1x14 - I've Got You Under My Skin

Prata om Säsong 1

bra?

1
1
4%
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
1
4%
5
2
7%
6
5
19%
7
10
37%
8
2
7%
9
5
19%
10
1
4%
 
Antal röster : 27

1x14 - I've Got You Under My Skin

Inläggav Off » tis feb 10, 2004 13:03

Exorcisten with a twist. Är egentligen twisten som gör hela avsnittet. Det hade nog varit bra utan men kännts lite förutsägbart men nu tycker jag att det är väldigt bra. Alla plågoandar som dras upp för Wes och Angel är intressanta och lär oss lite mer om dem. En av favoriterna under säsongen tror jag nästan.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Tinder » ons feb 11, 2004 2:40

Håller med det här var ett av de bättre avsnitten under säsong 1. Drogs med i storyn och satt som klistrad första gången jag såg avsnittet. Gillade hela exorcisten konceptet.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav Noggster » tis maj 04, 2004 16:29

Detta var ett av dom bästa i säsong 1 hittills, utan tvekan.
Och man har även fått med ett litet budskap, vad var euthus-demonen rädd för? Människan.

Kankse beror det på att She var precis innan men detta kändes som ett standardhöjande friends avsnitt.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sus@n » tis maj 04, 2004 18:00

någon som tänker på exorcisten? såg den i helgen och tänkte på detta avsnittet som jag dock tycker är mycket bättre!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Koala » mån aug 30, 2004 23:25

Hmmm, njae, detta avsnitt var halvdant. Gillade inte konceptet eller situationen. näää, 4a.
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav AKS » tis aug 31, 2004 20:04

Det jag älskar med detta avsnitt (som verkligen inte är ett favoritavsnitt) är det fullständiga mörker det slutar i. En pojke som betett sig som en psykopat/sociopat och som man är övertygad om ska bli en gullpojke på slutet. Han är ju besatt. Slutet gott allting gott förväntade i alla fall jag mig. Det faktum att man *trodde* att han var besatt är som fluffiga lamm om man jämför det med det mörka, hårda slutet. Pojken är "ond", han saknar helt och hållet empati. Det finns inget hopp. Ingen räddning. Damn! Så ska det se ut! Inga lätta lösningar i Buffyverse. Inte alltid i alla fall.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav latarmig » tis aug 31, 2004 20:16

Hear, hear AKS, I'm with you all the way. Inget pjosk här inte. Det är det som karakteriserar buffyverse: Livet är hårt, varför då låtsas som någonting annat? Nä, fram med mörkret och visa upp det.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav nata » fre sep 10, 2004 2:38

Jag skäms! så fort man glömmer men angel Doyle felsägning är ett slag i ansiktet. Nunnan är cool, hur hon märker att angel är en vampyr.

och det finns inget så läskigt som barn som är onda! Hua!
We all go into the moving earth beneath our feet and leave nothing behind, except our stories and the hope others will tell them
Användarvisningsbild
nata
Minion
 
Inlägg: 72
Blev medlem: 07 sep 2004
Ort: Lund

Inläggav CheeseGuy » tis nov 23, 2004 23:51

Ganska bra (för att vara säsong 1 i alla fall). Det är kul att Wesley börjar bli lite hårdare, och twisten på slutet är bäst. Annars känns det alldeles för mycket som en meningslös filler.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Johannah » mån dec 20, 2004 1:17

Men! Vad är jag för miffo. Här tror man att man har skrivit i alla trådar, men det hade jag ju icke...

Det här avsnittet är riktigt bra tycker jag. Ett riktigt klurigt avsnitt där man inte alls vet vad man ska tro. Är så underbart (eeh?) att se att den besatta pojken inte är en snäll och fin liten pojke after all. Sånt händer (nästan) bara i AtS. Jag rös första gången jag såg avsnittet, när demonen säger:
Do you know what the most frightening thing in the world is? - Nothing! That’s what I found in the boy. No conscience, no fear, no humanity, just a black void. I couldn’t control him. I couldn’t get out. I never even manifested until you brought me forth. I just sat there and watched as he destroyed everything around him. Not from a belief in evil, not for any reason at all.

Creepy...


Hittade något lite kul på Tv-tome. Jag kände då inte igenom honom.
Jesse James goes on to play Tommy Miller at age 13 in "The Butterfly Effect".
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav JRT » mån dec 27, 2004 3:52

Jag gillar det här, mycket bra (även om det inte är någon favorit direkt). Bra utveckling i gruppen Angel/Cordelia/Wesley, en hel del bra dialog och en mörk twist. Cause you gotta love those. Första hinten om Wesleys pappa - hans bakgrund håller på att byggas upp vilket givetvis gör karaktären mer och mer intressant. Bra kontinuitet med Kates kyliga reaktion på Angel.

Och vad är det med DB? Han har svårt att hålla sig allvarlig i en massa scener. :D Inte för att jag klagar, det är kul och det förstör inte den allvarliga stämningen i avsnittet.

Cordy: The recipe was handed down to me from my mother who got it from her housekeeper. Plus I improvised a little. You're gonna love 'em.
Wesley: Me? Doesn't Angel have to ... get to try any?
Cordy: They're brownies, full of nutty goodness, not red blood cells.
Wesley: Oh, I wasn't thinking. More of a drinker than an eater, I suppose.
Cordy: Maybe, if he'd branch out into the solid, he'd keep a decent knife around. (Picking up Wesley's extinct demon killing knife.)
Wesley: That is not appropriate, it's for killing extinct demons. Angel, make her stop. That blade is very old. Who knows what kind of corrosive effect her cooking may have on it.
Cordy: Corrosive effect?
Angel: Cordelia, just put down the very sharp knife.
Wesley: Well, they don't smell right.
Cordy: I think "Mister too much cologne," is the pot calling the kettle stinky.
Angel: Cordelia, Doyle! I mean, uh Wesley. Wesley. Let's just um, no more fighting, all right?

Cordy: Look, you don't have to be Joe Stoic about his dying. I mean, I know that you have this unflappable vibe working for you, but you don't have to do that for me.
Angel: I'm not unflappable.
Cordy: Great, so flap.
Angel: I miss him.
Cordy: Me too.
Angel: I've been around death before, a lot. I've lost people, I've killed people.
Cordy: And you are dead. Sorry.

Seth: What are you laughing at?
Stephanie: Angel’s funny.
Seth: Yeah? He hides it well.

Nun: You would come in to a place of worship?
Angel: I'm not what you think.
Nun: No?
Angel: O-Ok, yeah, I am.

Angel: You’ve never done this before. Look, it takes tremendous strength – mental strength.
Wesley: Resistance to suggestion. Yes, I understand that. - I like to think of myself as possessing a certain...
Angel: Wesley, you don’t even have sales resistance. How many thighmasters do you own?
Wesley: The second one was a free gift with my ‘Buns of Steel.’
Angel: Father Fredricks was an expert. A demon just like this killed him.
Wesley: You’re saying I can’t do it.
Angel: That’s right.
Wesley: So our only option is (picks up a cross and tosses it to Angel) you do it.
Angel instinctively catches it. It burns his hand and he hisses and tosses it like a hot potato.
Angel sighs and exhales: That was vulgar.
Wesley: But I believe I made my point.

Ryan: Tell him how you plan to kill him.
Wesley to Angel: That’s not true.
Ryan: Oh, no? He’s more afraid of you than he is of me.

Wesley: Angel... before we go any further, I just want to assure you. Inasmuch as we'll be fighting side by side... What that demon said before...
Angel: I know you're not planning to kill me, Wesley. But you're willing to, and that's good. Now come on.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav jvc_man » mån dec 27, 2004 21:31

arg... Vad är det för sätt att sända Angel vid 2-tiden på natten??? Får vänta tills på Torsdag och se avsnittet, blir så arg! Kan dock glädjas med att serien kommer ut nästa månad på nyutgåvor! *wee* Samt att jag skall se Buffy-säsong 1 nu, första avsnittet till att börja med! =)

Återkommer till tråden på torsdagnatt! 8)
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Inläggav Nyx » tis dec 28, 2004 22:16

jvc_man: Sätt videon på sön natt så kan du se avsnittet redan på måndagen! :)

Bra avsnitt. Gillade alla oväntade vändningar - att pappan inte var ond, men att sonen var det.... hu! Som någon sa tidigare i tråden är det verkligen läskigt när barn blir onda eller influerade av ondska (som i Henry James "The Turn of the Screw").

Börjar tycka bra om Angel nu. I början saknade jag humorn och det rappa tempot från BtVS, men nu har jag börjat gilla den lite vuxnare och mörkare stämningen som kännetecknar Angel. Det finns ju humor och omisskännlig buffyversum-jargong även här, så att ingen missförstår mig, men serierna har ju också vissa drag som skiljer dem åt.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav jvc_man » tis dec 28, 2004 22:41

Video, vad är det? ;) Vi lever inte på stenåldern väl? Äger endast en hemmabioanläggning... 8)
Kommer dock äga både Angel Säsong 1 & 2 snart när de svenska utgåvorna kommer och då kan jag äntligen bojkotta tv4!! :D

Återkommer på torsdag iaf.

Mvh
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Inläggav jvc_man » fre dec 31, 2004 3:15

Mycket bra avsnitt och faktiskt stark story! Exorsism är alltid intressant fastän detta var lite annorlunda. Blev chockad över "slutet", hade inte väntat mig en sådan vändning, positivt! ++

7/10
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Inläggav Lipton » fre dec 31, 2004 19:31

Tyckte att detta var sämre än det förra avsnittet. Vissa repliker var ansträngda och kändes nybörjaraktiga.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav caffeineaddict » fre dec 31, 2004 19:46

Lipton: Oj, det måste du nästan vara först med. Okej, visst har IWYUMS brister, men sämre än She? Det har jag väldigt svårt att förstå. Älskar twisten här och Exorcisten-anspelningarna. Plus de första antydningarna på ett riktigt dramatiskt djup hos Wesley. Helt klart ett av de bättre S1-avsnitten.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Lipton » fre dec 31, 2004 19:51

Själva historien var det inget fel på, men jag tyckte att alla spelade konstigt, det var något stelt över dem, som om det var första gången de stog framför en kamera eller nåt. De sa något som skulle vara roligt men det blev inte roligt t ex.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Magga » lör jan 01, 2005 21:59

Gillade storyn med exorcism och allt och är nog
ett av de bästa under säsong 1 hittills.
Bra avsnitt! :D
Användarvisningsbild
Magga
Minion
 
Inlägg: 152
Blev medlem: 14 aug 2004
Ort: Åsbro

Inläggav A bear » fre feb 11, 2005 21:04

Ganska ordinärt MOTW-avsnitt, va? Den apar efter "Exorcisten" fram till sista 5 minuterna när den i stället apar efter "Halloween".

Dr. Sam Loomis: I met him, fifteen years ago. I was told there was nothing left. No reason, no conscience, no understanding; even the most rudimentary sense of life or death, good or evil, right or wrong. I met this six-year-old child, with this blind, pale, emotionless face and, the blackest eyes... the DEVIL'S eyes! I spent eight years trying to reach him, and then another seven trying to keep him locked up for I realized what was living behind that boy's eyes was purely and simply... EVIL!


Var det bara jag som knappt kunde uppfatta ett ord ungen sa under exorcismen?

Antydan om Wesleys barndom är snyggt insmugen dock. Fast... en hämmad engelsman med hård uppväxt? Wow, originellt.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav caffeineaddict » fre feb 11, 2005 22:02

A bear: Jo, det är en rätt uppenbar och självmedveten rip på de två filmerna, men jag tycker ändå det finns en bunt trevliga ögonblick. Gillar du nu inte nästa avsnitt måste jag nog bli sur på dig på riktigt. ;)

Sen är jag inte helt med på att se Wes som ytterligare "en hämmad engelsman med hård uppväxt" utan ser honom mer som... Wes. (Buffy S6):Precis som jag inte vill se Taras mord som "ytterligare en fiktiv död lesbisk kvinna" (som vissa har argumenterat) utan vill se Tara som Tara och den historien som den historien.Och i hans fall tyckte jag det var ett djup och en sida som behövdes och såg det inte som en klyscha.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » fre feb 11, 2005 22:08

Sant, men jag har av någon anledning sett lite för många filmer med hämmade engelsmän som pryglats av sina föräldrar. Du måste erkänna att den klichén är liiite vanligare. Men som sagt, den är snyggt insmugen här och förklarar en hel del.

Förresten, finns det egentligen NÅGON i hela jämra Buffyverse som kommer från en lycklig familjesituation? Ensamma mammor (Buffy), alkoholister (Xander), ointresserade (Willow), skattebrottslingar (Cordelia), misshandlande misogynister (Tara), konstiga-typer-som-har-handklovar-liggandes-i-köket-och-varulvar-i-släkten (Oz)... Och så nu Wesley, Kate, Doyle och (spoiler nästa avsnitt)
Angel
också. Det vore kanske värt att undersöka serierna från ett family-values-perspektiv... :D


PS: Varsågod att bli liiiite sur på mig i alla fall. :twisted:
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav caffeineaddict » fre feb 11, 2005 22:12

Jag vet att du inte kan läsa det här än, men... (spoiler Angel S3):Fred är undantaget som bekräftar den regeln.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Ai » fre feb 11, 2005 22:18

A bear skrev:Förresten, finns det egentligen NÅGON i hela jämra Buffyverse som kommer från en lycklig familjesituation? Ensamma mammor (Buffy), alkoholister (Xander), ointresserade (Willow), skattebrottslingar (Cordelia), misshandlande misogynister (Tara), konstiga-typer-som-har-handklovar-liggandes-i-köket-och-varulvar-i-släkten (Oz)... Och så nu Wesley, Kate, Doyle och (spoiler nästa avsnitt)
Angel
också. Det vore kanske värt att undersöka serierna från ett family-values-perspektiv... :D


[BtVS s. 7]
Spike? Det lilla man sett....

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Binchy » lör feb 12, 2005 20:20

Gillar inte det här avsnittet så värst mycket. Exorcist-anspelningarna är rätt bra, nunnan är tuff, twisten är bra, men hela familjen spelar som krattor, antingen spelar de över något enormt (mamman främst) eller så är de så lågmälda att de knappt märks (pappan). När mamman tar fram sina gipsänglar (eller vad de nu var gjorda av) så kröp det riktigt i mig, det kändes så fel och onaturligt. Demonen är rätt ful och så plastig i ansiktet. Jag tycker att han borde ha varit mer ande-lik, med tanke på att hans specialitet var att besätta folk.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav noike » lör feb 12, 2005 20:51

A bear skrev:Förresten, finns det egentligen NÅGON i hela jämra Buffyverse som kommer från en lycklig familjesituation?

Kom att tänka på en erson du har sett: Doyle. Han verkar ha haft en rätt bra uppväxt, problemen kom ju när han redan var vuxen. Visst ensam förälder där med, men det är i sig inte alltid något dåligt även om det kan verka så. Buffys familjesituation lider väl mer av en skilsmässa som hon inte kunde förstå varför.

Och Cordelia, alla var säkert lyckliga där fram till att de blev upptäkta så jag tror inte heller att det bör räknas. Vet inte om man kan kalla Giles familj för hemsk heller. Han gjorde uppror på grund av för höga förhoppningar från föräldrarna vilket säkert var tungt, men var det dåligt egentligen?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav xAMNESIAx » tor mar 24, 2005 17:29

Förvånande bra avsnitt måste jag säga. Att göra en Excorsisten rip off i en fantasy serie på 40+ minuter är ganska vågat. Hade lätt kunnat bli en katastrof av Teacher's Pet kaliber, men som tur var så lyckades dom balansera en intresant story utan att gå över gränsen.

Dessutom så är Wesley riktigt bra här, speciellt scenen då han säger till Angel att han tänker göra ritualen skjälv, bra karaktär evolvering i min mening.

7/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav Tob » sön jun 26, 2005 20:19

Ett riktigt stabilt avsnitt. Excorsist med en twist. En hyfsat ordinär twist som lurade mig första gången jag såg avsnittet. Serien hittar form, samspelet mellan Cordelia/Angel/Wesley funkar bra vilket innebär att det aldrig blir tråkigt. Appropå twisten, lätt att höja avsnittet mer än befogat enbart av det faktum att den innehåller en twist, men AKS uttryckte sig så väl. Jag gillar verkligen att pojken är ond, riktigt genomond, det finns inget hopp alls.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav lullebulle » ons sep 07, 2005 17:03

Det här avsnittet är bland de bästa i s.1 Lagom läskigt, lagom roligt :)
"Can't even shout
Can't even cry
The gentlemen are coming by
looking in windows
knocking on doors
They need to take seven
and they might take yours
Can't call to mom
can't say a word
You're gonna die screaming but you won't be heard"
lullebulle
Demon Fodder
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 09 aug 2005

Inläggav A bear » mån okt 24, 2005 10:54

Vid omtitt: Det finns ju en liten passning till Angels egen situation här. Mycket av s1 handlar ju om att etablera den där striden mellan Angel demonen och Angel "människan" (i brist på bättre ord).

JHIERA: Why are you doing this? I thought vampires were killers.
ANGEL: They are. I was cursed by gypsies.
JHIERA: Cursed to help people?


NUN: If the child you are trying to save really is possessed with an Ethros my prayers are with you - both of you. Because what you are dealing with is very, very smart and very dangerous. Even more dangerous than you.


ANGEL: I’ve been around death before. A lot. I’ve lost people. I’ve killed people.
CORDELIA: And you are dead.


Poängen? Både Angel och grabbhalvan har en demon i sig. Men i grabbhalvans fall var det inte demonen som var orsaken till hans ondska. Om en människa kan vara ond utan en demon i sig - kan en vampyr vara god med en? Hela biten med fritt val och ansvar för sina handlingar igen.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Nästa

Återgå till Angel Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare