1x12 - Expecting

Prata om Säsong 1

?

1
0
Inga röster
2
1
4%
3
1
4%
4
1
4%
5
2
8%
6
8
32%
7
7
28%
8
2
8%
9
2
8%
10
1
4%
 
Antal röster : 25

Inläggav Forever Chosen » fre apr 21, 2006 1:06

Cordelia dricker blod?! Har jag fått en hjärnblödning eller har jag på nått märkligt sätt missat det avsnittet? En sån sak som Cordy som blodtörstig borde man ju minnas?
A slayer with family and friends. That sure as hell wasn't in the brochure!
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav latarmig » fre apr 21, 2006 2:43

Den scenen satte sig på näthinnan (och Angels kommentar). Det verkar som om du har ett avsnitt osett. Vilken lycka! :-)
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Forever Chosen » fre apr 21, 2006 11:10

latarmig skrev:Den scenen satte sig på näthinnan (och Angels kommentar). Det verkar som om du har ett avsnitt osett. Vilken lycka! :-)


Ja, verkligen! Ett osett Angel avsnitt! Trodde det var slut med sådant :D
A slayer with family and friends. That sure as hell wasn't in the brochure!
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav Tea » tis maj 16, 2006 22:04

Tyckte den påminde lite is tämningen om Bad eggs...

Inte alls bra avsnitt.

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav fripp21 » tor nov 16, 2006 14:20

And now I look like the Joker.

Joker? Nej, detta var inget skämt. Vi får verkligen hoppas att detta avsnitt är ett stand-alone. Det funkar inte med att hon blir garvid i nionde månaden över en natt. Inget kul och inget spännande.

Nåja lite kul ändå!
Cut to the doctor examining Cordy: You're what, eight and a half months along?
Wesley aside to Cordy: Feels like only yesterday, doesn't it?


Det blev lite mer intressant när Cordy fick modersinstinkten och förvandlades till en livs levande lejoninna. Det blev passande på något sätt att se henne stå och hälla i sig blod.

Nja, avsnittet var inte så bra.

Jag gillade dock Cordelias lilla snack med Phantom Dennis i sitt kök. Vilka hotelser hon kör med Cordy!

Cody: The one with Madonna!
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav A bear » fre dec 01, 2006 1:46

Bästa replik:
CORDELIA: I learned something, too. I learned, uhm... men are evil? Oh, wait, I knew that. I learned that LA is full of self-serving phonies. No, had that one down, too. Uh... sex is bad?
ANGEL: We all knew that.
CORDELIA: Okay. I learned that I have two people I trust absolutely with my life. And that part’s new.


Bästa popkulturreferens:
CORDELIA: I’ll play ‘Evita’ around the clock. The one with Madonna!


Detalj jag inte lade märke till första gången jag såg det:
Två små foreshadows:
(s2) CORDELIA: Would it kill you to hum a little tune when sneaking up on people?
ANGEL: I don’t hum.
Hur var det nu? "There are three things I don't do: tan, date - and sing in public! "


(s4) ANGEL: Wesley, can you shoot straight?
Svaret är "ja".


Hej Joss Whedon: Om detta var en Jossidé var det inte en av hans bästa. Det är nästan tidig Buffymetaforklass på det där med faran av one-night-stands...

Dagens broodning: Cordelia första dagen som höggravid, förstås. "I'm being punished." Det är inte första gången hon säger det (se "Room w/ a vu"), och den här gången verkar det verkligen ha knäckt henne. Ett litet tag, i alla fall, för allt löser sig ju.

Höh? TÄNK vilken tur att den där tuben med "flytande kväve" (som är misstänkt likt, eh, en gas) ramlar så att hålet pekar rakt mot demonen.

Wow, detta är en bra serie: Worst. MOTW. Ever. Det är inte det sämsta avsnittet i s1, fan vet om det ens är det näst sämsta, men det är rätt trist och viss liten karaktärsutveckling på Cordy och Wesley till trots (och YTTERLIGARE ett gayskämt om Angel, fast åtminstone ett av de mer lyckade) är det inte mycket här som är värt att se två gånger egentligen.

Angel skjuten: 2 gånger
Angel genomborrad av något vasst: 3 gånger
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » tis jul 10, 2007 21:56

Hm, detta var ju inte alls lika dåligt som jag mindes det! Har nog bara sett det två-tre gånger tidigare och det är ett av de Buffyverse-avsnitt jag sett minst antal gånger, kanske hjälpte det att det kändes lite nytt nästan? I så fall lär jag verkligen gilla She som jag bara sett en gång. :)

Första kvarten tycker jag fungerar riktigt bra. T.o.m. Wes var rolig. Sen blir det lite yada-yada och sen blir de sista sekunderna bra också:

CORDELIA: I learned that I have two people I trust absolutely with my life. And that part's new.
WESLEY: Ehm, some... allergies.


Awww...

Visst inget höjdaravsnitt, men bättre än avsnitt som t ex Witch och I Robot, You Jane:
3 av 10

EDIT: Ah! Inte undra på att jag kände igen snubben Cordelia hade sex med: Vinnie i Veronica Mars!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » sön nov 29, 2009 19:39

Jag har bara sett det här avsnittet en gång tidigare, så jag kom inte ihåg någonting alls från det faktiskt. Jag hade bara för mig att jag tyckte att det var uselt, men riktigt så dåligt är det inte.

Av någon anledning så är min favoritscen den när Angel slår ner Wilson och hans kompisar på skytteklubben. Den är så skön på något sätt.

Jag tycker inte att Wesley är rolig i det här avsnittet, det mesta känns bara överdrivet. Om det inte hade varit för det så hade jag nog satt ett lite högre betyg.

Favoritcitat:
Bartender: So, you’re her boyfriend?
Angel: No. I’m family.

Betyg: 3
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Angel Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron