1x14 - I've Got You Under My Skin

Prata om Säsong 1

bra?

1
1
4%
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
1
4%
5
2
7%
6
5
19%
7
10
37%
8
2
7%
9
5
19%
10
1
4%
 
Antal röster : 27

Inläggav Holier than thou » mån okt 31, 2005 9:29

Det här avsnittet höll på att skrämma livet ur mig (lättskrämmd), och samtidigt få mig att vilja gömma huvudet i kudden så fort man fick se mamman i bild. Som så många sagt tidigare är twisten det som gör avsnittet till något extra. Och eftersom jag är så orginell (?) så tänker jag också påpeka att nunnan äger :D
Min skola är så sträng så att vi inte får andas på vissa lektioner!
Holier than thou
Demon Fodder
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 30 okt 2005
Ort: Väsby

Inläggav OhMySpike » fre jan 06, 2006 23:24

Helt okej avsnitt, inte bäst men helt okej. Gillar exorsimen-grejen, och att demonen faktiskt är rädd för barnet. Dessutom är det en grym tvist att demonen var den som skrev "Save me" och att barnet inte hade något samvete. I like it :D
"Dude, I think that's Spike"
Användarvisningsbild
OhMySpike
Minion
 
Inlägg: 101
Blev medlem: 31 dec 2005
Ort: Solna.

Inläggav Tea » tis maj 16, 2006 22:08

seså.. det här är ett avsnitt i min smak. Tumme upp, fortsätter det så här kan jag tänka mej att kolla vidare

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav fripp21 » fre nov 17, 2006 15:15

They’re done! Nobody touch.

Detta var ett halvbra avsnitt. Det var ganska överraskande att demonen ville räddas ut ur den lille pojken, kul twist. Som vanligt är det samspelet inom familjen (A, C, W) som är roligast och mest intressant att följa. Och jag trodde aldrig jag skulle få se Cordelias baka brownies!
Cordy: Plus, I improvised a little


Cordelia ute och handlar, och nu pratar vi inte om designer shoes, eller blå boxar från Tiffany's. Hehe, hon har kommit upp sig i världen, Cordy.
Cordelia: Looks the same. Handcrafted by blind Tibetan monks?
Rick: Pieced together by mute Chinese nuns. Now that’s craftsmanship.


Avsnittet hade nog kunnat bli mycket bättre om de hade lagt lite mer tonvikt på Ethros-demonen. Scenen när demonen "bearbetade" Wesley genom att säga förvrängda sanningar till honom var klart bäst bland de "spännande" scenerna...
Ryan (Ethros): All those hours locked up under the stairs, and you still weren’t good enough. Not good enough for Daddy, not good enough for the Council.


Angel räddar hela gänget genom att iklä sig prästens roll och driva ut demonen or den lille djävulen. Intressant.


:rolleyes:
Angel: Wesley, you don’t even have sales resistance. How many thighmasters do you own?
Wesley: The second one was a free gift with my ‘Buns of Steel.’
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav noike » sön dec 03, 2006 21:12

fripp21 skrev:Avsnittet hade nog kunnat bli mycket bättre om de hade lagt lite mer tonvikt på Ethros-demonen. Scenen när demonen "bearbetade" Wesley genom att säga förvrängda sanningar till honom var klart bäst bland de "spännande" scenerna...

Inte nödvändigt mer på demonen i sig som att fokuserat lite mer på hur besattheten påverkade huvudpersonerna. Det var det avsnittet gjorde rätt, de borde däremot gått längre och verkligen tryckt på allas knappar och inte bara Wes.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav fripp21 » mån dec 04, 2006 16:17

noike skrev:
fripp21 skrev:Avsnittet hade nog kunnat bli mycket bättre om de hade lagt lite mer tonvikt på Ethros-demonen. Scenen när demonen "bearbetade" Wesley genom att säga förvrängda sanningar till honom var klart bäst bland de "spännande" scenerna...

Inte nödvändigt mer på demonen i sig som att fokuserat lite mer på hur besattheten påverkade huvudpersonerna. Det var det avsnittet gjorde rätt, de borde däremot gått längre och verkligen tryckt på allas knappar och inte bara Wes.


Ja precis! Jag är helt enig. Avsnittets höjdpunkt var ju när demonen pratade med Wesley och "tryckte på knappar". Jag hade gärna sett lite mer maktkamp mellan "demonen/besatt pojke" och "gänget" (A/C/W). Nu la de ner tid på att få oss åskådare att tro att det var pappan i familjen som var den onde. De scenerna kunde gärna varit kortare.

En annan bra scen var när Angel tog saken (korset) i egna händer och drev ut demonen ur pojken. Slutklämmen med att det var demonen som ville bli räddad och att pojken var genuint ond var också bra.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav noike » mån dec 04, 2006 16:22

Precis. Det känns lite som om att det är ett återkommande tema under säsongen: bra idé, lite bristande och ojämn utföring. För just den här gick inte att sammanfoga med en "vem är det?"-struktur alls. Den bara stjäl tid.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » ons jul 11, 2007 23:03

Det finns under S1 fyra självklara toppavsnitt för mig: I Will Remember You, Five by Five, Sanctuary och To Shanshu in LA. Av de avsnitt som återstår är detta ett av mina favoriter.

Precis som jag skrev i mitt inlägg på första sidan så är det mörkret i detta avsnitt som tilltalar mig. För mig är det inte bara en cool twist att det där demonen som vill bli räddad: det är raison d’être för avsnittet. Det faktum att allt det hemska som utförts avsnittet igenom (även det som det bara pratas om) är utfört av ett barn utan samvete, utan godhet, utan ondska. Det gör pappans replik en kvart in i avsnittet ganska jobbig:

SETH: For the last three years it's been all I could do to hold this family together. Now you come here and tell me there may be a reason for all the terror and a way to end it? Maybe you are an angel.


Men i slutändan finns det inget som någon kan göra. Det är inte demonen som ställt till det i tre år, det är sonen. Darkness.

En annan sak jag gillar är att vi får veta mer om Wesley and it ain't a pretty picture. Stackars.

6 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » mån nov 30, 2009 1:03

Bra story i det här avsnittet och jag tycker om hur det slutar. Pojken är väldigt obehaglig.

Åh, jag blir tårögd när Angel kallar Wesley för Doyle och sen säger "I miss him" till Cordy. :( Jag gillar verkligen när Angel delar med sig av sina känslor, det är ju inte ofta han gör det.

Favoritcitat:
Cordy: It’s almost over. And Angel is good at this kind of thing, and Wesley... – Well, I’m sure they’ll be right back with the priest.

Betyg: 6
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav WillowGirl » fre dec 31, 2010 21:13

Exorcisten-flört, eller vad ;) usch, otäck demon var det.
Och lite rörande att Doyle kom på tal..
Användarvisningsbild
WillowGirl
Minion
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 29 nov 2010

Föregående

Återgå till Angel Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron