1x20 - War zone

Prata om Säsong 1

Trött på frågetecken %

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
1
6%
5
1
6%
6
4
24%
7
4
24%
8
4
24%
9
3
18%
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 17

Inläggav Tob » tis jun 28, 2005 16:45

Det känns som man misslyckas ganska kopiöst med att få Alonas död att bli dramatisk och känslosam. Det känns istället ganska tafatt. Annars, syftet med avsnittet bör ju vara att introducera Gunn på ett trovärdigt och inte alltför konstuerat sätt, jag tycker dem lyckas ganska bra. En del riktigt roliga scener, mobilscenen är ju obetalbar och slutscenen mellan Wesley och Cordelia är guld.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tea » sön maj 21, 2006 12:54

så det här är gunn som man hör alla fjortisar tråna efter. Inget speciellt med honom. iaf inte i det här avsnittet. Storyn svag. Skämtet om mobiltelefonen otroligt rolig. första gången jag riktigt skrattat i angel tror jag minsann.

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav fripp21 » tor nov 30, 2006 14:50

Companionship

Jag har kommit in i ett stim nu och tittar på tv-serier som en galning. Igår såg jag tre avsnitt, två Angel och ett Firefly (Objects in space).

War zone har sina ljusa punkter men det är givetvis inte ens i närheten av all spänning och underhållning som de två tidigare avsnitten erbjuder.

Den största behållningen är i slutscenen mellan Cordy och Wesley, och mellan Cordy, Wesley, Angel och datakillen i början på partyt. Jag tyckte jag kände igen skådespelaren som spelar David Nabbit, men jag kan inte placera honom.

Slutscenen mellan Cordy och Wesley var förträfflig. Det var så roligt när Cordelia gick och tyckte synd om de hemlösa barnen. Jag trodde att det skulle sluta med att hon skulle ge bort AI's nyvunna pengar till dem, men icke. Dialogen tog en helt annan vändning...
Cordy: "Yes, it does. - And I think, prespectively speaking, I might want to - prostitute myself to billionaire David Nabbit."
Wesley: "Cordelia!"
Cordy: "What I mean is - he's a nice guy who wants companionship. I could use some security. So when I say 'prostitute' what I mean is.."
Wesley: "Prostitute."
Cordy: "For instance."

Mycket upplivande!

Sen verkar Angel fortfarande ha problem med sin mobiltelefon.

Ungdomsgänget som fajtas mot en fiendearmé fick mig att minnas den gamla 80-talsfilmen "Red dawn". Gängledaren Gunn gjorde inte speciellt starkt intryck på mig. Jag vet inte hur man ska tolka inläggen ovan? Kommer Gunn bli en regular?

Scenen med hans vamp-syster var inte så bra. Hon kändes inte som en "riktig" vampyr, alldeles för resonerande och oaggresiv. Dessutom, blev hon inte lite för enkelt dustad av sin bror?

Gunn: "I don't need no help."
Angel: "I might."
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav noike » tor nov 30, 2006 14:55

fripp21 skrev:Jag tyckte jag kände igen skådespelaren som spelar David Nabbit, men jag kan inte placera honom.

"Michael Bolton" i Office Space.


Och nej, inte för enkelt dustad. Det här är ett gäng som antagligen varit tvunga att ha ihjäl vampifierade vänner till höger och vänster. It's the mission that matters.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav fripp21 » tor nov 30, 2006 15:09

noike skrev:
fripp21 skrev:Jag tyckte jag kände igen skådespelaren som spelar David Nabbit, men jag kan inte placera honom.

"Michael Bolton" i Office Space.


Och nej, inte för enkelt dustad. Det här är ett gäng som antagligen varit tvunga att ha ihjäl vampifierade vänner till höger och vänster. It's the mission that matters.


Ja just det! Michael Bolton! Som han hatade så...

Jaha, jag var nog otydlig. Jag menade att vamp-systern blev dustad lätt, dvs att hon som vampyr borde varit svårare att överlista. Hon var kanske oförsiktig på grund av att hon var så färsk...
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav noike » tor nov 30, 2006 18:56

fripp21 skrev:Jaha, jag var nog otydlig. Jag menade att vamp-systern blev dustad lätt, dvs att hon som vampyr borde varit svårare att överlista. Hon var kanske oförsiktig på grund av att hon var så färsk...

Ah, då missförstod jag. Jo, det har du rätt i. Speciellt som hon borde vetat att det här med att anspela på känslor hos gänget om man blivit vampyr inte riktigt fungerar.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » fre jan 12, 2007 22:20

Två små karaktärsögonblick undangömda:

CORDELIA: ...reality is a choice, Wesley. You see what you wanna see and I'll see what I wanna see.
WESLEY: A man exiting an alley pushing a shopping cart.
CORDELIA: No! I see a very tan life-guard type with large...
WESLEY: No, over there. (...) You ask this gentleman if he's seen anyone that fits the description of our young vampire killers, while I check the power line for any taps.
CORDELIA: Uh, why don't you ask him and I'll check for taps?
WESLEY: Because you can imagine him as a scantily clad, buff, young stud, while I'm stuck with the naked truth.


Grundläggande Wesfakta: han vill alltid veta vad Sanningen är. Han fixar inte bekväma lögner.

(spoiler 5.22) WESLEY: The first lesson a watcher learns is to separate truth from illusion. Because in the world of magics, it's the hardest thing to do. The truth is that Fred is gone. To pretend anything else would be a lie. And since I don't actually intend to die tonight, I won't accept a lie.

GUNN: Alonna, I can't do this.
VAMPALONNA: You were made for this.


(spoiler Hela serien) Sade inte Joss något om att s6 bland annat skulle innehållit en story där Gunn blir vampad...?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » fre jul 13, 2007 0:31

A bear skrev: (spoiler Hela serien) Sade inte Joss något om att s6 bland annat skulle innehållit en story där Gunn blir vampad...?


Åh fan, det hade varit cool! Jävla WB!!

Detta avsnitt är en hel hög med meh sprinklad med nja. Finns egentligen inte så mycket att säga... Jo, förresten, Gunn är some kind of handsomeness då han först gör entré. Och sen ser han aldrig så bra ut nån mer gång. Ja, ja.

4 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » tis dec 08, 2009 22:59

Jag har alltid tyckt om det här avsnittet, men jag vet inte riktigt varför. Jag kan inte komma på någon speciell scen som står ut eller så.

När det gäller Gunn så gillar jag honom, även om han inte är en av mina favoriter. Han är rätt jobbig såhär i början också.

Favoritcitat:
Cordy: I think, prespectively speaking, I might want to - prostitute myself to billionaire David Nabbit.
Wesley: Cordelia.
Cordy: What I mean is - he's a nice guy who wants companionship. I could use some security. So when I say 'prostitute' what I mean is..
Wesley: Prostitute.
Cordy: For instance.

Betyg: 6
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav latarmig » sön maj 16, 2010 3:28

Jag hade två småsaker att ta upp om det här avsnittet, men det visade sig att A bear redan nämnt den ena ("Grundläggande Wesfakta" i A bears förra inlägg).

Den andra var att den första kvinnan man får se på bordellen och som bara visas någon sekund (alltså inte Lina), är från Oden Tal ("She" 1x13). Man ser hennes Ko (ryggraden) och även hennes "two raised ridges running down either cheek" ("She"). Hon har väl acklimatiserat sig i öknen och sedan fått jobb på bordellen. Jhiera hade behövt ha ett bättre system för anpassning till samhället av de kvinnor hon räddar.

Det är i vilket fall kul när de återanvänder varelser från tidigare avsnitt. Det görs alltför sällan, det är nästan bara vampyrer som återkommer.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Föregående

Återgå till Angel Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron