1x04 - I Fall To Pieces

Prata om Säsong 1

Ni säger bottennapp?

1
0
Inga röster
2
4
13%
3
3
10%
4
5
17%
5
6
20%
6
7
23%
7
4
13%
8
0
Inga röster
9
1
3%
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 30

Inläggav AKS » tis maj 09, 2006 7:17

Ja, detta avsnitt är inte representativt för Angel som serie. Ett av de fem sämsta Angelavsnitten, helt klart.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tea » mån maj 15, 2006 12:58

Hmm, vad säga. Det är inte dåligt... men.. jag vet inte... det kanske växer... Äckligt värre avsnitt iaf.
Tycker om scenbyterna i den här serien (positivt.. första positiva tror jag)

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav gollum » tis nov 14, 2006 18:31

Efter att ha skrivit ikapp mig om tre avsnitt känns det som att jag är ensam kvar i om(ny)kollen. Synd. Jag kör väl på så länge får vi se vilka tillrop man får. ;)

Ett lite obehagligt avsnitt, men det kändes inte så "Angel" som de första tre gav en smak av. Rollen som a knight in shining armor klär honom inte riktigt, det känns som att det behöver komma till lite mer övergripande konspirationer för att det ska hålla bättre.

Jag är lite förvånad över att Angel nu regelbundet verkar dricka kaffe. Var det inte i något av de sista avsnitten av S3 som han tackar nej till kaffe från Joyce eller ursäktar sig att han inte har något hemma. Att han inte dricker det för att han blir så stissig av det?

Men en mästarreplik:
Angel: 4th - after Luge

:D
Användarvisningsbild
gollum
Minion
 
Inlägg: 124
Blev medlem: 10 aug 2006
Ort: Lilla Edet...

Inläggav noike » tis nov 14, 2006 18:37

gollum skrev:Efter att ha skrivit ikapp mig om tre avsnitt känns det som att jag är ensam kvar i om(ny)kollen. Synd. Jag kör väl på så länge får vi se vilka tillrop man får. ;)


Jag tittar på Angel, Buffy s4 såg jag alldeles för nyss. Det här kunde jag inte se. Det där om att det är ett av det sämsta tänker jag inte repetera igen, känns som om jag har sagt det lite för många gånger.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gollum » tis nov 14, 2006 19:02

noike skrev:
gollum skrev:Efter att ha skrivit ikapp mig om tre avsnitt känns det som att jag är ensam kvar i om(ny)kollen. Synd. Jag kör väl på så länge får vi se vilka tillrop man får. ;)


Jag tittar på Angel, Buffy s4 såg jag alldeles för nyss. Det här kunde jag inte se. Det där om att det är ett av det sämsta tänker jag inte repetera igen, känns som om jag har sagt det lite för många gånger.


Jag har full förståelse för att det är svårt att kväll efter kväll skriva romaner om avsnitt man sett många gånger och jag respekterar det fullt. Det var inte min avsikt att klanka på någon. Jag menar upp riktigt att jag tycker det är synd för det är kul att läsa de färska kommentarerna då de äldre i trådarna ofta är skrivna utifrån ett perspektiv där man sett allt redan, full förståeligt. Så jag gläds istället åt de gånger någon mer skriver.
Användarvisningsbild
gollum
Minion
 
Inlägg: 124
Blev medlem: 10 aug 2006
Ort: Lilla Edet...

Inläggav noike » tis nov 14, 2006 19:07

Jag förstår vad du menar. Samtidigt när omkollen började -- kollen för din del -- så lsog det mig att alla bara skriver ner anteckningar om avsnittet men ingen kommenterar varandras. Vilket imo pajade det lite. Diskussioner är trots allt roligast och det är oftast så man kommer på helt nya saker. Så jag har mer eller mindre tagit på mig att kommentera det andra skriver under omkollen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gollum » tis nov 14, 2006 19:18

Det är huvudet på spiken det. Läser man bakåt i trådarna finns det en hel del riktigt intressanta diskussioner som ger väldigt mycket (ibland kanske för mycket, man ska ju fortfarande ha underhållning ;) ) och det säger sig självt att om mycket redan är sagt kan det vara svårt att finna nytt bränsle. Är det dessutom ett avsnitt som inte engagerar speciellt mycket, som detta och gårdagens Buffy, Beer Bad, så är det än mer begripligt att det blir tyst.

Man ska heller inte glömma att det är kul att få sina inlägg kommenterade, eller hur?
Användarvisningsbild
gollum
Minion
 
Inlägg: 124
Blev medlem: 10 aug 2006
Ort: Lilla Edet...

Inläggav A bear » tis nov 14, 2006 19:51

gollum skrev:Man ska heller inte glömma att det är kul att få sina inlägg kommenterade, eller hur?

Och det ÄR väldigt kul att läsa dina inlägg, även om jag inte alltid håller med. Jag har halkat efter lite, men ska jobba ikapp. Jag lovar.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav gollum » tis nov 14, 2006 20:34

Att inte hålla med är ju det som för diskussionen vidare! :D
Användarvisningsbild
gollum
Minion
 
Inlägg: 124
Blev medlem: 10 aug 2006
Ort: Lilla Edet...

Inläggav A bear » ons nov 15, 2006 14:58

Bästa replik: Återigen får vi bekräftat att Angel gillar vintersporter.
CORDELIA: You so don’t want this guy fixated on you. What is stalking nowadays – the third most popular sport among men?
ANGEL: Fourth after luge.


Bästa popkulturreferens: Det här var ju originellt:
CORDELIA: What is it about Melissa that got him to go all O.J. on her?


Detalj jag inte lade märke till första gången jag såg det: Det här var faktiskt det första Angelavsnittet jag såg, tror jag. Eller rättare sagt såg 10 minuter av (scenen på doktorns mottagning där Angel blir bedövad) och jag gitte inte titta vidare. Så detaljen jag inte lade märke till är väl att Angels hjärta inte alls stannade. Se dock nedan.

Hej Joss Whedon: Uppenbarligen är det meningen att Angel ska tänka på Buffy både när han snackar om att älska så mycket att man inte vet "where they end and you begin" och när han snackar om att vara besatt:
Angel 1.04 skrev:ANGEL: This guy is too messed up to deal with a real woman and he can’t stand that. So he creates a fantasy about a girl he barely knows.
Buffy 3.12 skrev:ANGEL: I watched you, and I saw you called. It was a bright afternoon out in front of your school. You walked down the steps... and... and I loved you.
Men jag vet inte, det känns för... platt. Boreanaz ger inget liv åt det där, eller så är det inte skrivet tillräckligt väl - som om de inte ville köra för mycket på Buffy/Angelvinkeln så här tidigt i crossovern, men samtidigt inte kunde låta det vara okommenterat heller. Nåja.

Dagens broodning: Slutscenen igen. Men här finns inte ens någon bra broodning.

Höh? OK, vampyrer kan bli drogade. Så Angel kanske inte bluffar alls när doktorn skjuter honom, han kanske helt enkelt tuppar av. Men ändå, det sägs uttryckligen att det där medlet påverkar hjärtat, och något sådant har han ju inte. Så...?

Wow, detta är en bra serie: Nä. Vi tillbringar alldeles för mycket tid på MOTW, både Angel och Cordelia känns lite off ("You look like a retard" känns inte alls som en Cordyreplik; hon brukar ha mycket mer tanke än så bakom sina förolämpningar) och så mycket av avsnittet går bara ut på detektivarbete och Cordelia som ställer frågor för att föra handlingen framåt. Jag smågillar att Melissa får tillbaka självförtroendet INNAN Angel spöar upp doktorn, men... näe. Trist, platt, tråkigt. Det vore skönt att säga att serien bara blir bättre härifrån, men...

Angel skjuten: 1 gång
Angel genomborrad av något vasst: 2 gånger
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » sön jul 08, 2007 23:44

Ojdå, har tydligen skrivit över 8000 inlägg nu. :eek: För ett tag sen dessutom.

Detta är ett av de Angelavsnitt som jag sett minst antal gånger. Enbart två gånger innan denna gång. (She har jag bara sett en gång under alla dessa år.) Jag förstår varför då jag ser avsnittet för det är inte vidare bra. Lyckligtvis är jag dock helförälskad i Doyle så alla scener han är med i gör att min intressenivå höjs och de första cirka 20 minuterna känns ändå okej. Angel som i slowmotion sätter på sig kappan (återigen en variant av "get/go to work") och Doyle som definitivt beundrar det... :) Gillar verkligen Glenn Quinn som skådespelare. T ex i "people need people"-scenen.

Så, Doyle höjer avsnittet ett snäpp för mig cause he's Doyle!

2 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » tor nov 26, 2009 1:29

Jag tycker inte det här avsnittet är så jättedåligt faktiskt. Storyn är en hyfsad idé, men är tråkigt utförd och tar upp alldeles för mycket tid. De sista tio minuterna eller så går långsamt.

Åh, vad jag gillar Cordy och Doyles scener tillsammans.

Angel i den vita tröjan. :D

Favoritcitat:
Cordelia: What is stalking nowadays – the third most popular sport among men?
Angel: Fourth – after luge.

Betyg: 4
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » tis sep 20, 2011 21:24

Håller med Echolls lite, inte något vidare avsnitt men inte über dåligt IMO. Finns som vanligt några små glimtar i avsnittet. :)

/Tyri
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Angel Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron