2x08 The Shroud Of Rahmon

Diskutera Säsong 2

Betygsätt The Shroud Of Rahmon

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
1
4%
4
0
Inga röster
5
5
20%
6
7
28%
7
6
24%
8
4
16%
9
1
4%
10
1
4%
 
Antal röster : 25

2x08 The Shroud Of Rahmon

Inläggav pfant » sön okt 05, 2003 13:09

Ett helt ok avsnitt. Jag gillar när David Boreanaz ges tillfälle att inom rollen som Angel spela andra roller. Det kan ibland bli lite påfrestande när Angel hela tiden ska vara så bekymrad och allvarlig och då livar det upp när han får släppa loss.
Användarvisningsbild
pfant
Minion
 
Inlägg: 176
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » sön okt 05, 2003 14:51

Spännande och annorlunda början, ett par roliga och/eller spännande scener, men i slutändan inte mycket mer än ett helt okej standalone-avsnitt. Mest minnesvärt för fortsättningen på Angel/Kate-storyn (spoiler senare av S2):...som ju tyvärr fick ett alldeles för abrupt även om passande slut i Epiphany.

Betyg: 7


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sus@n » mån jun 07, 2004 20:12

Min The Shroud of Rahmon recension

Cordy får en ny frisyr som Wes märker 10 dagar försent och detta leder till en rolig scen precis som alla Cordy/Wes scener! Angel är underbar! Avsnittet är väldigt humoristiskt.

Några favvo bitar:

Wes: "Oh, uh sorry. I´m...I´m feelin a little--"
Cordy: "Me, too" "I think it´s the altitude"
Wes: "Right. The altitude here at sea level"
(båda skrattar)
Cordy: "Ohhh"
Wes: "Let´s--" "Let´s not lose focus"
Cordy: "Maybe we should split up"
Wes: "Uh, no - To dangerous" "Maybe we better stick together"
Cordy: "Right"
(de går åt olika håll)

Wes & Kate:

Wes: "Your hair!"
Kate: "You came to warn him about my hair?"
Wes: "It´s....Blond!"

SKRATT!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Mr Chase » tis jun 08, 2004 2:30

Efter "Darla" går det inte att undvika att bli lite besviken på det här avsnittet. Men det är alltid kul att se Kate (hon finge gärna arrestera mig vilken dag som helst :P ) och dessutom Angel agera "out of character" även om det bara var spelat (men var det det helt och hållet?).

Alas, CC har klippt håret och även om hon fortfarande är hetast av de heta i Buffyversum så gillar jag och kommer att sakna hennes långa hår.
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav Noggster » mån jun 14, 2004 14:38

Tyckte CC passa bättre i det korta.
Mediokert avsnitt, känns som Gunn kankse var lite mer aggresiv än vanligt.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sus@n » mån jun 14, 2004 14:41

I början av avsnittet ser det sådär ut men senare (t.ex. då hon & Wesley går åt motsatta håll) ser det mycket bättre ut. Jag älskar Wesleys båda "hår-kommentarer".
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Koala » mån sep 06, 2004 16:41

Va väl ett aight avsnitt. Var orolig för cordy i början :)
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Pazuzu » mån sep 20, 2004 22:31

Vad jag inte förstod riktigt var om Angel verkligen blev påverkad av "lådan" eller ej. Man får ju senare se att han spelar när han biter Kate, men tidigare såg man förändringen i hans ögon. Hur ligger det till egentligen?
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav noike » mån sep 20, 2004 22:44

Angel förefaller har högre tolerans mot lådans innehåll eftersom han måste befinna sig i dess närhet för att påverkas fullt ut. När han går fram mot Kate kommer han undan dess inflytande och fejkar det hela.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Pazuzu » mån sep 20, 2004 22:55

Aha! Då förstår jag! :)
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav CheeseGuy » tor nov 25, 2004 20:57

Det här avsnittet känns mest påfrestande då det är placerat mellan Darla och The Trial och inte behandlar Darla-arcen. Annars är det rätt okej. Tur att Kate är med i alla fall, så att något händer.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Djehuti » lör feb 05, 2005 20:51

Helt ok avsnitt, stundtals mycket roligt. Förstår bara inte varför Angel och Gunn skulle infiltrera gruppen, hjälpa dem att sno den där boxen och sen stoppa dem...eller, varför kunde de liksom inte bara dödat demonerna direkt i början? :?
Remember, always be yourself. Unless you suck.
Djehuti
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 06 jan 2005
Ort: 314

Inläggav latarmig » sön feb 06, 2005 19:51

Hallå där, sluta genast upp med att tänka logiskt. :-))
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Off » sön feb 06, 2005 19:54

Visst hade Angel kunnat döda demonerna direkt men det hade blivit sjukt svårt att fylla 45 minuter programtid då.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Lipton » ons feb 16, 2005 12:20

Jag tror inte att han bara fejkade, han drack ju ändå ganska mycket blod från Kate med tanke på hur hon såg ut efteråt, och det hade ju inte varit nödvändigt om han bara spelad, så opåverkad var han nog inte.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Binchy » mån mar 07, 2005 16:09

Väldigt underhållande avsnitt. DB fick spela på sin mera komiska ådra. Spikey monster fick slita huvudet av en vakt. Cordy fick sno ett ovärderligt halsband. Och Wes fick bli nedslagen och arresterad. Just det ja, Angel fick sig lite blod.

Många underhållande repliker i det här avsnittet.

Cordy till Angel : You're...colourfull.

Gunn: And what am I supposed to do? Sit home and knit?
Angel: I could use a sweater. Something dark.

Det här har jag också undrat några gånger:

Cordelia: Why is it always virgin women who have to do the sacrificing?
Wesley: For purity, I suppose.
Cordelia: This has nothing to do with purity. This is all about dominance, buddy. You can bet if someone ordered a male body part for a religious ceremony the world would be atheist like that!

EDIT: Glömde säga att jag gillar skarpt början, när de startar med slutet, så att säga. Wes uttrycker ju sig så vagt att det bara väcker nyfikenhet, ingen som helst spoilerrisk.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Tompa » lör mar 26, 2005 20:22

Det börjar vädigt intressant. Undrarde varför Angel hade på sig så konstiga kläder. Mewn hur kunde snutarna tro att Wes slitit huvudet av någon?

Trots den lovande starten blev det ganska mediokert till slut.

Cordys frisyr gillade jag skarpt faktiskt.
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav A bear » lör apr 02, 2005 20:32

Lysande början. Sämre fortsättning. Som Djehuti sa, varför inte bara slakta demonerna och lösa problemet innan det uppstår? Och om nu Angel (och Gunn, får man anta) påverkades mindre ju längre han kom ifrån duken, hur kunde då Angel övertyga Gunn att släppa den och sen förstöra den?

Och så Kate, som är något mindre urtrist i det här avsnittet, men...

Men Wesley är rätt kul ändå. Och Cordy är söt.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Gordo » tis apr 19, 2005 16:02

Inget toppen avsnitt. Kändes lite jaha, var det här allt. Kanske eftersom de kom direkt efter Darla.

Jag blev totalt förvirrad i början.

Det var kul att se Angel spela sprallig.
I'm a people person!


Gunn var också bra som vanligt och Wesley är hysteriskt rolig när han träffar Kate på museumet:
Wesley: Angel, right. That's why I'm here, to warn Angel about something important! Your hair!
Kate: You're here to warn Angel about my hair.
Wesley: It's blonde!



Hm, vad kommerdet här betyda för Kate? Kommer hon att lita mer på Angel eller mindre och hur kommer "bitandet" påverka Angel?
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav xAMNESIAx » fre maj 06, 2005 19:45

Kalldush efter "Darla". Brukar vara så, men endå ett godkänd avsnitt. Jag älskar att hata Kate. Hon stör mig på så många olika nivåer, men när hon är med så resulterar det oftast i dramatik mellan hon och Angel. Ibland så kan man ifrågasätta hennes logik. Ena stunden så gör hon allt hon kan för att sätta dig Angel, bara för att ett avsnittet efter vara hans polare (mer eller mindre).

5/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav Tob » fre jul 01, 2005 20:14

Gillar verkligen början på avsnitt, Wesley som blir förhörd och sen den komiska scenen mellan Wesley och Cordelia. Sen blir det lite sämre....och det känns lite för konstuerat. Med ändå bra uppbyggt, man behåller spänningen på ett enkelt men effektivt sätt. Man vet sen inledningen att något kommer att gå fel, men inte hur eller varför. Hur mycket påverkas Angel av boxen, spelar han eller blir han verkligen påverkad? Känns lite halvtaskigt, men det funkar bra för att behålla spänningen i avsnittet. Tamt efter knock out avsnittet, Darla, men ändå riktigt skapligt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Rombat » ons jul 27, 2005 9:22

Ett av mina absoluta favoriter bland alla Angel-avsnitt. Till att börja med så är det fyllt av den underbara humorn som bara Wes härskar över, och att det sedan ger Angel chansen att spela rollen som "people person", vilken han faktiskt ser ut att trivas i. Det kanske bara är jag, men känns det inte som om Angel kände sig mer hemma på 40-70-talen? Jag kan inte peka på något konkret dock, utan det är bara en känsla jag får.
Sedan är det ju (i princip) ett heist-avsnitt. Och dylika får mig alltid full av positiva känslor.

Helt klart en av de få 10:or som jag någonsin gett ett Angel-avsnitt.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Lipton » ons jul 27, 2005 14:01

Tob skrev:Hur mycket påverkas Angel av boxen, spelar han eller blir han verkligen påverkad?


Jag uppfattar det som att han blir påverkad men inte lika mycket som de andra, och att han har lättare att ta kontrollen över sig själv igen.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav latarmig » ons jul 27, 2005 15:36

Lipton.
Håller med, Angel blir påverkad men till skillnad från de andra har han spenderat hundra år med att bekämpa och kontrollera sin egen inre demon, så han har vanan inne och det är inte lika svårt för honom att ta kontrollen över sig själv som det är för alla andra som påverkas. Jag tror att han får full kontroll först under det avslutande slagsmålet, medan han när han biter Kate fortfarande inte är riktigt sig själv (men tillräckligt för att inte döda henne).
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Lipton » ons jul 27, 2005 16:00

Ja, för hade han varit sig själv så hade det ju inte funnits någon anledning för honom att dricka så mycket blod från henne, man ser ju tydligt hur blek och tagen hon är av blodbristen. Ett bett hade ju räckt för att lura de andra.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Tea » mån maj 22, 2006 16:06

Börjar känna lite mer för Gunn. Hatar Katie mer. (hoppas hon flyttar ur serien snart... Serien sänks för varje avsnitt hon är med.) Vill se mer Lindsay!!!

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Reunion » lör jun 03, 2006 9:35

Tea skrev:Börjar känna lite mer för Gunn. Hatar Katie mer. (hoppas hon flyttar ur serien snart... Serien sänks för varje avsnitt hon är med.) Vill se mer Lindsay!!!


Precis det jag tänkte säga. Gillar Gunn faktiskt riktigt mycket just nu. Gillar inte Katie. Också vill jag se mer Lindsey.

Annars ett bra avsnitt, en 7:a får avsnittet.
Reunion
Demon Fodder
 
Inlägg: 36
Blev medlem: 02 jun 2006

Inläggav Tea » lör jun 03, 2006 10:56

Reunion skrev:
Precis det jag tänkte säga. Gillar Gunn faktiskt riktigt mycket just nu. Gillar inte Katie. Också vill jag se mer Lindsey.

Annars ett bra avsnitt, en 7:a får avsnittet.


Du och jag komemr komma bra överrens :D:D

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav fripp21 » ons feb 14, 2007 11:04

Sett åtta avsnitt av Angel S2 nu och jag tycker att Angel håller en jämn hög klass.

Tillbakablickarna med Angelus/Angel och Darla är väldigt bra. Spike syntes en kort stund (jag gillar när han går upp på tunnan och hoppar ner - i slow motion no less). Drusilla verkar vara helt spritt språngandes galen.

Men mest av allt gillar jag humorn här, lite mer ironisk och "vuxen". Avsnitten kryllar av roliga citat.

Andra positiva saker hittills; Angel sjunger, en mycket rolig karaokebarägare, Cordelias nya frisyr. Allt om Cordelia egentligen.

Har ni märkt att Cordelia är het som ett glödande järn? Läderkjolen, sekreterardräkten, alla dessa toppar. Pick you latest fetishism!
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav AKS » tis jul 17, 2007 18:05

I första scenen med Cordys nya hår ser det ut som det hemskaste av hemska. Jag hamnar alltid i chocktillstånd över hur de gjort frisyren. Helmet hair. Men sen kammar de det annorlunda resten av avsnittet och då ser det okej ut, men jag tycker att hon passar bättre i det längre håret än just denna frisyr. Frisyren på min avatar är dock höjden av söthet. :)

Avsnittet tycker jag inte är vidare bra, dock helt okej. Kate/Angel fortsätter vara riktigt intressant och jga gillar scenen då hon skjuter honom flera gånger och han hur lätt som helst tar tag i henne och "dödar" henne.

Jag föredrar detta avsnitt framför Guise Will Be Guise, men det är ju inte i närheten av tidigare avsnitt som Dear Boy och Darla.

5 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Nästa

Återgå till Angel Säsong 2



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare