Tob skrev:Att man kan ha svårt för säsong 1 av Angel är inte så konstigt. Serien har inte riktigt samma likeable värde som Buffy, vilket jag tycker beror mycket på att Buffy har en sådan klockren karaktärsdynamik med en gång.
Men när du, Tea, är så negativ (eller mindre postiv) så här långt in i säsong 2 så början jag fundera. Angel kanske inte är något för dig alls. IMO så tycker jag Darla arcet är bland det bästa i hela Buffyversa och defintivt bland det bästa i Angel. Det mesta i säsong 2 som handlar om Darla tycker jag är helt fantastiskt, och Reunion tycker jag är bland det allra bästa, ett avsnitt som krävde 3 försök för dig. Och det du reflekterar och tänker mest om är Lindsey. Angel då? va? ehh? huh? Nä jag vet inte vad jag skall säga riktigt.
Tycker fortfarande att Angel är en
torris, sry, han är nog inget för mej... de försöker få till skämt med honom lite då och då, emn det slår i bakslag för min del.. tycker inte det är speciellt roligt...
Lindsay är
hårdhjärtad, det gillar jag...
Sen måste jag säga att då jag kommit förbi de här 20 första minuterna så är avsnittet otroligt bra. Om det är pga Darla eller Dru kan jag inte säga. Juliet är min
ängel (speciellt när hon ringer och måste börja dansa... det var väl i detta avsnittet...)
Slutet är häftigt och oväntat Det måste jag bara säga,
men min första tanke i de minuterna var som sagt .. snälla.. döda inte Lindsay. Det är inte så konstigt kanske, då jag tycker att han är den enda karaktären som tillger serien något för min del...
Tob skrev:Rorligt att någon bryter av så ordentligt ändå. Inte varje dag man stöter på sånt bland avsnittstrådarna på BF.
malavel skrev:Tea, håll ut. Darla-arcen suger. Första halvan av S3 suger.
Jag tycker inte att serien är dålig i sej, inte heller Darla-arcen... vissa avsnitt är jättebra och det här var ett avsnitt som de sitsta minuterna var otroligt bra, annars anser jag dock inte att Darla-arcen är varken bättre eller sämre än annat i Angel. Men jag ska hålla ut.... Och jag sak fortsätta skriva, sen när jag faller för andra karaktärer i serien kan ni börja mobba mej för att jag var så negativ i början