1x04 - I Fall To Pieces

Prata om Säsong 1

Ni säger bottennapp?

1
0
Inga röster
2
4
13%
3
3
10%
4
5
17%
5
6
20%
6
7
23%
7
4
13%
8
0
Inga röster
9
1
3%
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 30

1x04 - I Fall To Pieces

Inläggav Off » tis feb 03, 2004 16:02

Jag gillar verkligen känslan av Angel som man får direkt under de första avsnitten. Serien försöker verkligen skilja sig från Buffy genom att vara lite mörkare såväl i story som i allmän ljussättning etc. Till och med dagarna känns mörkare än Buffys nätter. Den uppgivna stämmningen hos offren såväl som befolkningen känns även den tung och mörk.

MOTV är även i det här avsnittet bra då det lyckats få en hyffsat creepy kille och bra effekter. Finns inte så mycket att klaga på då det för att vara en förstasäsong känns väldigt välproducerat och genomtänkt hittils.
Senast redigerad av Off tis feb 03, 2004 17:58, redigerad totalt 1 gång.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » tis feb 03, 2004 17:55

Off. Wha..? Tycker det här suger rätt igenom. Mall 1A för tråkig deckarserie. Jag var så lycklig när serien slapp undan dessa tradiga re-runs av samma gamla story.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » tis feb 03, 2004 17:55

Tur att det är jag som bestämmer då.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Zaxx » tis feb 03, 2004 22:08

kommer inte ens ihåg detta... vad har jag missat?!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » tis feb 03, 2004 23:10

Zaxx: Inte särskilt mycket alls...

Ond doktor förföljer en flicka genom att mentalt choppa av kroppsdelar. Angel saves the day. Inget spelar någon roll i det längre loppet.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Zaxx » tis feb 03, 2004 23:23

caffeineaddict skrev:Zaxx: Inte särskilt mycket alls...

Ond doktor förföljer en flicka genom att mentalt choppa av kroppsdelar. Angel saves the day. Inget spelar någon roll i det längre loppet.


nu är jag med igen.. det är ju inte så bra nej...kommer ihåg hans möte med läkaren på kontoret bara
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Noggster » ons feb 04, 2004 0:04

vet att detta inte riktigt passar in här men.. det är sjukt svårt att få tag i angel avsnitt, jag vill ju bara frossa i mig avsnitt efter avsnitt, nu är jag glad om dc ger mig 1avsnitt varannan dag. (Brukar hitta 1snubbe att tanka ifrån men han har ju självklart 0slots öppna 24/7
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » ons feb 04, 2004 0:52

För att försvara mitt uttalande lite. Jag skriver att jag gillar känslan i avsnitten av uppgivenhet och mörker. Det måste du ändå hålla med om att det finns i det här avsnittet också caffeine. Sedan skrev jag att jag gillade MOTW då killen var lite creepy och effekterna var bra. Fortfarande inget snack om avsnittets story alltså. Med välproducerat och genomtänkt menar jag på att den serien inte lider av dålig budget etc för att vara en förstasäsongsserie + att tanken med serien lyckas komma fram hyffsat bra. Nämligen att vara en lite vuxnare och återigen använder jag ordet mörkare version av Buffy.

Hoppas det förtydligade vad jag menade och om det inte gjorde det så hoppas jag ni blev mer förvirrade iaf så jag kan springa och gömma mig.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » ons feb 04, 2004 14:43

Off: det var lätt att misstolka dig i första posten och anta att du verkligen gillade avsnittet. Vilket vade varit fel, eftersom du brukar ha bättre smak. Jag vet att det fanns lite roliga småsekvenser i avsnittet, men till och med de har jag glömt bort.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » ons feb 04, 2004 18:02

"You've only been here a month and already you know four of the letters in my name" var väl den komiska höjdpunkten om jag minns rätt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Noggster » mån mar 22, 2004 17:43

Tyckte faktiskt det var ett bra avsnitt, doktorn var lite creepy med alla sina jävla kroppsdelar överallt.
Och den komiska höjdpunkten måste väl ändå varit:

Cordelia: "You're alot smarter than you look.. 'course.. you look lika an retard"
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Willowtree » lör apr 17, 2004 22:00

Han som är dr. Meltzer i detta avsnitt är faktiskt samma person som spelar D´Hoffryn. Coolt.
-One of these days I´m gonna put you two in a room and let you wrestle in out.
-No problem at this end.
- Hmm... There could be oil of some kind involved...
Användarvisningsbild
Willowtree
Big Bad
 
Inlägg: 1093
Blev medlem: 18 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » sön apr 18, 2004 3:05

Han är med i Firefly också. En av Joss få "hat tricks".


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » sön apr 18, 2004 3:15

3 mål i rad i samma halvlek
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Teo » sön apr 18, 2004 11:03

Jaha sämsta Angel avsnittet hitills hoppas det blir bättre.. In the dark klass på alla avsnitt skulle vara kul....
Användarvisningsbild
Teo
Big Bad
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 06 mar 2004

Inläggav caffeineaddict » sön apr 18, 2004 12:18

Teo: Vissa är bättre och vissa är sämre än "In the Dark". Inte helt oväntat. Men "I Fall to Pieces" är nog ett av de sämsta Angel-avsnitten överhuvudtaget.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Noggster » sön apr 18, 2004 12:20

Kan inte hålla med.. har sett fram till 1x09 nu, och detta avsnitt var knappast det sämsta.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Teo » sön apr 18, 2004 12:27

Noggsters rapport låter inte lovande..


kafekasks lite mer hoppfull..
Användarvisningsbild
Teo
Big Bad
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 06 mar 2004

Inläggav Zaxx » sön apr 18, 2004 13:13

caffeineaddict skrev:..... är nog ett av de sämsta Angel-avsnitten överhuvudtaget.......


ett av de sämsta... det betyder inte DET sämsta
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav sus@n » tor apr 22, 2004 21:41

Zaxx skrev:
caffeineaddict skrev:..... är nog ett av de sämsta Angel-avsnitten överhuvudtaget.......


ett av de sämsta... det betyder inte DET sämsta


Om det här är ett av de sämsta så är jag nöjd, jag tyckte faktiskt att det var okej avsnitt. Doktorn var lite creepy. Det bästa var att det har börjat bli mer Cordy, Angel och Doyle tillsammans. Nu ska jag se nästa avsnitt för den här serien verkar lovande!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Off » tor apr 22, 2004 22:35

Heja Sus@n!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav sus@n » fre apr 23, 2004 15:28

Det enda jag har problem med är hur jag ska se nu när jag har både Angel s1 och Buffy s7, det blir lite mix vilket är härligt, ser två buffy och två angel eller nåt sånt..
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav caffeineaddict » fre apr 23, 2004 23:10

Zaxx: She är det sämsta Buffyverse har att erbjuda. Nu och för alltid.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Koala » mån aug 30, 2004 23:28

detta avsnitt blev jag besviken på.. Okej, man ska inte skrika efter realism och logik i en serie som har en detektiv-vampyr i huvudrollen.. Men detta avsnitt gick över gränsen...
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav nata » tor sep 09, 2004 17:22

Håller med om att det inte är ett toppen avsnitt men ändå okej.
Doktorn är ohyggligt otäck! De där händerna under täcket och de Doyle kommer att tänka på i och med det...Huuu!!
Doyles intresse för Cordy är söt!! (Konstigt hur man kan fulkomligt älska en karaktär efter bara ett avsnitt som var fallet med doyle!)

Angel: “Nothing. It’s not about Melissa, it’s about rage. This guy is too messed up to deal with a real woman and he can’t stand that. So he creates a fantasy about a girl he barely knows. But eventually even she fails him. So he has to hurt her, because when he looks at her all he sees is how useless he is, how damaged..”
Så ju Crush nyligen så jag kommer att tänka på Spike
We all go into the moving earth beneath our feet and leave nothing behind, except our stories and the hope others will tell them
Användarvisningsbild
nata
Minion
 
Inlägg: 72
Blev medlem: 07 sep 2004
Ort: Lund

Inläggav AKS » tor sep 09, 2004 21:19

nata skrev:(Konstigt hur man kan fulkomligt älska en karaktär efter bara ett avsnitt som var fallet med doyle!)


nata: Du och jag! (Och många andra också iofs, :)) Jag älskade honom från ruta ett. Vet inte riktigt varför, men herregud... Doyle! How I love thee!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Minsc_and_Boo » fre sep 10, 2004 3:41

Det här är det senaste avsnitt jag sett i Angel. än så länge.
(Började nyss, och skolan fick för sig att den skulle börja så jag tvingas plugga lite emallanåt också. Däremot har jag insett det pedagogiska i att göra syntaxen begripligare för mig själv genom att använda Buffyverserelaterade meninger att bryta sönder som exempel.)

Men det var inte det jag skulle ta upp, utan lite queerteori.
Det jag lagt märke till mest med Angel är att det varit någon form av gayreferens till honom i samtliga fyra avsnitt.

I första avsnittet, City of Angels, stöter en producent, ellerliknande, på honom under festen där han träffar Cordelia.

I andra avsnittet, Lonley Hearts, ser vi en kille hastigt lämna Angel på D'Oblige och Angel utbrister "Seriously, I wasn't hitting on you!".

Tredje avsnittets, In the Dark, "Angel är gay"-referens är Spikes monolog i början:
__________

SPIKE: No, not the hair! Never the hair! (high voice) But there must be someway I can show my appreciation. (low voice) No, helping those in need?s my job, and working up a load of sexual tension, and prancing away like a magnificent poof is truly thanks enough! (high voice) I understand. I have a nephew who is gay, so... (low voice) Say no more. Evil?s still afoot! And I?m almost out of that Nancy-boy hair gel that I like so much. Quickly, to the Angel-mobile, away!
__________

I fjärde avsnittet: I Fall to Pieces är det Doyle som uttrycker attraktion till Angel.
__________

DOYLE: Personally I don’t think you need much in the way of clothes. But you are right, and I do agree. Angel needs to start charging. He just hates bringing up the finances with the clients. He likes playing the hero, - walking off into the dark, his long coat flowing behind him in that mysterious and attractive way.

CORDELIA: Is this a private moment? 'cause I can leave you alone.

DOYLE: No, no, I’m not saying *I’m* attracted. I’m just saying he projects a certain kind of image and asking for money isn’t part of it. He’s sensitive about that.

...

ANGEL: I guess I’m going to work.

(Doyle watches him leave office -- in slow motion -- his coat flowing behind him. )

DOYLE: Maybe I’m a little attracted.
__________

Man kan undra vart det här börjar luta, även om jag blivit spoilad på en hel del så ska det bli kul att se ändå.
I wanna hurt you. But I can't resist the sinister attraction of your cold and muscular body.
-- Buffy 5x18; Intervention
Användarvisningsbild
Minsc_and_Boo
Minion
 
Inlägg: 92
Blev medlem: 30 aug 2004
Ort: Hellmouth; Stockholm

Inläggav sharatec » fre sep 10, 2004 9:16

Minsc_and_Boo skrev:Men det var inte det jag skulle ta upp, utan lite queerteori.
Det jag lagt märke till mest med Angel är att det varit någon form av gayreferens till honom i samtliga fyra avsnitt.

- - -

Man kan undra vart det här börjar luta, även om jag blivit spoilad på en hel del så ska det bli kul att se ändå.


All hail Minsc_and_Boo! :D Du kommer att bli känd som forumanalytiker nummer 1. (Och jo, jag tänkte också på gayreferenserna efteråt, men inte riktigt på att de kom i en följd så där.)
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav Off » fre sep 10, 2004 12:49

Haha har inte tänkt på att det var en sån uppbyggnad i början av Gay-ikonen Angel :D
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav sharatec » fre sep 10, 2004 18:39

Off skrev:Haha har inte tänkt på att det var en sån uppbyggnad i början av Gay-ikonen Angel :D


Och jag tänkte inte på vilken signatur jag har... :D
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Nästa

Återgå till Angel Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron