Precis börjat se angel, kommentarer

Prata om Säsong 1

Inläggav Off » fre jul 02, 2004 20:44

latarmig: Jag tror det var ett medvetet val efter ett tag. Tror nästan att Joss försökte skärma av de två serierna från varandra då de faktiskt inte ska ses som två likadana serier. Angel handlar mer om vuxna problem medan Buffy handlar om saker som händer under tiden man växer upp.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav latarmig » fre jul 02, 2004 21:08

Jo, jag är medveten om det, och jag håller faktiskt med, det är en bättre idé att hålla isär serierna. Det är bara det att när jag ser sambandet mellan dem, när någon ringer eller kommer på besök så fungerar inte min hjärna så logiskt längre. Då bara vill jag ha mer samröre. Jag vill, jag vill, jag vill... (stampar med foten och funderar på att lägga mig ner på golvet och skrika) :-)
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Mr Chase » fre jul 02, 2004 21:15

Jag hade velat se åtminstone något med Xander och Cordelia, även om det bara var ett litet telefonsamtal, någon reaktion på en händelse i den ena serien avspeglad i den andra...
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav sus@n » fre jul 02, 2004 21:19

Mr Chase skrev:
sus@n skrev:Jag älskar ATS! Den bästa serien någonsin!!

Bättre än BtVS, sus@n?


Ja, jag tycker att Angel är bättre i nu läget, absolut inget ont mot Btvs, men som det är nu så är Ats bättre. Så jag är på Offs sida (trots att jag än så länge bara har sett säsong 3. Mr Chase, ja jag vet - jag har gått om dig :)

Förr var Btvs det bästa i hela universum men av de två serierna så gillar jag Angels "vuxenhet" mer, även om Btvs humor, arcer och allt är suveräna. Antar bara att jag har slitit sönder den serien nu då jag sedan jag fick Angel säsong 1 (och nu 2 & 3) bara sett nåt enstaka Buffy avsnitt, men man uppskattar de mer när man inte har sett dem på ett tag.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav tozil » tor nov 11, 2004 20:41

jag börgade titta på angel på tv4 för typ 3-4 veckor sedan och det innan laddade jag ner men efter har jag inte hittat så jag längtar till varge söndag och det säger vill sitt =) (den rockar)
you are the slayer, to eatch yeneration there's a slayer born, one girl in all the world, a chosen one, one borne whit the strength and skill to hunt the vampire, to stop the spread of their evil.
tozil
Demon Fodder
 
Inlägg: 46
Blev medlem: 08 okt 2004

Inläggav The Ankh » mån nov 21, 2005 15:03

Min mamma har nu sett klart Buffy och har börjat med Angel, hennes kommentar efter de tvåp första avsnitten:

lite annorlunda och de har gjort om hans ansikte!


:)
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav OhMySpike » sön jan 01, 2006 15:17

Jag tycker att Angel säsong 1 har sina stunder. Om man säger så här: Den är mycket bättre än första säsongen av Buffy - faktiskt
"Dude, I think that's Spike"
Användarvisningsbild
OhMySpike
Minion
 
Inlägg: 101
Blev medlem: 31 dec 2005
Ort: Solna.

Inläggav Prue » fre jan 04, 2008 18:24

Mr Chase skrev:Jag gillade alla avsnitt som var CC-centrerade (någon som är förvånad). Hon är ju bara för gullig här! Hon har förändrat sig en del sedan "Buffy" men det är ändå gamla Cordy där, som vi alla älskar.

Övehuvudtaget gillar jag samspelet mellan de tre huvudpersonerna. I början var jag skeptisk till om det skulle gå att föra samman tre bipersoner från en annan serie, där de till på köpet aldrig hade så mycket med varandra att göra (Cordy och Angel kände väl knappt varandra), till en helt ny. Men hade de varit kvar i "Buffy" hade de ju inte kunnat växa som egna rollfigurer utan alltid varit i skuggan av de andra urscoobierna.

Jag gillar också demonaspekten av L.A. Det verkar finnas mer demoner (både till antal och till raser) där än i Sunnydale, som mest verkar vara befolkad av vampyrer. Vilket reser frågan om hur många andra städer och ja, länder, som har lika mycket demoner/vampyrer som södra Kalifornien.

Mm, har själv börjat se säsong 1 av Angel
Håller med dej Chase, det känns så trevlig att se Cordy & Angel karaktärerna utveckas & inte stå i skuggan av Buffy ( de andra huvud käratärerna i den serien)
Sen är det alltid roligt med folk blanding... så det inte blir för ensidigt med vampyrer.
Angel är ju så trevlig att se på & han var ju redan ögongodis för mej när han var i Buffy serien
"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."
Användarvisningsbild
Prue
Minion
 
Inlägg: 115
Blev medlem: 20 nov 2007
Ort: Gnällbältet

Föregående

Återgå till Angel Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare