så svårt att komma ihåg vad alla avsnitt handlar om, särskilt som det oftast är två eller tre handlingar samtidigt i varje avsnitt. Men efter dina sammanfattningar så är jag med igen. Tack för det.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav sus@n » tis jun 15, 2004 16:09

Roligt att höra att ni uppskattar dem. Då ska jag sätta mig ner & skriva fler. Vill bara ha lite hjälp först: Vad vill ni ha? Resten av säsong 2 & sedan S1 av Angel? Jag får väl kolla vilka jag har missat.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav latarmig » tis jun 15, 2004 16:14

Ta tid på dig och skriv vad du vill. Det bästa brukar väl vara att skriva direkt efter man sett ett avsnitt så vad helst du råkar titta på numera går bra för min del.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav sus@n » tis jun 15, 2004 16:20

Vad du är snäll. Nu ser jag mest om Angel S2 och har inte sett något annat på snart 2 veckor men snart är det väl ändring på det. Du får förmodligen bara se efter var jag skriver nu för tiden då.

Nu ska jag ut i solen ett tag igen.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav latarmig » tis jun 15, 2004 16:27

sus@n skrev:Vad du är snäll.

Precis vad mamma brukar säga. :-)

sus@n skrev:Nu ska jag ut i solen ett tag igen.

Jag med.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav sus@n » tis jun 15, 2004 17:43

sus@n skrev:Nu ska jag ut i solen ett tag igen.



Man får passa på medan den är framme, för här är den bara det då & då.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Tob » lör jul 24, 2004 1:57

Var jag i extas under slutsekvenserna i förra avsnittet så är väl det inget mot vad jag är när jag såg detta. Allmänt så följer man upp händelserna i The Trial på ett utomordentligt bra sätt. Att Darla har svårt att acceptera Drusilla till en början tycker jag enbart är postitvt, då allting inte blir så väldigt svart eller vitt. Dru/Spike samspelet som jag tidigare har hyllat bleknar ju nästan i jämfört med samspelet mellan Darla/Dru.

Ett perfekt avsnitt helt enkelt, till och med en intressant cliffhanger i slutet.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Pazuzu » mån sep 20, 2004 22:43

Det här var nästan lika bra som Spike/Dru-storyn i Buffy s. 2, men bara nästan. ;) Nu blir man rejält nyfiken efter cliffhangern på slutet... Hur ska detta sluta?
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Joamna » sön nov 07, 2004 12:25

Jag har nånting mot Darla, har aldrig riktigt gillat henne, hela karaktären. Vet inte riktigt vad men, iaf så är det här ett av de bästa Angel avsnitten! Tycker att Darla blev bättre när hon gaddade ihop sig med Dru, och Dru sen var ju helt makalös här! Att ta in henne här var genialiskt.

Och vart är Angel påväg.. var ska det här sluta? Måste skynda mig att fortsätta se..
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Nästa

Återgå till Angel Säsong 2



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare