Cordy: We're not going to enable you in your addiction!
--
Cordy: Yes, but you were just soulless bloodsucking demons, they're lawyers.
Angel: She's right. We were amateurs.
--
Lorne:You're a big hunk of hero sandwich
Gordo skrev:Jag måste få svamla lite. Jag har lite svårt för Darla och Angel tillsammans. Skillda åt: karaktärer som jag tycker mycket om. Tillsammans: Hm, jag vet inte rikigt. I de tillbakablickar vi fått se hitills fungerar deras förhållande bra. Jag menar, jag strör mig inte på dem tillsammans som Darla och Angelus. Men här i detta avsnitt, jag förstår inte Angels beslut att offra sitt eget "liv" för Darla och jag förstår inte riktigt den uppenbara "kärlek" eller vad det nu är han verkar hysa för henne.
A bear skrev:Jag vet just inte det. Han riskerar ju "livet" varje gång han ger sig ut för att kämpa mot valfritt MOTW för att rädda valfri damsel in distress. Det är samma sak den här gången. Risken den här gången ser ju lite annorlunda ut - om brittdemonen inte ljuger dör han med säkerhet - men som sagt, jag tror Angel tar en kvalificerad chansning att sista testet är en bluff.
Gordo skrev:Men här i detta avsnitt, jag förstår inte Angels beslut att offra sitt eget "liv" för Darla och jag förstår inte riktigt den uppenbara "kärlek" eller vad det nu är han verkar hysa för henne. Kanske är det så att jag är så insnöad på den kärlek som fanns/finns mellan Buffy och Angel så att det nästan känns som att Angel är otrogen mot Buffy. Jag vet, det är inte logiskt eftersom de är ute ur varandras liv men jag kan inte hjälpa att känna lite så. Men jag anser i och för sig heller inte att Angel och Buffy bör vara tillsammans. Ah, jag vet inte hur det skulle vara för att jag skulle vara nöjd
Ai skrev:Gordo skrev:Men här i detta avsnitt, jag förstår inte Angels beslut att offra sitt eget "liv" för Darla och jag förstår inte riktigt den uppenbara "kärlek" eller vad det nu är han verkar hysa för henne. Kanske är det så att jag är så insnöad på den kärlek som fanns/finns mellan Buffy och Angel så att det nästan känns som att Angel är otrogen mot Buffy. Jag vet, det är inte logiskt eftersom de är ute ur varandras liv men jag kan inte hjälpa att känna lite så. Men jag anser i och för sig heller inte att Angel och Buffy bör vara tillsammans. Ah, jag vet inte hur det skulle vara för att jag skulle vara nöjd
Visst kan det kännas som om han glömmer bort Buffy helt plötsligt, men å andra sidan så får man ta i beräkningarna att han bl.a. faktist var med Darla i 150(?) år.
xAMNESIAx skrev:Drusilla liksom glider in ljudlöst och bara rockar som fan.
Ai skrev:Jag har sagt det förr, men upprepning är en dygd.
Såååå kul att läsa rec's av serierna!
Verkar som det är första gången du ser AtS, xAMNESIAx? Vilket gör det ännu roligare att läsa. Ser med spänning fram emot vad du kommer att tycka om fortsättningen på säsongen (och nästa...). Fortsätt skriva!
Illyria skrev:Håller på att se om s2 för första gången (sedan typ 2001) och det är kul att lägga märket till små detaljer (s3 spoiler) t ex att Holtz nämns i detta avsnittet.
fripp21 skrev:Har Charisma gjort ett "boobjobb"? Jämmer och elände. Det får inte vara sant. Demeti önskas genast
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare