1x22 - To Shanshu In LA

Prata om Säsong 1

?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
1
4%
6
1
4%
7
5
19%
8
7
26%
9
10
37%
10
3
11%
 
Antal röster : 27

Inläggav Teo » tis sep 07, 2004 19:04

Koala Irlg! :D
Användarvisningsbild
Teo
Big Bad
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 06 mar 2004

Inläggav jonas. » ons sep 08, 2004 9:50

sus@n skrev:Jonas: Kallar du det cliffhanger?!



jag menar inte i cordys lägenhet utan när Darla sitter o flåsar i en lådan. det är väl en cliffhanger :?
Will this be Buffys final hour, or her finest hour?
Användarvisningsbild
jonas.
Minion
 
Inlägg: 306
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: stockholm.

Inläggav Pazuzu » tor sep 09, 2004 13:01

En bra avslutning av säsong 1, det ser lovande ut mot säsong 2. "Cliffhangern" på slutet tycker jag är lite annorlunda, då de flesta säsongerna av Buffy avslutats som så att det avsnittet kunde vara det allra sista, ex. 5x22 "The Gift" och 6x22 "Grave
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Minsc_and_Boo » sön okt 03, 2004 4:17

Spoilers gäller för:
resten av serien och Buffy säsong 7

W&H är så läskiga!
Till och med hemskare än the first!

Synd på oraklen, jag tyckte om dem. Förbaskade skitdemon som ger sig på mina grekiska sötnosar. :(

Underbart avsnitt och min gulleponke Lindsey spellade som en hel karl men som en viss präst, vid namn Caleb, får han lära sig den hårda vägen att "schyte matters".

Däremot fick scenen i Cordelias kök migatt tänka på en sak...
Jag vet ju Spike kommer tillbaka i säsong fem av Angel. Och i slutetav säsong 6 av Buffy skaffar sig Spike en själ. Det är ju därför han kan/ska bära amuletten Angel får av Lilah i säsong 4, den som leder till Spikes död...
Då tänds en tanke i migg huvud, att det kan vara så elakt att det är Spike som blir Shanshuad, eftersom han dog för profetians skull (amuletten var från Angelserien, så jag kopplar den till hela profetieköret. Jag har inte sett mer än några avsnitt i angel som varit viktiga för Buffy, och inget från säsong fem, så det här är min egna teori, helt taget ur luften. Får se hur väl det kommer stämma.


Puss och kram och händerna
(eller handen, om du resurrectat
Darla och fått den andra avhuggen)
på täcket!
I wanna hurt you. But I can't resist the sinister attraction of your cold and muscular body.
-- Buffy 5x18; Intervention
Användarvisningsbild
Minsc_and_Boo
Minion
 
Inlägg: 92
Blev medlem: 30 aug 2004
Ort: Hellmouth; Stockholm

Inläggav Joamna » sön okt 03, 2004 14:41

[quote="Minsc_and_Boo"Synd på oraklen, jag tyckte om dem. Förbaskade skitdemon som ger sig på mina grekiska sötnosar. :(
[/quote]

Håller med, de var überbra och jag vill ha mina egna små orakler..
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Johannah » lör okt 30, 2004 3:30

Vad ska jag säga? Underbart! Angel är bättre än jag någonsin hade väntat mig. Längtar efter att se S2 nu!
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav CheeseGuy » ons nov 24, 2004 20:47

Det här var något bättre än vad jag mindes, d.v.s. riktigt bra. Lindsey äger, det är en skön cliffhanger på slutet, striden mellan Angel och demonen är riktigt tuff och det är många andra bra scener. Dock är det inte i klass med någon Buffyavslutning (möjligtvis PG), men säsongsfinaler i AtS är som sagt inte som i BTVS, så det är lite orättvist att jämföra.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Tam » tis jan 11, 2005 22:22

ANGEL: I'm sorry about your father but I didn't kill your father, and I´m sick and tired of you blaming me for everything you can´t handle. You wanna be enemies - try me.
Angel har aldrig varit coolare. Ingen har nånsin varit coolare.

Bästa avsnittet första säsongen. The words of Anatole (stavning?) är nog den bäst skrivna magi-ramsan i serien.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav A bear » lör feb 12, 2005 13:20

Kate finally grows a pair!

Ännu ett riktigt bra avsnitt, tammefan. Serien börjar verkligen hitta sig själv efter den rent katastrofala inledningen.

Cordy: Pain... killer...
Wesley: Painful killer-demon?
Cordy: PAINKILLER!
Wesley: Oh.

:D

Lindsay är grym igen. "Sever all connections" indeed. Samtidigt hoppas jag att det fortfarande finns tillräckligt mycket tvetydighet kvar i honom... det är inte så kul med big bads vars motiv och ondska är 100% glasklara. The Mayor var alltid roligare än The Master.

Cordelia... OUCH. Stackare.

Och Angel får äntligen något personligt att jobba för. På tiden.

Och oraklen försvinner tillbaka till David Bowies "Blue Jean"-video som de aldrig borde ha lämnat. Good riddance.

Och så Darla... det här kan bli intressant. Det framgår ju inte ens om hon är mänsklig eller vampyr.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Binchy » mån feb 14, 2005 13:36

Oooooh, grym avslutning. Lindsay som tar tag i ritualen när maskansiktet blir upptagen med Angel. Lindsay som förlorar handen. Darla is back (och hon ser rätt mänsklig ut i sin förvirring i lådan). Wesleys tiny mistake. Och så säger alla att säsong 2 är ännu bättre, me like, me want NOW!

Spoiler Buffy 5:14 (och Angel säs 2)
I Crush framgår det att Dru har sire-at Darla och att de försökt få med sig Angelus, men att Angel satt eld på dem. Antar att det händer i Angel säs 2. Så hon måste ju ha kommit tillbaka som människa.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav latarmig » mån feb 21, 2005 4:33

Det här är det bästa avsnittet i första säsongen. Frågan är om det finns en enda scen som inte är högklassig. Redan från början sätts nivån med en underbar dialog som visar att de tre nu fungerar som en familj. De är till på köpet något så ovanligt i buffyverse som en lycklig familj (förmodligen är det det obefintliga släktskapet som möjliggör sådana band).

Hail David Nabbit! Jag må vara rätt ensam, men jag gillar den karaktären skarpt.

Spoiler resten.
Att gänget har en snuskigt rik vän och fan, fungerar inte i längden. Med hans pengar och hjälp skulle de klara sig alltför lätt undan många problem, men lite fler avsnitt kunde han gott ha fått.

Cordys logiska kullerbytta är så rolig.

Cordelia: Well, he's gonna have to start wanting things from life, whether he wants to or not!

och likadant är det med hennes kommentar efter skämtet om att spådomen ska ge henne lycka och välgång.

Cordy: Nobody gets my humor.
Angel: I thought it was funny.

Både i BtVS och AtS gäller att de små skämten som nästan går en förbi om man inte är uppmärksam (eller som man upptäcker först andra eller tredje gången man ser avsnittet), är de bästa. Tack och lov att det här inte är en komediserie, i så fall hade de förstört vartenda skämt med att göra dem övertydliga genom pauser och ansiktsuttryck (i allra värsta fall skulle vi dessutom fått burkskratt).

Vad det skulle vara för fel på oraklen kan jag inte förstå. De är hur bra som helst. Synd att de dog. Vocah är också helt okej. Kanske inte den mest till oigenkännlighet sminkade demonen, men det är rätt snyggt och han är lagom skrämmande. Att han kan gå genom stan utan att förställa sig är väl en liten hyllning (eller möjligtvis, pik) till Los Angeles, staden där vilka underligheter som helst ses som självfallna.

Därutöver är Gunn sanslöst bra de få sekunder han är med. "Warzone" (1x20) var ingen favorit på grund av att jag ogillade Gunn och hans syster. Men i det här avsnittet känner jag för honom. Han har bara en kort scen, men den är lysande. Han skämtar först med Angel, men på ett par sekunder förvandlas allt, från glädje och nojs till inkännande med Angels känslor och förståelse för situationens allvar. Se på hans ansikte under den förvandlingen, det är riktigt bra skådespel från J. August Richards.

Avsnittet slutar med att familjen är ännu mer sammanhållen än innan. Cordy är (återigen) underbar när hon bjuder Angel på blod och säger till honom att inte vara generad. När jag någon gång sätter ihop en tio bästa-lista, kommer säkerligen det här att vara med (inte helt i topp, men inte heller bland de sista).
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Ai » mån feb 21, 2005 7:56

latarmig skrev:Hail David Nabbit! Jag må vara rätt ensam, men jag gillar den karaktären skarpt.


Nej, du är inte ensam. David Nabbit tilltalade min inre tönt extremt mycket redan första gången jag såg honom.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Tam » mån feb 21, 2005 8:01

Ai skrev:
latarmig skrev:Hail David Nabbit! Jag må vara rätt ensam, men jag gillar den karaktären skarpt.


Nej, du är inte ensam. David Nabbit tilltalade min inre tönt extremt mycket redan första gången jag såg honom.


Även jag är en Nabbit-hailare. Och han är med i Office space!
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav noike » mån feb 21, 2005 11:34

latarmig skrev:Tack och lov att det här inte är en komediserie, i så fall hade de förstört vartenda skämt med att göra dem övertydliga genom pauser och ansiktsuttryck (i allra värsta fall skulle vi dessutom fått burkskratt).

Sett Arrested Development? De har skämt man bara upptäcker om man pausar.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav dansdansdans » mån feb 21, 2005 12:15

jag tänkte på Star Wars!
(hehe allt går att koppla till star wars)

;)
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav sus@n » mån feb 21, 2005 12:28

Wesley: What connects us to life?
Cordy: right now I would go with donuts!


eller något sådant.. så bra!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Buffybot Wannabe » mån feb 21, 2005 22:20

Grymt bra! Cordy är ju helt super i detta avsnitt!

Alla gör så otroligt bra skådespelarinsatser, man kunde ju läsa av deras känslor med bara en blick på TV:n. Tårarna sprutar i stort sett hela avsnittet (jaja, jag ÄR blödig), Angel visar känslor på ett sätt jag saknat i många avsnitt innan.

Och Lindsey... Det bara sa pffft och kroppsdelar flög (ja, en arm trillade iaf...) och jag skrek och Lindsey skrek och jag lipade och Lindsey skrek ännu mer. Helt otroligt. Men... aj...

Och Darla, haha. Nästa säsong kommer bli askul ju!
SM-GULD 2004
SM-SILVER 2005
SM-GULD 2006
Åkte ur i semin 2007... va fan hände?
Användarvisningsbild
Buffybot Wannabe
Big Bad
 
Inlägg: 2494
Blev medlem: 16 okt 2004
Ort: Speedwayheaven

Inläggav Tinwiel » mån feb 21, 2005 22:50

latarmig skrev:Det här är det bästa avsnittet i första säsongen. Frågan är om det finns en enda scen som inte är högklassig. Redan från början sätts nivån med en underbar dialog som visar att de tre nu fungerar som en familj. De är till på köpet något så ovanligt i buffyverse som en lycklig familj (förmodligen är det det obefintliga släktskapet som möjliggör sådana band).


Mm, det bästa med det här avsnittet är just familj-känslan, att de verkligen tycker om varandra, efter allt de gått igenom. Man sitter med ett fånigt flin på läpparna. Annars var ju Angel och Lindseys hand helt coolast, Lindsey had it coming! Dock så håller jag inte med dig om att det här var bästa avsnittet i s1, det är bra men ändå rätt så medelmåttigt. Det kommer inte i närheten av I will remember you/Five by five/Sanctuary tycker jag. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Off » mån feb 21, 2005 22:54

Bra men medelmåttigt. Den beskrivningen är inte särskilt lätt att tyda :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav latarmig » tis feb 22, 2005 21:06

Tinwiel skrev:Dock så håller jag inte med dig om att det här var bästa avsnittet i s1, det är bra men ändå rätt så medelmåttigt. Det kommer inte i närheten av I will remember you/Five by five/Sanctuary tycker jag. :)


Det är bara att erkänna att jag inte tänkte efter innan jag skrev omdömet. Jag funderade en bråkdels sekund över att gå igenom säsongen och se vilka avsnitt som var med, men struntade i det. Man blir nog påmind om man missat något särskilt bra. :-) Hade alltså ingen tanke på "Five by Five" (1x18) och "Sanctuary" (1x19) när jag skrev. Jag erkänner: De två avsnitten är bättre.

Däremot är jag ingen fan av "I Will Remember You" (1x08), det är bra, men lite för sentimentalt för min smak (särskilt som jag inte är någon B/A-fan). Det här avsnittet är bra mycket bättre än vilken Buffy/Angel-romans som helst.

Att det här skulle vara medelmåttigt kan jag inte alls förstå. I mina ögon innehåller det det mesta som gör att ett avsnitt höjer sig över medel.
Senast redigerad av latarmig tis feb 22, 2005 23:42, redigerad totalt 1 gång.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Tinwiel » tis feb 22, 2005 23:35

Off skrev:Bra men medelmåttigt. Den beskrivningen är inte särskilt lätt att tyda :)


Hehe, ok, jag förstår att det kanske var lite svårtydbart.. Jag menade att det var bra, men inte jättebra, utan bara mellanbra. Medelmåttigt var nog fel ord, skäms på mig, I need to be punished..

latarmig: Jag gillar I will remember you men kanske Five by five/Sanctuary är snäppet bättre ändå. Anledningen till att jag gillar och ogillar I will remember you är att jag blir så upprörd varje gång jag ser det (tycker Angel är dum och visst kan dom väl leva tillsammans, men då hade det inte blivit nån Angel-serie och inte nån Spuffy heller, så nej, jag är inte alls logisk). ;)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Binchy » tis feb 22, 2005 23:49

Tinwiel skrev:Medelmåttigt var nog fel ord, skäms på mig, I need to be punished..


JRT eller mattek72 kan nog hjälpa dig med det, tror jag. :twisted: They seem to like that sort of thing...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav JRT » tis feb 22, 2005 23:51

Binchy skrev:
Tinwiel skrev:Medelmåttigt var nog fel ord, skäms på mig, I need to be punished..


JRT eller mattek72 kan nog hjälpa dig med det, tror jag. :twisted: They seem to like that sort of thing...


You rang? :twisted:
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Binchy » tis feb 22, 2005 23:53

JRT skrev:
Binchy skrev:
Tinwiel skrev:Medelmåttigt var nog fel ord, skäms på mig, I need to be punished..


JRT eller mattek72 kan nog hjälpa dig med det, tror jag. :twisted: They seem to like that sort of thing...


You rang? :twisted:


Skulle aldrig drömma om att ringa på en så stor och mäktig person. Jag ber å Tinwiels vägnar ödmjukast om hjälp med lite punishment.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav JRT » tis feb 22, 2005 23:56

Binchy skrev:
JRT skrev:
Binchy skrev:
Tinwiel skrev:Medelmåttigt var nog fel ord, skäms på mig, I need to be punished..


JRT eller mattek72 kan nog hjälpa dig med det, tror jag. :twisted: They seem to like that sort of thing...


You rang? :twisted:


Skulle aldrig drömma om att ringa på en så stor och mäktig person. Jag ber å Tinwiels vägnar ödmjukast om hjälp med lite punishment.


Don't kill the messenger säger de. Jag håller med, 'cause that's a damn waste. Eat the messenger instead. :twisted:

Um... just det. To Shanshu in LA är mycket bra! Definitvt ett av de starkare, om än inte det absolut bästa i säsongen.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Tinwiel » tis feb 22, 2005 23:58

Var det dags för bestraffning? :) Japp, JRT och Mattek72, name the time and the place! 8)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav JRT » ons feb 23, 2005 0:17

Little toolshed of pain. Så snart som möjligt. Ta med valfritt tortyrredskap... Angel 1x22 kommer visas 666 gånger på rad, under eftertexterna ska du hinna säga "mitt oförståndiga ordval var otrevligt och missvisande och jag ber härmed om att få betala för mina synder" på fem språk. Vi kan väl köra engelska, gaeliska, rumänska, latin och kinesiska för att få lite Angeltema på det. Uttalas en stavelse fel börjar vi om räkningen på antalet gånger avsnittet ska visas. :twisted:

I'm sick and tired of you blaming me for everything you can't handle. You want to be enemies? Try me.


Äntligen ger Angel igen när han får skit av Kate. Mycket bra. Har alltid gillat sekvenserna där Angel går mellan Cordelia och Wesleys sjukshussängar. De har verkligen blivit en familj här, något som Angel inte haft på väldigt länge, och det märks.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav xAMNESIAx » tor apr 14, 2005 17:16

Daaaaaarla! Yes, fucking yes she's back! Hade blivit spoilad angående hennes återkomst, men jag visste inte att det var redan i S1. Hon är en av mina absoluta favoriter i Buffy S1, och jag har en kännsla att hon kommer att övertyga i Angel också. Det kliar verkligen i fingrarna, jag vill bara frossa i S2 nu. Att se ett avsnitt varannan dag kommer att bli svårt...

Angelus i all ära, men han kan inte slå Angel när han är skit sur. Jag bara älskar när Angel blir arg. Buffy scenerna i Sanctuary är självlart bäst, "To Shanshu in LA" kommer inte långt efter. Tänker speciellt på scenen med Kate, känns verkligen som att det var på tiden han besvarade hennes skitsnack.

Wes...Wes äger så mycket. Detta är nog hans starkaste avsnitt hitills. I Buffy presenterade han som en (mer eller mindre) idiot som ofta hade fel och blev tillrättavisad av Giles. Har får han visa sina kunskaper, han arbetar stenhårt på scroll översättningen och gör ett underbart jobb. Killen kan mycket, mer än Angel t.o.m. Han fyller en viktig funktion i serien. Äntligen kan jag släppa Doyle, visst kommer jag att sakna honom det känns bra att ha Wes att falla tillbaka på.

Wolfram & Hart. Kort sagt, om dom fortsätter att övertyga i S2 så måste jag säga att dom är de bästa skurkarna i Buffyverse, alla säsonger. Demonernas advokater, ondare än dom de försvarar?

9/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav Gordo » lör apr 16, 2005 23:12

Bra säsongsavslutning. Så spännande, när jag såg avsnittet första gången kunde jag inte slänga mig över s.2 men det kan jag nu :)

Darla is back! Yes!

Det jag tycker om mest med det här avsnittet är att det trots det mörka finns hopp i det. Och kärlek, mellan Angel, Cordy och Wesley.

Cordy: I saw them all, there is so much pain. We have to help them.
Angel: We will, We will
.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » tis jun 28, 2005 19:15

Många minnesvärda scener i denna säsongsfinal. Cordys konstanta visioner är fantastiska, man lider, man känner smärtan hon upplever. Därefter Angel som utan tvekan ger upp sin lägenhet, tar sig till sjukhuset, och kräver att se Cordelia.

ANGEL: What happened?

DOCTOR: Are you family?

ANGEL: Yes!


Yes, säger jag också :-)

Därefter, explosion, Angel skäller ut (eller sätter på plats) Kate. Verkligen befogat. Arg och bitter Angel är fasiken briljant.

Darla, Darla, Darla

S2
Vad underbart att se henne i slutet när man vet hur man utnyttjar henne
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

FöregåendeNästa

Återgå till Angel Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare