1x13 - She

Prata om Säsong 1

Ett jättebra betyg eller hur?

1
2
6%
2
5
16%
3
0
Inga röster
4
3
10%
5
3
10%
6
9
29%
7
5
16%
8
2
6%
9
0
Inga röster
10
2
6%
 
Antal röster : 31

Inläggav Ai » sön dec 19, 2004 17:22

noike skrev:
Ai skrev:
Noggster skrev:caffeine nu lockar du ju bara folk att läsa min spoiler.. ingen kan stå emot boobies.

Hmm... har hittills i mitt liv kunnat stå emot utan några som helst problem. 8)

Det är som chokladkakor. Man tröttnar snabbt om man har tillgång till dem 24 timmar om dygnet, varje dag.


DET vet jag väl inte om jag vill jämföra dom med! Choklad är i en klass för sig när det gäller Ai.... sålänge som det är minimum 70% kakao iofs.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Noggster » sön dec 19, 2004 18:01

hahahaha !
noike är riktigt vis.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav jvc_man » sön dec 19, 2004 19:50

Börjat om 6 h o 4 min! :D
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Inläggav CheeseGuy » sön dec 19, 2004 19:52

Det positiva är ju att serien i alla fall aldrig blir sämre än såhär :D :twisted:
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav caffeineaddict » sön dec 19, 2004 22:11

jvc_man: Som du nog har märkt, hoppas inte på för mycket. Fortfarande det sämsta avsnittet i Buffyverse. Det kan inte sägas nog många gånger.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav JRT » sön dec 19, 2004 23:44

Jag försvarar fortfarande She - det är nog sämst i säsong 1 och absolut inget extraordinärt, men SÅ dåligt är det inte. Grundstoryn är egentligen inte så mycket mindre intressant än många andra tidiga enkla stand alones, tänker främst på flera av de i Buffys första säsong. Det finns många ljusglimtar som t.ex. I Robot You Jane saknar.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav latarmig » mån dec 20, 2004 0:36

JRT:
Håller med. Jag försvarar alla de sämsta avsnitten, de är inte dåliga. Det var först efter all indoktrinering ;-) här på forumet som jag fick lära mig att det här avsnittet var extraordinärt uselt. Innan dess hade jag bara sett det som ett lättsmält avsnitt bland ganska många.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav JRT » mån dec 20, 2004 2:45

Nu har jag försökt staka ut vad som verkligen är bra/dåligt med avsnittet.

+

Teasern - den klassiska dansen, tönt-Wesley och även Angel som drar sig undan och sitter i det mörka köket och pratar med Dennis.

Hela scenen på kontoret efter introt.

I’m not a big talker. I usually let others carry the conversation. I am pretty good at putting *these* (Motions with the crowbar) through heads though.


"I hate this cell phone"-scenen

Angel som dyker in i rollen som guide och pratar om Baudelaire.

Wesley: My, what a grip. Very - healthy. Surprisingly firm myself under the jacket. Have a feel.
Cordy: You are pathetic! And about to get your eyeballs fried!
Wesley: I know, but – ah -just one kiss good-bye?


Mush the bag-scenen

Angel: Watch out...
Wesley: Angel... (Wesley slips on the beans, landing on his butt)
Angel: Sorry. I-I had a little...
Cordy: Mushing didn’t work out so great, huh?
Wesley: Not to worry. My fault I’m sure, really. (Starts sweeping up the beans in his hands) Cagey little brutes, aren’t they? I’ll wash them if you’d like. Individually. They’ll be just as good as new. Better.
Angel: Wesley. Stop.
Cordy: Wow. Groveling isn’t just a way of life for you, it’s an art.
Wesley: I do not grovel. (To Angel) Please don’t fire me. What happened yesterday was an anomaly. I’m very *rarely* taken hostage.


End credits :D

-

Jhiera generellt.

Den utdragna scenen mellan Angel/Jhiera.

På det hela taget - ett helt ok avsnitt.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav jvc_man » mån dec 20, 2004 2:49

Inga Angel/Buffy avsnitt är usla eller dåliga, om man nu tycker detta så kan man i alla fall uttrycka sig likt: mindre bra.

Avsnittet hade en hyfsad story och Wesley stod för det bästa med hela avsnittet medan Angel skämde ut sig:

* Bästa med avsnittet: Wesley snubblar pga alla kaffeböner o faller, underbart o se! 8)
* Sämsta (mindre bra) med avsnittet: Slut-texten när Angel o Wesley rockar loss, hjälp mig, rädda mig från detta typ!

Men annars ett som alltid bra avsnitt, o ett litet mindre före bra kanske...
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Inläggav Illyria » mån dec 20, 2004 2:55

Johannah skrev:Spoiler S5
Hon påminner mig faktiskt väldigt mycket om Illyria.

Inte det minsta, speciellt inte karaktärsmässigt. She is annoying.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav JRT » mån dec 20, 2004 3:05

Illyria skrev:
Johannah skrev:Spoiler S5
Hon påminner mig faktiskt väldigt mycket om Illyria.

Inte det minsta, speciellt inte karaktärsmässigt. She is annoying.


I'm with Blue Thinder on this one. Illyria var välspelad och intressant. Jhiera var det... inte.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav latarmig » mån dec 20, 2004 3:11

JRTs lista på bra och dåliga scener ställer jag fullständigt upp på. Där ser man också vad mycket som är bra. Protesten mot eftertexterna från jvc_mans sida köper jag inte alls, älskar dansen.

Det här påminner mycket om hur det brukar vara i de tidiga säsongerna av BtVS, en fånig historia med något löjligt monster. Luras man att koncentrera sig på det så blir avsnittet därefter. Tänker man istället enbart på relationerna så blir avsnittet mycket bättre. Wesley blir anställd, bara en sådan sak. Mer och mer börjar de dessutom uppföra sig som en liten familj (en oortodox familj, det ska medges men ändå). Det här är ett avsnitt som räddas av de små detaljerna (som JRT listade).

Det riktigt dåliga med avsnittet är väl försöken att mana fram något slags sexuell spänning mellan Angel och Jhiera. De yttre tecknen finns där, den tunga andningen och Jhieras nacke lyser av upphetsning, men ingen som ser scenerna mellan dem kan undgå att märka att riktig hetta saknas. Jag tror det är det som gör att det här avsnittet ses som det sämsta någonsin. Avsaknaden av personkemi mellan skådespelarna lyser igenom.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav JRT » mån dec 20, 2004 3:19

latarmig skrev:Det riktigt dåliga med avsnittet är väl försöken att mana fram något slags sexuell spänning mellan Angel och Jhiera. De yttre tecknen finns där, den tunga andningen och Jhieras nacke lyser av upphetsning, men ingen som ser scenerna mellan dem kan undgå att märka att riktig hetta saknas. Jag tror det är det som gör att det här avsnittet ses som det sämsta någonsin. Avsaknaden av personkemi mellan skådespelarna lyser igenom.


Ja, när jag såg det här avsnittet första gången var det främst den långa och tråkiga scenen mellan Angel och Jhiera som stod ut. Segt, forcerat, avsaknad av personkemi - helt ointressant... I slutscenen gör de samma sak, men håller inte på lika länge så det blir inte så påtagligt. När man sen ser om det inser man att de genomusla scenerna tar upp mycket liten del av avsnittet. Annars är det ju fullproppat med små guldkorn!
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Fixx » mån dec 20, 2004 3:21

Tycker inte alls det var så illa. Har sett betydligt sämre.
I fall to pieces till exempel.
Håller med om att scenerna mellan Angel och Jhiera var rätt kassa, men för övrigt tycker jag det är klart godkänt.
Som sagt: Jag har sett betydligt sämre, både i Buffy och Angel!
May they all sleep tight
Down in hell tonight
Or where ever they may be
Användarvisningsbild
Fixx
Demon Fodder
 
Inlägg: 36
Blev medlem: 23 nov 2004

Inläggav Johannah » mån dec 20, 2004 3:22

Illyria skrev:Inte det minsta, speciellt inte karaktärsmässigt. She is annoying.

Ehm, ja, jag för min del fann faktiskt Illyria ganska irriterande, så för min del är de väl ganska lika ;)
JRT: Jättebra att skriva så där som du gjorde. Jag har själv funderat på att göra det, men jag orkar helt enkelt inte.

Det latarmig skriver om den sexualla stämningen osv stämmer helt. Jag blev fruktansvärt irriterad på det. Verkligen noll personkemi samt att Ling Bai gjorde ett dåligt jobb. Men jag vet inte, kanske var det en del av karaktären. Att göra ett pissigt jobb alltså. Bah, svårt att förklara.
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav caffeineaddict » mån dec 20, 2004 6:58

jvc_man skrev:Inga Angel/Buffy avsnitt är usla eller dåliga, om man nu tycker detta så kan man i alla fall uttrycka sig likt: mindre bra.


Jag kan nog nästan hålla med om detta: med undantag för just She. She suger! Bortsett från dansscenerna. ;)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Nightcrawler » mån dec 20, 2004 12:28

Vad ska man säga? Inget höjdaravsnitt...Inte samma charm som Angel brukar ha, även om det är dåligt finns det vissa ljusa punkter...Men det här var ganska tråkigt, även om det var klart godkänd underhållning att spendera lite tid med...En 6a från mig...
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion
 
Inlägg: 241
Blev medlem: 19 jul 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Buffybot Wannabe » tor dec 23, 2004 1:32

men så jäkla illa vart det la inte?

om detta är det absolut sämsta i hela angel... damn, då har jag några riktigt bra säsonger framför mig med andra ord!!!

ÄLSKAR när Wesley och Angel dansar aset!
SM-GULD 2004
SM-SILVER 2005
SM-GULD 2006
Åkte ur i semin 2007... va fan hände?
Användarvisningsbild
Buffybot Wannabe
Big Bad
 
Inlägg: 2494
Blev medlem: 16 okt 2004
Ort: Speedwayheaven

Inläggav Ai » tor dec 23, 2004 1:34

Buffybot: Du skulle sett David göra det live! :D :D :D

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Buffybot Wannabe » tor dec 23, 2004 13:20

Menar du att han gjorde det i London eller? Lyllo dajj!


Damn, I wish I was there... :D
SM-GULD 2004
SM-SILVER 2005
SM-GULD 2006
Åkte ur i semin 2007... va fan hände?
Användarvisningsbild
Buffybot Wannabe
Big Bad
 
Inlägg: 2494
Blev medlem: 16 okt 2004
Ort: Speedwayheaven

Inläggav JRT » tor dec 23, 2004 14:37

Ai skrev:Buffybot: Du skulle sett David göra det live! :D :D :D


You just love to rub our noses in it, don't you? ;)
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Ai » tor dec 23, 2004 14:43

JRT skrev:
Ai skrev:Buffybot: Du skulle sett David göra det live! :D :D :D


You just love to rub our noses in it, don't you? ;)


Yup! Jag betalade ju över fyratusen för att få det privilegiet! ;)

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Emily » fre dec 24, 2004 16:15

När Angel dansade såg han ut som Jason Biggs.
Angelus: Violate our women!
Användarvisningsbild
Emily
Minion
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 19 apr 2004
Ort: Västerås

Inläggav Lipton » fre dec 31, 2004 19:24

Dansen fick mig att skratta, räcker bra för mig.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Nyx » lör jan 01, 2005 13:13

Mig med, Lipton :) ! Jag skrattar fortfarande när jag tänker på dansen, både Angels och Wesleys.

Men storyn... suck! :( Det finns inget att säga, annat än att man hoppas på bättre framöver. Mycket bättre, helst.

Jag satt och funderade hela avsnittet igenom varifrån jag kände igen Jhiera och kom till sist på att det var hon som var den läskiga incestuösa halvsystern till skurken i The Crow. Värdelöst vetande, but still... ;)

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav KarinMee » tis jan 11, 2005 21:37

NU har jag sett detta avsnittet 2 ggr och jag säger aldrig, ALDRIG mer igen..
Det får en tvåa av mej och då Endast för Cordys fest i början.. sedan går det utför, rejält..
Ett av de sämsta avsnitten i Bufftverse...
"See? No matter how good a boy you are - God doesn't want you!"
Darla, Angel 2x5

"Death is like sex in high school… If you knew how many times you missed having it, you'd be paralyzed."
George, Dead Like Me 1x13
Användarvisningsbild
KarinMee
Minion
 
Inlägg: 91
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Skåne

Inläggav Binchy » lör feb 12, 2005 19:16

Måste instämma i "om detta är det sämsta i Buffyverse har jag många bra timmar framför mig med de andra 4 säsongerna av Angel".

Jättebra är det ju inte men det är rätt OK. Jag gillar skillnaden i Tays och Jhieras berättelser, båda berättar ju sanningen, men ur sin egen synvinkel. Angels dans är ju urkul, DB måste haft rätt roligt när han spelade in det. Det är verkligen inte mycket kemi mellan Angel och Jhiera, båda slår ju på åtråheten för fullt men den liksom missar målet eller studsar mot varandra i luften eller nåt.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav xAMNESIAx » tis mar 22, 2005 12:12

Med undantag för Angels dans, så är She inget mer än ett mediokert S1 avsnitt. Delvis spännande, men inget mer. Wesley är rolig, och börjar sakta etablera sig i gänget. Bra för serien, men jag saknar fortfarande Doyle. :|

5/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav A bear » tor maj 12, 2005 23:38

Tja, om det här var det sämsta Angelavsnittet vete fan, ärligt talat. Känns som om det är ungefär lika kasst som en del andra i s1 och även ett eller två senare i serien. Men vad det verkligen är är långtråkigt. Bai Ling är en verkligt usel skådis, och en av få saker som ger mig lite hopp om avslutande Star Wars-filmen är det faktum att Bai Ling klipptes ut ur den, vilket måste innebära att den åtminstone är bättre än "sämst". Flera låååånga scener som inte ger någonting - det där med mobilen är kul först, men inte i fem minuter, etc. Wesley är för fjäskig till och med för s1-Wesley. Och avsnittet är ju inte lite predikande heller.

Baudelaireprylen är småkul. Dikten i fråga (http://www.vampgirl.com/poetry-meta.html) skulle väl i så fall handla om Darla, men frågan är ju då varför i hela fridens namn de lät honom leva... låter inte som något Angelus eller Darla skulle göra.

Och så dansen då. Halvkul. Men egentligen bara första gången.

Så nä, ett dåligt avsnitt, men sämst...? Kanske inte.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav eynosh » mån jul 18, 2005 16:03

Förstår inte hur detta avsnitt kan sågas så totalt. Joss har väldigt ofta tagit upp begreppet hell-dimensions, och detta är väl ett bra avsnitt att börja med för att visa vad som kan finnas inom dessa dimensions?

Spoiler slutet av S3
Hela Pylea-arcen bygger på en hell-dimension, och är inte vi i behov av ett avsnitt som she för att vi ska kunna acceptera och förstå hela den arcen lite bättre?
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

FöregåendeNästa

Återgå till Angel Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron