1x22 - To Shanshu In LA

Prata om Säsong 1

?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
1
4%
6
1
4%
7
5
19%
8
7
26%
9
10
37%
10
3
11%
 
Antal röster : 27

Inläggav Holier than thou » mån okt 31, 2005 9:58

jag satt typ under hela eftertexterna (och lite till) och bara stirrade. Jag har inte stirrat så mycket sedan jag såg Beauty and the beast :P och nu är jag bitter för att jag inte har s.2 hemma :eek:
Min skola är så sträng så att vi inte får andas på vissa lektioner!
Holier than thou
Demon Fodder
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 30 okt 2005
Ort: Väsby

Inläggav Tea » mån maj 22, 2006 15:54

pust och flämt vilken tur att Lindsay inte dog. Han är ju den enda "spännande" karaktärern nu.

Led med Cordy på sjukhuset. Helt okej avslutnign på en helt okej (ändå, trots mycket dåliga inslag) säsong

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav fripp21 » fre dec 01, 2006 2:13

Something to live for

Sista avsnittet för säsongen. Det brukar betyda att det kan hända en hel del. Och att det blir allvar. Konstigt nog var det varken Joss eller Tim som skrivit avsnittet.

Först lite småkul med Cordelia och gänget. Det börjar ju alltid lite småputtrande. Sedan...

VOCAH: No, and he won't. All avenues to the Powers shall be cut off from him and the scroll returned to us.


Nej, nej, nej, nej, nej, nej, nej, nej, nej. V-v-vad kommer att hända? NEJ! De kan väl inte mena Cordelia?

Första gången jag ser detta, och rädslan att de skulle ta henne var mycket påtaglig.

Nu blev det här ett mycket spännande avsnitt, ja på nålar, det blev. Inte shiny alls.

Stackars Cordelia. Hon var så sjuk. Förfärligt. Angel såg inte ut att må så bra han heller. För första gången på länge fanns där en demon som verkligen verkade svårslagen (nej, jag menar inte the slime demon!).

Det slutade bra i alla fall. Skönt! Hoppas att Cordelia inte har ändrats allt för mycket. Angel har något att leva för! Trots att han måste jobba för det, fiends och sånt.

Slutscenen var otroligt spännande, nästan lite för spännande. Sen,
Mal: Huh?

Naken tjej i en låda!

Darla?
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav JRT » fre dec 01, 2006 2:22

fripp21 skrev:Darla?


Du måste lyssna på dem när de pratar. :)

LILAH: (peering into box) We're all very pleased you're here. I know it's a bit confusing, but it's going to be better soon - a lot better, Darla.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Rombat » fre dec 01, 2006 3:43

Den där omoraliske fan förtjänar att bli av med armen det har jag alltid sagt.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav fripp21 » fre dec 01, 2006 10:54

JRT skrev:
fripp21 skrev:Darla?


Du måste lyssna på dem när de pratar. :)

LILAH: (peering into box) We're all very pleased you're here. I know it's a bit confusing, but it's going to be better soon - a lot better, Darla.


Hehe, jo du, jag såg. Men du har helt rätt, det ser sannerligen ut som att jag sa "Darla?", men vad jag menade (fast det var sent igår kväll) var

"Darla!! ... ??"

Som kan utläsas ungefär så här: "Darla! Vad kan komma ut av detta? Det ska bli intressant att se!".

Det var inte första gången det blir otydligt när jag krafsar ner några snabba rader om ett avsnitt. Och inte sista, heller.

Thanks for the "heads up" i vilket fall.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav fripp21 » fre dec 01, 2006 15:09

Hmm, jag glömde skriva om en liten konstig detalj. Såg ni tjejen på marknaden som sålde målerigrejeer till Cordy? Hade hon inte lite konstiga tänder? Långa vassa hörntänder. I en serie som Angel börjar man ju undra... Jag läste just nu hela tråden och ingen hade nämnt detta. Ser ni vad jag såg?

Att Cordelia gick på marknaden för att handla hobby-prylar till Angel var mysigt tyckte jag. Jag älskade också scenerna med den lilla familjen. Och scenen när Angel tog av Lindsey's arm var ännu en överraskning som piffade upp stämningen. Jag håller med det mesta som sagts! :)
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav planktis » lör feb 03, 2007 7:45

Ingen får den. :D hoho
planktis
Demon Fodder
 
Inlägg: 13
Blev medlem: 03 mar 2006

Inläggav AKS » lör jul 14, 2007 16:53

Ett mycket starkt avsnitt och utan tvekan ett av de bästa Angel-avsnitten någonsin. Det känns väldigt tajt, som att inte en enda scen är ogenomtänkt eller obearbetad eller bara "där". Jag älskar att Angel får veta vad han "vill ha" i detta avsnitt. I början försöker ju Cordy och Wes lista ut det, men i slutändan så är det ju *de* som är det Angel vill ha. Som Cordy säger på slutet: "We're family". Jag tycker fruktansvärt synd om Angel då han traskar genom sjukhuset, på väg från Wes till Cordy.

Kate tycker jag om i dessa avsnitt. Ja, inte som person för... släpp det nån gång! Men som karaktär. Fortsätter att gilla att de har med en "god" karaktär som inte är ett Angel-fan.

Gunn (spoiler resten av serien) är smått intressant här i början iom att man inte vet nåt om honom. Men sen så blir han antagligen den huvudkaraktär i Buffyverse (jag menar då karaktärer som varit med i förtexterna) som jag gillar minst. Han blir relativt snart väldigt tråkig.

Och cliffhangern är fenomenal! Jag kom ihåg första gången jag såg detta, ospoilad, jag höll på att gå åt då jag insåg hur lång tid det skulle ta innan S2 kom ut på DVD.

8 av 10

Om jag skulle göra en topp 5 av S1-avsnitt efter denna omtitt skulle den se ut så här:

1. Five by Five
2. Sanctuary
3. To Shanshu in LA
4. I Will Remember You
5. The Prodigal
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav latarmig » sön sep 02, 2007 17:35

AKS skrev:Jag älskar att Angel får veta vad han "vill ha" i detta avsnitt. I början försöker ju Cordy och Wes lista ut det, men i slutändan så är det ju *de* som är det Angel vill ha.


AKS tar nästan orden ur munnen på mig. När Angel sitter bredvid Cordelia på sjukhuset säger han "I need you back". Han struntar för det mesta i de småsaker som de flesta av oss är så fästa vid, men han är inte helt avskuren från världen. Där har Wesley och Cordelia fel. Han både behöver, och dras till, människor. Fast det behövs en katastrof för att han själv ska bli klar över att det finns sådant han inte kan vara utan.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav krullo » sön okt 07, 2007 3:46

Va??!! Finns dset en hel serie med den läckerbiten?? Nu är näste helg räddad. Hoppas mamma får till det nästa helg oxå!
krullo
Demon Fodder
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 07 okt 2007

Inläggav AKS » sön okt 07, 2007 10:39

Har du sett hela BtVS? I så fall kan du börja se Angel. Annars bör du vänta tills efter du sett hela BtVS S3.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » sön okt 07, 2007 13:06

AKS skrev:Har du sett hela BtVS? I så fall kan du börja se Angel. Annars bör du vänta tills efter du sett hela BtVS S3.


(spoiler Illusionskross) krullo är skapelsen av två fulla Sundbybergare och inte en riktig person. Inte än i varje fall.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » sön okt 07, 2007 14:25

Suck.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » sön okt 07, 2007 14:40

Jag vet. Fast av de tre fiktiva personerna på forumet som jag känner till var krullo den bästa. Jag satt och småfnissade hela morgonen när jag läste vad de hade skrivit.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » sön okt 07, 2007 14:43

Bara synd att jag ens engagerade mig. Det var ju slöseri med tid.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » sön okt 07, 2007 14:49

Är det en sådan dag idag? (Det är aldrig slöseri att engagera sig oavsett hur dumt det kan tyckas i efterhand. Jag gör det för sällan och det känns som grovt slöseri.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » sön okt 07, 2007 14:53

Ja, det är en sån dag. Slå ihop det här med ungjäveln som aldrig slutade heja imorse så får vi en AKS som är väldigt less. Jag tror jag måste sova eller nåt för att bli på bättre humör.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » tor dec 10, 2009 15:27

Väldigt bra avsnitt, men det jag tycker ändå inte att det är det bästa den här säsongen. Precis som i Sanctuary så känns det som att det fattas något, fast det här är något bättre.

Jag gillar Kate men hon har varit så jobbig de senaste avsnittet hon har varit med i. Jag tycker att det är intressant med en polis som vet om att demonvärlden existerar (eller i alla fall erkänner det), men jag håller med Angel om att hon är ganska tröttsam med sitt surande.

Kul med ett litet inhopp från Gunn igen. Jag gillar honom verkligen när han är villig att samarbeta, men han är ganska irriterande när han är trotsig.

Jag tycker att Lindsey är grym när han läser formeln, men Angel är ännu grymmare när han hugger av hans hand. Riktigt coolt!

Angel, Cordy och Wesleys är så fina tillsammans. Jag älskar slutscenen när Wesley listar ut vad profetian betyder.

Favoritcitat:
Kate: I'm glad we are not playing friends anymore. And I'm real sick and tired of your attitude. There is a thing called the law!
Angel: This isn't about the law, this is about a little thing called life. Now I'm sorry about your father. But I didn't kill your father. And I'm sick and tired of you blaming me for everything you can't handle! You want to be enemies? Try me.

Betyg: Svag 8:a


Säsong 1:

Jag är lite besviken på den här säsongen faktiskt, även om jag fortfarande gillar den väldigt mycket jämfört med andra serier. Det avsnitt jag blev mest positivt överraskad av var Five by Five. Jag mindes att det var bra, men inte bra. Det har helt klart växt för mig mer och mer för varje gång jag har sett det.

Säsongen är i alla fall klart bättre än Buffys första säsong, men jag tror att jag uppskattade den mer första gången jag såg den. Det är inte riktigt lika kul att se om Angel som att se om Buffy, kan jag tyvärr konstatera. Det kan nästan kännas tungt att titta på vissa avsnitt (och då menar jag även avsnitt som inte heter She), även om jag gillar dem lika mycket som Buffy-avsnitt med samma betyg. Jag vet inte vad det beror på, men jag hoppas att det inte blir så kommande säsonger. I så fall låter jag nog de flesta Angel-avsnitt vila ett bra tag efter den här titten om jag inte ska se serien med någon som ser den för första gången, vilket jag i och för sig hoppas på. Fast vissa s5-avsnitt älskar jag något sjukt mycket och kommer nog inte att kunna hålla mig undan ifrån.

Det känns som att jag egentligen har lite mer vettiga saker att skriva än en massa svammel, men nu vill jag bara börja se Buffy s5 som är min absoluta favoritsäsong av alla Buffyverse- och tv-säsonger. Hoppas bara att den är det den här gången också, jag vill aldrig sluta älska den så mycket som jag gör. Åh, vad kul det ska bli! Men jag ser fram emot Angel s2 ganska mycket också. Darla och Drusilla är underbara.

Topp 5:
1. Five by Five
2. I Will Remember You
3. To Shanshu in LA
4. Sanctuary
5. In the Dark

Snittbetyg på säsongen: 5,95 (Buffy s1 fick 5,5)
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Angel Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron