1x16 - The Ring

Prata om Säsong 1

?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
5
19%
7
8
30%
8
9
33%
9
2
7%
10
3
11%
 
Antal röster : 27

Inläggav latarmig » sön apr 17, 2005 1:54

Gordo skrev:Gladiator-handlingen tycker jag känns lite gammal

Menar du att gladiatorer är någonting man brukade ha i filmer förr man att det inte passar för modern produktion, eller menar du att de har gjort gladiatorhistorien på ett sätt som minner om hur man skrev om gladiatorer förr, eller menar du kanske något helt annat?
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Gordo » sön apr 17, 2005 9:48

latarmig skrev:
Gordo skrev:Gladiator-handlingen tycker jag känns lite gammal

Menar du att gladiatorer är någonting man brukade ha i filmer förr man att det inte passar för modern produktion, eller menar du att de har gjort gladiatorhistorien på ett sätt som minner om hur man skrev om gladiatorer förr, eller menar du kanske något helt annat?


Kanke lite dåligt formulerat men jag menar helt enkelt att jag tycker att gladiatotemat känns lite uttjatat. Men med det sagt så är ändå The Ring ett bra avsnitt.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » sön jun 26, 2005 23:26

Konceptet i sig, inte orginellt, men ändå bra utfört. Att demoner inte alltid är lika med onda är något som man återkommer till i serien mer eller mindre jämnt. Här ställs det på sin spets. Men låter en människa var ond som tusan, fångar demoner och tvingar dem delta i gladiatorspel. Känns inte helt fel. S1-Wesley = fummel/fån-Wesley inte stämmer var något jag fick äta upp nu. Minns inte att han visade framfötterna såpass någongång under S1, men damn it, armborst --> pil i hand, snabbt upp med pistol....woohoo säger jag.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Kickan » mån apr 10, 2006 17:47

Lika trist och tunnt som 'eternity' kändes är detta spännande och underhållande. Visst, konceptet kanske inte är det mest nyskapande, men jag får ståpäls av dumdristigt hjältemod. :lovebunny:

Och så träffar vi Lilah, mycket trevligt.
-It's staking time, really. Don't you think?
Användarvisningsbild
Kickan
Minion
 
Inlägg: 102
Blev medlem: 13 sep 2005
Ort: göteborg

Inläggav Tea » ons maj 17, 2006 11:18

sambon gillade den här... men jag fastnade itne för den här heller.. Idag blir det annat att titta på. Ta en liten angel paus. Man kanske uppskattar det mer sen isf.

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav fripp21 » tor nov 23, 2006 11:57

Well, actually, didn’t we set a bunch of demons free?

Jaha, vad kan man säga om den här då? Inte mycket.

Jag tyckte att episoden var ett tämligen spännande ett tag (under första halvan). Det var lite överraskande. Det var som en liten syster till filmen "Gladiator". Litet senare irriterades jag dock över Angels obegripliga beslut att inte ta chansen att bli fri, utan hellre gick tillbaka till att vara slav. Han kunde ju spelat med ett tag, bara för att ge sig själv möjligheten att slå tillbaka vid senare tillfälle. Som sagt obegripligt. För att kunna känna för vår huvudperson och hjälte måste man kunna identifiera sig med och förstå honom, lite grann i alla fall. Efter slutet var känslan att detta var ett platt avsnitt, inte speciellt stimulerande.

En liten tanken formade sig i mitt huvud under slutscenerna. Det verkade som att de mest prominenta slavdemonerna spelades av färgade skådespelare. Såg man inte en av demonerna i sin mänskliga form utanför klubben i slutet? Och det var en svart man. Jag undrade om det fanns en koppling där i och med att det handlade om slavar som bryter sig fria och så vidare. Jag såg dock inte någon djupare koppling än den uppenbara.

En annan sak som förundrade mig var att Angel och hans posse utan att blinka släppte fria ett gäng demoner. Detta var väldigt irriterande. Jag väntade mig en klassiska Joss-vändning i slutet, men icke. Varför var det bra att släppa ut dessa demoner? Någon? Förutom att de fick Cordy att säga en kommentar som kanske kunde misstolkas som skojig.

Andra kommentarer:
- Första glimten av the Howling demons påminde mig om de festliga gubbarna i BtVS Ep 4.10 Hush
- Jack Macnamara, ganska lik David Morse med hästsvansen och allt (fast jag kommer inte ihåg vilken film det var David Morse såg ut så...)

Wesley! Han gaskade plötsligt upp sig när han kände på sig att Angel var i fara. Det var välkommet, då han inte blir lika rolig eller intressant om han bara är en drummel (för onyanserad och platt).

Roligaste citatet:
WINSLOW: Well, if it’s illegal, what are all these people doing here?
CORDELIA: We’re trying to do you a favor, Mr. Winslow.
WESLEY: Something's going down tonight. Something with THE MAN.

Och Wesley räddade dem!
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav Capt. Peroxide » mån apr 23, 2007 23:22

OK, gladiator-stories = zzzz... Sååå gjort.

Och ska jag köpa att Wesley liksom plötsligt fått sin töntpersonlighet bortopererad? Tror inte det.

Jag gillade dock att de kommenterade att de faktiskt släppte lös en bunt demoner. Det finns ju massor av berättelser från alla tider som slutar med fånguppror och att alla fångar släpps lösa. Och naturligtvis, hur onda fångvaktarna än är, så innebär det ju inte att ALLA som blir fria är ädla och goda individer. Det är ju över huvud taget inte poängen. Men det kommenteras väldigt sällan.

fripp21 skrev:En liten tanken formade sig i mitt huvud under slutscenerna. Det verkade som att de mest prominenta slavdemonerna spelades av färgade skådespelare. Såg man inte en av demonerna i sin mänskliga form utanför klubben i slutet? Och det var en svart man. Jag undrade om det fanns en koppling där i och med att det handlade om slavar som bryter sig fria och så vidare.


Den sortens kopplingar är så bleedin' obvious att de bör undvikas i görligaste mån. Slavar och kampsport i USA – tänker man på NÅGOT annat än afro-amerikaner?
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav AKS » tor jul 12, 2007 1:38

Jag har alltid varit skamligt förtjust i detta avsnitt. Tyvärr vet jag inte varför. Jag vet bara att jag alltid har gillat detta avsnitt från första början och det är ett av de Angel-avsnitt som jag sett flest antal gånger. Ett lätt avsnitt att se om om man bara vill se nåt enstaka avsnitt.

7 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Daimone » tis feb 12, 2008 16:34

fripp21 skrev:Well, actually, didn’t we set a bunch of demons free?

Jag tyckte att episoden var ett tämligen spännande ett tag (under första
En liten tanken formade sig i mitt huvud under slutscenerna. Det verkade som att de mest prominenta slavdemonerna spelades av färgade skådespelare. Såg man inte en av demonerna i sin mänskliga form utanför klubben i slutet? Och det var en svart man. Jag undrade om det fanns en koppling där i och med att det handlade om slavar som bryter Släpps fria och så vidare. Jag såg dock inte någon djupare koppling än den uppenbara.

En annan sak som förundrade mig var att Angel och hans posse utan att blinka släppte fria ett gäng demoner. Detta var väldigt irriterande. Jag väntade mig en klassiska Joss-vändning i slutet, men icke. Varför var det bra att släppa ut dessa demoner? Någon? Förutom att de fick Cordy att säga en kommentar som kanske kunde misstolkas som skojig.

]Ja och det var ju inget vidare smart drag. Släppa dem fria alltså, de färgade "demonerna"
Daimone
Minion
 
Inlägg: 108
Blev medlem: 19 jan 2007

Inläggav wyndham » sön feb 17, 2008 20:35

Daimone skrev:
fripp21 skrev:Well, actually, didn’t we set a bunch of demons free?

Jag tyckte att episoden var ett tämligen spännande ett tag (under första
En liten tanken formade sig i mitt huvud under slutscenerna. Det verkade som att de mest prominenta slavdemonerna spelades av färgade skådespelare. Såg man inte en av demonerna i sin mänskliga form utanför klubben i slutet? Och det var en svart man. Jag undrade om det fanns en koppling där i och med att det handlade om slavar som bryter Släpps fria och så vidare. Jag såg dock inte någon djupare koppling än den uppenbara.

En annan sak som förundrade mig var att Angel och hans posse utan att blinka släppte fria ett gäng demoner. Detta var väldigt irriterande. Jag väntade mig en klassiska Joss-vändning i slutet, men icke. Varför var det bra att släppa ut dessa demoner? Någon? Förutom att de fick Cordy att säga en kommentar som kanske kunde misstolkas som skojig.

Ja och det var ju inget vidare smart drag. Släppa dem fria alltså, de färgade "demonerna"

Oh, zing!

Nu var dom ju likbleka hela bunten. Men om du plöjer igenom serien kommer du nog få ditt lystmäte av grandiost sublima metaforer.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Echolls » fre dec 04, 2009 0:55

Jag gillar verkligen storyn i det här avsnittet, men jag tycker det är för lite humor även här. Visst kan allvarliga avsnitt vara väldigt bra, men den här sortens avsnitt skulle verkligen inte bli sämre om de var lite roligare. Trots det är det absolut inget dåligt avsnitt, jag har alltid gillat det ganska mycket. De lyckas göra det ganska spännande trots att det egentligen inte är det.

Wesley är väldigt cool i några av sina scener, vilket nog är första gången. Han är ju lite småtöntig i sina formuleringar fortfarande, men ändå iskall. Jag gillar speciellt scenen där han frågar var Angel är.

Favoritcitat:
Wesley: I’m Wesley Wyndham-Pryce. And I’m looking for my employer. He came here to question you about Jack Macnamara.
Ernie: Maybe you didn’t notice. I’m kind of busy here.
Wesley: Where is he?
Ernie: Your boss – gave me 200 Dollars to answer his questions. I’m a businessman. Make an offer.
Wesley: You should understand, the man I work for means a great deal to me. And I will not give you a single red cent. What I will do, Sir, is beat it out of you if I have to.

Betyg: 7
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Angel Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron