1x11 - Somnambulist

Prata om Säsong 1

bra?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
1
5%
6
1
5%
7
8
38%
8
6
29%
9
5
24%
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 21

Inläggav Noggster » mån dec 13, 2004 7:30

Gissa vem som hade missat detta avsnitt helt och hållet? Hey i don't complain.. helt nytt angel.. hoho!
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » tor feb 10, 2005 21:40

Han hade helt klart humor, Angelus, göra om en puritan till vampyr. Tycker allt att Kate överreagerar liiite grand. Angel har trots allt inte förändrats ett dugg sedan hon lärde känna honom, allt hon får veta hände ju för mer än hundra år sedan. Han ger ju henne teckningen av förövaren, varför skulle han göra det om han var i maskopi med honom?
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav JRT » tor feb 10, 2005 21:51

Tror inte att det handlar så mycket om att hon tror att han är i maskopi med Penn så mycket som att hon får reda på att han 1) är vampyr - blodsugande demon som hon inte visste fanns och 2) var jävligt ond förr i världen. Exakt vad som står i de där böckerna vet vi inte, men det är väl bara att tänka sig. Förmodligen säger de ingenting om att Angel numera har en själ och inte ägnar sig åt att se hur många bitar man kan få ur ett spädbarn längre... och Angel säger heller ingenting förutom att han "har förändrats". Kate förstår inte på vilket sätt, eller vad det innebär. Vad vet Kate om Angelus? Att han var "a demon with the face of an angel". Vad vet hon om Angel? Att han är en mystisk charmör som, på sätt och vis, är ansvarig för morden som skett. Fast hon visar ju ändå i slutet att hon förstår skillnaden mellan Angel/Angelus eller åtminstone inser att den personen hon lärt känna inte är något hot.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav A bear » fre feb 11, 2005 10:43

Ännu ett klart hyfsat Angelavsnitt. Fan, fortsätter den så här måste jag nästan börja gilla den. Den är, halvvägs in i säsongen, knappt uppe i Buffys höjdpunkter men inte väldigt långt under dess medelnivå i alla fall.

Wesley är Wesley, om än kanske något mer skarpsynt. Jaha. Intressant att Cordelias förtroende för Angel fortfarande hänger på en väldigt skör tråd ("You stake him and I'll decapitate him!") Ännu en gång visar hon sig väldigt bra på att upptäcka vampyrer. Jag vet inte om vi faktiskt förväntades tro att det var Angel som låg bakom morden - var det någon som gjorde det? - det kändes lite för upplagt som en drömsekvens där i början. Men twisten att det skulle vara en gammal elev till honom var jag inte riktigt med på. Snyggt gjort.

Penn är ännu en kul rödskjortevampyr. En mini-Angel, som sagt. Uppenbarligen var det kul att jobba åt Angelus, alla hans gamla underlydande blir jämt så förtjusta när han dyker upp. Tills de får reda på att han bytt sida, alltså.
- What's in Romania?
- Gypsies.

(Liiite trist kan jag tycka det är att de hela tiden tar kål på alla bovar. Hade varit kul att ha med Penn ett tag.)

Om något tycker jag Kate reagerar väldigt sunt, om något tycker jag hon - utifrån vad hon vet - visar mer förtroende för Angel än vad som är vettigt. Om jag inom 12 timmar plötsligt fick bevis för att vampyrer finns, att de är onda, att de begår hemska ritualmord och att en av de värsta finns alldeles inpå mig - jag vet inte om jag skulle ha så mycket förtroende för honom. Rent historiemässigt vore det mycket roligare med en Kate som (åtminstone kanske) var ute efter Angels blod än en Kate som väljer att låta honom leva. Då hade hon åtminstone fyllt en funktion i serien.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » fre feb 11, 2005 12:51

A bear: Jag är så glad att du är mer positiv nu! (Och det blir bara bättre och bättre... [förutom S2 då, men jag är allena om att tycka att det är den tråkigaste säsongen, so no worries].) Som Angelälskare blev jag nästan deppad av att läsa dina tidiga kommentarer. :) Fortsätt skriva kommentarer, A bear! De är alltid intressanta att läsa.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » fre feb 11, 2005 12:54

A bear: Frågan är dock (som jag har nämnt tidigare) om det inte vore smart av dig att skippa 1.12 och 1.13 och möjligen återvända till dem när du har blivit mer positiv till serien i helhet. Även de flesta av oss hardcore-fans skulle nog erkänna att de inte är så mycket att hänga i tomteträdet. 1.13 har av mer än en person vid mer än ett tillfälle (bl.a. undertecknad) dömts till det sämsta avsnittet i Buffyverse.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » fre feb 11, 2005 13:31

Jag håller med caffeine. Jag hoppade över 1.4, 1.12 och 1.13 då jag visade Angel S1 för min kompis. De saknas inte i S1 och man kan se dem efteråt. She *måste* man ju bara se för en enda sak.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav A bear » fre feb 11, 2005 16:26

Check. 1.12 och 1.13 hoppas tills vidare. Tack för varningen! :)
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav monkeyboy » fre feb 11, 2005 17:04

A bear skrev:Check. 1.12 och 1.13 hoppas tills vidare. Tack för varningen! :)


Fast första början i She är väääldigt sevärd...

AKS skrev:A bear: Jag är så glad att du är mer positiv nu! (Och det blir bara bättre och bättre... [förutom S2 då, men jag är allena om att tycka att det är den tråkigaste säsongen, so no worries].)


Måste tillstryka att hon inte är en ofelbar gudinna. S2 är näst bäst, slås endast av S5. Den är lite som buffys säsong 2, några bottennapp som dock vägs upp rejält av en fantastisk arc...
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad
 
Inlägg: 1290
Blev medlem: 16 apr 2004

Inläggav AKS » fre feb 11, 2005 17:39

Jag tycker arcen är enormt bra, synd att alltför många avsnitt är antingen dåliga -- eller kompetenta, men tråkiga. Eller roliga utan nåt annat... osv osv.

(edit) Var tvungen att förtydliga non-sensemaking sentence.... 8,5 år senare. Vet inte om det blev bättre. (/edit)
Senast redigerad av AKS lör sep 21, 2013 13:12, redigerad totalt 2 gånger.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » lör jun 25, 2005 16:49

Frågan är om inte detta är det bästa Angel avsnittet hittils. Åtminstonde det som känns mest komplett. Både I will remember you och Hero har fantastiska ögonblick, men detta är nog det som känns riktigt bra rakt igenom. Att Angel inte låg bakom morden kändes ju väldigt klart, frågan var väl däremot vad har han för koppling till morden? han drömmer ju uppenbarligen om dem. Det gav sig rätt fort, man sköter det snyggt och stilrent. Kate fyller en roll, även om jag inte har haft något emot henne innan så fyller hon faktiskt en roll här, hon blir mer än bara en länk för Angel. Hennes beteende känns rättfärdigt och nästan lite väl normalt, men slutet är dock fint, då hon ändå visar att hon innerst inne litar på Angel. Nej, detta är bra, riktigt bra faktiskt.

Dessutom får ju se praktexempel på grubbel Angel. Han är ju värre än någonsin, men jag gillar honom så, Angel får grubbla hur mycket han vill.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav OhMySpike » sön jan 01, 2006 15:16

Jag är väldigt förtjust i det här avsnittet. Älskar när man får se tillbakablickar från Angels tidigare år.
"Dude, I think that's Spike"
Användarvisningsbild
OhMySpike
Minion
 
Inlägg: 101
Blev medlem: 31 dec 2005
Ort: Solna.

Inläggav eriked » tor apr 27, 2006 23:27

läste en intervju med Tim Minear där han kommenterade ett kul sammanträffande mellan 1x03 och och detta avsnitt.

`The ever wonderful Jane Espenson wrote this [Room With a View] episode,` enthuses Minear. `It was really all about Cordelia regaining her inner bitch. I remember that was what we were saying in the [writing] room. The funny thing about the episode, and this was completely unintentional, was there was a scene where Angel goes to Kate for some police exposition. She makes fun of him for only having one name. She says, ‘Popes and rock stars are the guys with one name, not private detectives.’ And he says, ‘You got me; I’m the Pope.’ Later, in ‘Somnambulist,’ the serial killer has been dubbed ‘The Pope’ by the tabloids, and Angel thinks it’s him. That was completely unintentional. I remember running into Jane and saying, ‘I’ve been working on the cut of `Somnambulist`, and do you realize that there was something in your episode that completely resonates in this episode?’ It was just a happy coincidence that worked out wonderfully for the show.`

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Tea » tis maj 16, 2006 18:46

boooooring.
Jag tycks inte alls tycka som alla andra... Jag längtade tills slutet på denna faktiskt, så man kanske skulle få se nått bra. Sen läste jag att 12 och 13 är dåliga.. så nu vet jag itne om jag ska varva lite med en bra serie emellan...

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav fripp21 » tor nov 16, 2006 14:02

A real psycho-wan-kenobi

Angel på nattliga äventyr. Är han ...den som vandrar om natten?

Såvitt jag kommer ihåg tyckte jag att detta var ett medelmåttigt avsnitt. Wesley och Cordelia hade en hel del kul dialog.
Wesley: The mutilation of the corpse with a religious icon?
Cordy: I'm against it?
Cordy: My glamorous LA life, I get to make the coffee and chain the boss to the bed. I've got to join a union.


Cordelia överraskade något med att väldigt lättvindligt vilja döda Angel. Just det kändes lite "out of character".

Poliskvinnan Kate fick se att Angel är en vampyr, men hon verkade ta det ganska lugnt. Inget överraskar i Los Angeles, City of Angels, full av scary monsters, super creeps.

Cordy: Oh, I'll kill you dead!
Angel: Thanks.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav A bear » ons nov 29, 2006 0:22

Bästa replik:
WESLEY: The mutilation of the corpse with a religious icon?
CORDELIA: I'm against it?


Bästa popkulturreferens:
CORDELIA: No lie. Gallagher’s changed his act more often than this dude has in the last two centuries. Why do you think he’s still doing the same old schtick?
WESLEY: Well, I mean, it’s a classic, isn’t it? Every time he smashes that watermelon with a sledgehammer I just...


Detalj jag inte lade märke till första gången jag såg det:
1.11:
KATE: Yeah, it’s pretty grim, isn’t it? I’ve spent the last 48 hours putting together a suspect profile, and believe me, being inside this guy’s head hasn’t been a whole lot of fun. The tabloids are calling him The Pope. Probably thinks he’s doing God’s work.

1.05:
KATE: Well, you see the thing about detectives is they have resumes and business licenses and last names. Pop stars and popes, those are the one-name guys.
ANGEL: You got me. I’m the pope.


Hej Joss Whedon:
KATE: Our suspect will be a white male. To the observer he will not seem a monster. His victims put up little or no struggle, so it’s likely that he is charming, attractive, but at his core he is a loner. Possibly a dual personality, who once the crime has been committed, retains no memory of the act. He will not view his victims as subhuman, rather it’s himself that he views as something other than human, more than human, a superior species. Stalking his prey, getting to know them. It’s unlikely that he’ll be married though he may have recently come off a long-term relationship recently, one that ended badly. We look for a precipitating event in cases such as this, and a painful breakup is always at the top of the list. Prior to failing this relationship may have marked an inactive period in our suspects life. He would have regarded it as a lifeline, his salvation, but once ended, it resulted in his recidivism. What is not in question is his experience. He’s been doing this for a very long time, and he will do it again.
Kate är ju faktiskt mer på pricken med Angel än med Penn. Angels skuld tar aldrig slut; även om han inte begått just de här morden så sker de på grund av honom - Penn är HANS son, hans lärjunge - och som vi fått antytt flera gånger sedan "Amends": även med själ får Angel kämpa mot den del av honom som VILL vara ond.
ANGEL: They’re not nightmares. I’ve enjoyed them.

Dessutom får vi ytterligare en liten intressant insikt i förhållandet mellan sire och childe; Darla och Angelus, Spike och Dru, Angel och Spike, Angel och Penn... de har alla en väldigt stark familjekänsla, i brist på bättre ord, och verkar inte vilja vara utan varandra; men samtidigt verkar det också alltid finnas någon liten del av dem som hatar den som mördade dem. Se Drus tortyr av Angel i "What's My Line", och så Penns raseri mot Angel här.
PENN: Well, you were right about one thing, Angelus. The last 200 years has been about me sticking it to my father. But I’ve come to realize something – it’s you!
(spoiler 5.13) Man kan ju också jämföra med Lawson.

Dagens broodning: Angel som måste sova obekvämt. Stackars jävel, bindas fast i sängen av Charisma Carpenter.

Höh? Varför har vi aldrig hört talas om Penn förut? Varför har vi aldrig hört talas om att Angelus brukade märka sina offer med kors? Och hur dålig är Penn på att räkna?
PENN: Hell, I waited until the 19th century!
... 98 år innan Angel fick tillbaka själen, alltså.

Wow, detta är en bra serie: Det är ett lysande upplägg, som tyvärr brister rejält i kontinuiteten med resten av serien. Bra avsnitt, men inte så bra som det borde ha varit. Men det är kul att Wesley får visa sig lite duglig, och vi får bekräftat att Cordelia inte för en sekund glömt vem Angelus är men gör en väldigt tydlig skillnad mellan Angel och Angelus.

Angel skjuten: 1 gång
Angel genomborrad av något vasst: 3 gånger
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav fripp21 » ons nov 29, 2006 11:42

A bear skrev:Dagens broodning: Angel som måste sova obekvämt. Stackars jävel, bindas fast i sängen av Charisma Carpenter.


LMAO, verkligen stackars Angel! :D
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav JillValentine » tor apr 05, 2007 22:56

nata skrev:Någon som vet vad det är för låt som spelas när man ser vampyrkillen sätta upp sina tidningsutklipp?


Kanske är det nån som har svarat allt, men whatever:

jag menar det var Lunatic Calm med "leave you fare behind" från Matrix soundtracket. samma sång blir spelat när Neo har fölgt efter den "Vita kaninen" och mötar Trinity för första gången.. Men hur som helst..

;) :eek:
"Let me answer that question with a head butt".
Användarvisningsbild
JillValentine
Demon Fodder
 
Inlägg: 43
Blev medlem: 06 mar 2007
Ort: Bærum, Norge. Bor i Stockholm nu.

Inläggav AKS » tis jul 10, 2007 14:12

Nja, jag är kanske den som är mest kritisk till avsnittet. Jag menar, jag gillar alla separata delar: Angel, Angels bakgrund, killer of the week, Kates reaktion på Angel... men helheten blir inte så bra som delarna är separat. Jag tycker att avsnittet av och till är lite småtråkigt, samtidigt som den ibland glimrar till i en riktigt bra scen.

Min favoritscen är nog då Kate hotar att mörda Angel. Jag tycker att det är så cool att en karaktär som betyder nåt för Angel reagerar på det sättet. Att hon inte bara är weak in the knees och "but he's good know" utan hon har läst på och insett att hon har med en potentiellt mycket farlig person att göra. Jag vet iofs inte var hon funnit sina källor, men om hon har bra källor lär hon ju veta hur han lekt med kvinnor (gjorde Drusilla galen) och hon kan kanske, medan hon läser det, tro att hon är råttan i en katt och råtta-lek.

Wes drar ner avsnittet för mig. Han är så extremt o-rolig att jag vet inte vad. Inte ett dugg underhållande. Sen som sagt, så finns det tråkiga delar i avsnittet också, utöver Wes.

Men visst är det ett helt okej Buffyverseavsnitt:
5 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » sön nov 29, 2009 16:16

Jag hade nästan helt lyckats glömma bort vad det här avsnittet handlar om och trodde att jag skulle ogilla det, men det gjorde jag inte. Det är ganska bra till och med, även om det inte är ett av mina favoriter den här säsongen.

Skönt att Kate äntligen får reda på vad Angel är. Jag gillar deras relation, och scenen när han håller i hennes korshalsband är väldigt bra.

Jag tycker om Wesley och Cordys scener tillsammans. De är inte alls så fantastiska som hennes scener med Doyle, men väldigt roliga i alla fall.

Favoritcitat:
Cordy: Third body found in alley. So? Not exactly front-page news.
Wesley: Actually that is the front-page, but still, note the modus operandi? The mutilation of the corpse with a religious icon?
Cordy: I’m against it?

Betyg: 6
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav latarmig » tor maj 13, 2010 0:07

Penn tar upp en sak som jag har funderat mycket på, nämligen relationen mellan de två släktena människor och vampyrer.

Penn What? You don't drink, so now no one gets to?
[---]
Angel It's gotta end.
Penn Why? Because you say so?

Jag har full förståelse för att människor förbjuder andra människor att mörda människor (till och med att döda människor), Jag har också förståelse för om det finns en regel eller lag som förbjuder vampyrer att döda andra vampyrer. Vad som är lite mer underligt är reglerna att vampyrer inte får döda människor, medan människor får döda vampyrer. Det hela blir extra konstigt när en vampyr (inte en människa, som Buffy) ger order om hur vampyrer ska leva sina liv. När Buffy förbjuder vampyrer (Spike till exempel) att äta människor så gör hon det för att försvara det egna släktet (mänskligheten), och hon gör det med makten som slayer som argument. När Angel gör samma sak försvarar han däremot inte det egna släktet mot angrepp, utan snarare tvärtom.

Det närmaste jag kommer i en jämförelse med verkligheten är djurrättsaktivism. Där har vi samma förhållande mellan olika arter. Människor (djurrättsaktivister) talar om för andra människor hur de ska behandla andra djurarter. En viktig skillnad mellan Angel som metafor för djurrättsaktivisterna och de verkliga djurrättsaktivisternas kamp är att de senare för kampen å andra arters vägnar eftersom dessa inte kan föra kampen själva (kaniner kan inte göra uppror mot människan när de blir illa behandlade). När Angel säger åt Penn att han måste sluta är förhållandena inte desamma. Människor är inte värnlösa som kaniner, och människor kan mycket väl försvara sig mot vampyrer (åtminstone om de får reda på vad det är för motståndare de har).
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » lör sep 21, 2013 13:09

Hm, håller inte alls med mig själv från 2007 (se nedan den som vill). Jag var faktiskt riktigt förtjust i avsnittet denna gång och tycker inte alls att det var tråkigt. Blev väldigt förvånad då jag läste mitt omdöme för jag trodde jag skulle gett avsnittet en 6:a i alla fall.

Jag håller fortfarande med mig själv om Kate-delen. Hennes reaktion är, om man ser till att hon läst på om Angelus, helt logisk även om Angel hjälpt henne tidigare. Smart tjej, som inser att hon egentligen inte vet vem hon har att göra med!

Och så Renner då... Han är bra här. Kul att se honom i en så tidig roll!

Nu skulle jag nog ge avsnittet en 6:a tror jag. Det är ju trots allt Buffyskalan jag använder så högre kan inte bli aktuellt ändå även om det nog är nära en 7:a.

AKS skrev:Nja, jag är kanske den som är mest kritisk till avsnittet. Jag menar, jag gillar alla separata delar: Angel, Angels bakgrund, killer of the week, Kates reaktion på Angel... men helheten blir inte så bra som delarna är separat. Jag tycker att avsnittet av och till är lite småtråkigt, samtidigt som den ibland glimrar till i en riktigt bra scen.

Min favoritscen är nog då Kate hotar att mörda Angel. Jag tycker att det är så cool att en karaktär som betyder nåt för Angel reagerar på det sättet. Att hon inte bara är weak in the knees och "but he's good know" utan hon har läst på och insett att hon har med en potentiellt mycket farlig person att göra. Jag vet iofs inte var hon funnit sina källor, men om hon har bra källor lär hon ju veta hur han lekt med kvinnor (gjorde Drusilla galen) och hon kan kanske, medan hon läser det, tro att hon är råttan i en katt och råtta-lek.

Wes drar ner avsnittet för mig. Han är så extremt o-rolig att jag vet inte vad. Inte ett dugg underhållande. Sen som sagt, så finns det tråkiga delar i avsnittet också, utöver Wes.

Men visst är det ett helt okej Buffyverseavsnitt:
5 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Föregående

Återgå till Angel Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron