1x13 - She

Prata om Säsong 1

Ett jättebra betyg eller hur?

1
2
6%
2
5
16%
3
0
Inga röster
4
3
10%
5
3
10%
6
9
29%
7
5
16%
8
2
6%
9
0
Inga röster
10
2
6%
 
Antal röster : 31

1x13 - She

Inläggav Off » tis feb 10, 2004 1:10

Det var faktiskt ett tag sen jag såg avsnittet då jag hoppat över det i en tidigare omtitt pga alla negativa ord. Nu kommer jag bli manglad av hela forumet men är det här avsnittet så fruktansvärt dåligt egentligen? Alltså själv huvudstoryn är ju inte kanon men det är inte så att jag blir avskräckt från Angel när jag ser den och det finns många riktigt roliga scener i avsnittet. Wesley är grym i avsnittet och fightingscenerna var väl inte så dåliga.

Så börja hata mig om 3.2.1 nu.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » tis feb 10, 2004 1:12

Dans-scenerna är bra, Angel på museet är helt okej, men annars är det ju bara... bleh... Känns som om de värre Star Trek-karaktärerna helt plötsligt hittade sin väg in i Angels L.A. genom en ond, ond portal... de borde ha stannat på andra sidan.

Avsnittet är banne mig alldeles sinnessjukt tråkigt och omotiverande.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tis feb 10, 2004 1:20

Början fram till att Wesley blir anställd samt eftertexterna är bra och riktigt kul. Dan-scenen gör att jag nästan blir redo att geniförklara Marti Noxon och David Greenwalt, men resten av avsnittet är precis som kaffemannen säger, riktigt tråkiga. Star Trek möter X-Files säsong 9 ungefär.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » tis feb 10, 2004 1:22

Ok kan hålla med om att det inte är jättespännande direkt men tycker ändå inte att det är så dåligt som många målar upp det. Så som jag förstått det vägrar typ vissa av er titta på det.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » tis feb 10, 2004 1:27

Bara AKS har jag för mig. Jag tittar på vad som helst.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » tis feb 10, 2004 1:30

Jag undvek det denna gång för att jag inte ville skrämma bort de nytillkomna Angel-tittarna med allt för dåliga avsnitt. Om det bara hade varit jag hade jag sett det, bara för sakens skull. Vi skippade även I Fall To Pieces och Expecting.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav dizzy » tis feb 10, 2004 1:34

Tycker inte heller det är så hemskt. Ok, kanske inte ett av de bästa i S1 men jag får nog säga att jag gillade det föregående Expecting mindre.
""
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » sön apr 04, 2004 17:55

En gammal diskussion, men jag har inte läst denna tråd tidigare och angående mig och She... Så som jag kommer ihåg det så är detta det sämsta avsnittet i Buffyverse nånsin, men det är inte så att jag vägrar se det. :) Det är bara det att då jag står och kollar på boxseten i bokhyllan och funderar på vilket avsnitt jag ska se så kan jag ibland tänka "She! Nu ska jag se det igen och bli glatt överraskad!" Sen kollar jag på ex Buffy S4 och kommer på att Fear, Itself har ett kanonslut och den där impotensscenen i the Initiative kan man ju inte ser för många gånger för att inte tala om Sanctuary eller I Will Remember You. Så det är inte så att jag vägrar se detta avsnitt, det är bara det att jag aldrig kommer mig för. Men jag följer Kanal 5:s sändningar av Buffy och kommer då S4 startar att se Buffy 4.1 och Angel 1.1 osv samma dag och vad det lider så kommer jag till She. Om nån vecka bara. Då ska jag skriva mer.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Noggster » tis maj 04, 2004 15:41

Håller med Off, så jävla illa var det väl inte? Ni hade fått mig att tro att jag skulle bli så avskräckt från Angel att jag slutade titta.
Detta avsnitt slår ju Reptileboy anyday..
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav JRT » tis maj 04, 2004 15:47

She är inte alls så illa. Själva grundstoryn är ganska lam, men det finns många små roliga ögonblick i avsnittet och jag tycker att känslan överlag är "helt ok". Sämsta avsnittet i hela Buffyverse - sällan!
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav sus@n » tis maj 04, 2004 18:02

Noggster skrev:Håller med Off, så jävla illa var det väl inte?


Om det här är det sämsta Angel avsnittet så är serien av mycket hög kvalitet!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav JRT » ons maj 05, 2004 9:21

Jag har sett allt som finns att se och jag kan inte säga att det finns ett enda avsnitt som jag riktigt avskyr (det gör det inom Buffy!). Självklart går kvaliteten upp och ner men överlag tycker jag att kvaliten på Angel är mycket hög.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav sus@n » ons maj 05, 2004 10:28

Låter mycket bra :)
Det enda jag inte gillade var idén med demonerna men som vanligt är ögonblicken mellan cordy/angel/wes mycket bra.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Ai » tis aug 17, 2004 2:10

Jösses vad länge sen det var jag såg det här avsnittet! Vill minnas att jag inte gillade det speciellt mycket första gången, men den här gången gjorde jag ett försök att förstå vad det var som var fel i det.

Grundstoryn i sig är det inget fel på. Fummel-Wesley är skön. Dansscenerna både i början och till eftertexterna är ju moderna klassiker. Angels hat-förhållande till sin mobiltelefon är underbart. Det finns också några minnesvärda och roliga repliker, tex:

ANGEL Really, ah, fun party last night.

CORDELIA I'm so glad you came! You know how parties are, you're always worried that no one's gonna suck the energy out of the room like a giant black hole of boring despair. But there you were, in the clinch!

Så vad var det som var fel då? Enkelt. Bai Ling. Hon funkade totalt inte. Jag säger inte att hon är en dålig skådis, men hennes spelsätt fungerar inte i den low-key tonen som är satt i Angel. Det blir överspel. Tyvärr så dras David med av henne och han får tillbaka sin ryckande underläpp i emotionella scener som jag inte sett sen Buffytiden. Usch, jag avskyr när hans underläpp börjar rycka sådär!!

En intressant notis om skådisvalet och sminket gjode jag iallafall den här gången som jag faktist inte tänkt på tidigare: att de castat en asiatiska och att de 'farliga' "kotorna" som var kopplade till sexualiteten och självständighet var placerade i nacken. Kopplingen? Här kommer dagens lilla allmänbildningslektion á la Ai! :P

Av tradition och långt tillbaka har det ansetts i Japan att det mest erotiska på en kvinnas kropp är en naken nacke - det här kan man fortfarande se i hur geishor sminkar sin nacke för att poängtera den.

Det erotiska centrat på flickorna från Oden Tal sitter också i nacken och 'hjältinnan' är castad som en asiatiska (visserligen är hon inte japanska), dessutom är hon den enda 'asiaten' från sin dimension. De andra flickorna ser alla kaukasiska ut.

Undras om det var en tanke med det?

Kul var det iallafall när jag kom att tänka på det. :)

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Off » tis aug 17, 2004 2:18

Tack för dagens "man lär sig något nytt...."

Har småförsvarat det här avsnittet i den här tråden och de sakerna du nämner är verkligen bra. Hoppas jag tycker det duger även nästa omtitt
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Koala » mån aug 30, 2004 23:24

Allvarligt bara Wesly's dans (och Angel's också för den delen) höjer ju detta avsnitt till en 7a!
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav nata » fre sep 10, 2004 2:32

Tycker absolut inte att det är något speciellt dåligt i det här avsnittet, kan vara weslys otroliga töntighet som ibland kan bli lite väl fånig, men inget anars. Fokus på det possitiva:
Det är asskoj att se Angel dansa.
Cordys "I had to tell her you´re challenged" är skön.
och det är riktigt roligt att bli påmind om hur kass angel är att anpassa sig till moderna livet med mobiltelefoner.
Angel och Beaudelaire! :D
We all go into the moving earth beneath our feet and leave nothing behind, except our stories and the hope others will tell them
Användarvisningsbild
nata
Minion
 
Inlägg: 72
Blev medlem: 07 sep 2004
Ort: Lund

Inläggav Johannah » ons okt 27, 2004 2:48

Jag tycker inte heller att det här avsnittet är så dåligt som jag har fått höra. Angel och Wes som dansar är ju bara FÖR underbara! Haha. Kul att Angel får göra lite roliga saker, inte bara gå omkring och se nere ut.

Hon, skådisen, är enligt mitt tycke väldigt dålig. Det drar ner betyget en hel del. Avsnittet kunde ha blivit bättre med en annan skådis. Storyn är väl inte direkt superb, långt ifrån, men den fungerar i alla fall.

En.... Hm... Svårt. 6:a eller 7:a
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav JRT » ons okt 27, 2004 8:18

Tror att tanken från början var att hon skulle bli en återkommande karaktär, men det fungerade inte. Tack och lov...
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav RalfiParpa » tor nov 11, 2004 7:22

JRT skrev:Tror att tanken från början var att hon skulle bli en återkommande karaktär, men det fungerade inte. Tack och lov...


Jag vågar inte ens tänka på hur serien skulle se ut om det hade besannats.

Ett riktigt lågvattenmärke som visar att Buffyverse kombinerat med Sci-Fi bara kan sluta i katastrof.
Senast redigerad av RalfiParpa mån dec 20, 2004 0:05, redigerad totalt 1 gång.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav CheeseGuy » tis nov 23, 2004 18:34

Katastrof. Oehört tråkigt och ointressant. Men början (tills handlingen tar över) är bra, speciellt dansen, och Wesley är underbar. Det här eller "I Fall to Pieces" (jag har svårt att bestämma mig) är sämst i Buffyverse.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Illyria » tis nov 23, 2004 18:38

Jag gillar utöver dansscenerna även tavelscenen, men de hade såklart även kunnat passa in i något annat avsnitt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Noggster » ons dec 15, 2004 17:38

Andra gången Sean Gunn gästskådespelar som 2olika karaktärer i Angel.
Först i 1x09 - hero, som en demon av samma ras som doyle. Och nu i detta som spa-killen.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Johannah » fre dec 17, 2004 11:52

Efter att ha sett avsnittet för andra gången kom jag underfund med en sak

Spoiler S5
Hon påminner mig faktiskt väldigt mycket om Illyria. Allt från att vara en "iskall" kvinna och komma till en ny värld och vara förvirrad, till ögonen. Creepy. Och någon skrev ju i den här tråden att de funderade på att ha kvar henne. Kanske fick Illyria ta den rollen mycket senare i serien istället.
Och ja, storyn är fortfarande rätt rutten.
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav VelocityBoy » fre dec 17, 2004 11:57

Johannah skrev:Spoiler S5
Hon påminner mig faktiskt väldigt mycket om Illyria. Allt från att vara en "iskall" kvinna och komma till en ny värld och vara förvirrad, till ögonen. Creepy. Och någon skrev ju i den här tråden att de funderade på att ha kvar henne. Kanske fick Illyria ta den rollen mycket senare i serien istället.


Spoiler s5
She's got nothing on Blue thunder ;)

Allvarligt så var de tur att de lät henne gå
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Noggster » lör dec 18, 2004 12:54

Spoiler Season 5
hon skulle kunna låna brösten till amy dock..
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » lör dec 18, 2004 13:46

Noggster: Du är fan seriöst världens mest tuttfixerade människa. Och då har jag träffat några tuttfixerade människor i mina dar.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Noggster » sön dec 19, 2004 15:25

caffeine nu lockar du ju bara folk att läsa min spoiler.. ingen kan stå emot boobies.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Ai » sön dec 19, 2004 16:13

Noggster skrev:caffeine nu lockar du ju bara folk att läsa min spoiler.. ingen kan stå emot boobies.


Hmm... har hittills i mitt liv kunnat stå emot utan några som helst problem. 8)

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav noike » sön dec 19, 2004 17:12

Ai skrev:
Noggster skrev:caffeine nu lockar du ju bara folk att läsa min spoiler.. ingen kan stå emot boobies.

Hmm... har hittills i mitt liv kunnat stå emot utan några som helst problem. 8)

Det är som chokladkakor. Man tröttnar snabbt om man har tillgång till dem 24 timmar om dygnet, varje dag.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Nästa

Återgå till Angel Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron