1x04 - I Fall To Pieces

Prata om Säsong 1

Ni säger bottennapp?

1
0
Inga röster
2
4
13%
3
3
10%
4
5
17%
5
6
20%
6
7
23%
7
4
13%
8
0
Inga röster
9
1
3%
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 30

Inläggav Lipton » lör okt 23, 2004 16:12

Tycker inte heller att han är det minsta fet, där av det lite ironiska inlägget. Antar att han med fet menar väldigt bra. :)
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Angelus » sön okt 24, 2004 9:35

nee syftade inte på att han var fet utan på att han var fet fattar ni? :)

nee men i S1 så tycker jag rollen som Angel är som den skall vara...mörk, dyster men samtidigt äger han...gillar inte riktigt när han blir halvkomiker i den andra säsongerna men men så är det
"me, myself and my lvl 60"
Användarvisningsbild
Angelus
Minion
 
Inlägg: 191
Blev medlem: 26 maj 2004
Ort: Onsala

Inläggav JRT » sön okt 24, 2004 10:51

Angelus skrev:nee syftade inte på att han var fet utan på att han var fet fattar ni? :)


Det är glasklart. :)
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Matt » sön nov 21, 2004 13:04

Cordelia måste lära sig koka kaffe jag tycker så synd om Angel och Doyle.
Rätt creepy motw annars inte så mycket som stod ut i avsnittet.
Men oj vad jag uppskattar att se om Angel från början. Har faktiskt bara sett säsong 1 en gång tidigare. (säsong 5 har jag sett tre ggr)
Jag tycker säsongen är mycket bättre nu än när jag såg den första gången.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Johannah » mån dec 06, 2004 3:31

En liten kommentar igen då. När jag skulle sätta på det här avsnittet tänkte jag; "Åh nej, inte det här. Det är ju dåligt." Men så kasst är det faktiskt inte. Bara tanken på att hitta två händer utan resten av kroppen under mitt täcke ger mig rysningar. Uuuh! Och Angel är riktigt bra när han hälsar på läkaren där första gången och pratar om sin fru. Kul att se att bortkommna och socialt handikappade Angel kan vara tuff och smart då och då ;)

Absolut inte ett av de bättre avsnitten, miiiiiles away, men ändå inte så dåligt som många säger.
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav A bear » sön feb 06, 2005 2:49

Jahapp. Det enda anmärkningsvärda med det här är väl att

a) Angel någon gång mellan "The Prom" och det här avsnittet lärt sig dricka kaffe.
ANGEL: Can I get you something? I don't have any coffee.
JOYCE: Oh, no thank you, I, uh... You don't drink? Beverages, I mean?
ANGEL: No, I do. It's just the caffeine. It makes me jittery.


b) Angel, till skillnad från Buffygänget, tillåter sig ett mord eller två om syftet är gott.

I övrigt är vi, konstiga killar som delar på sig notwithstanding, tillbaka i Jack Killian-land. Cordelia gör sin bästa Anya-i-Buffys5-imitation, men det är roligare när Anya gör det. Gäsp.

Det där med självironi och så. Alltså, det är en grej som jag gillar med Buffy - serien skämtar med sig själv. Angel gör det också, vackert så:
Doyle: He likes playing the hero, - walking off into the dark with his long coat flowing behind him in a mysterious and attractive way.

Problemet är väl att den där grejen görs lite för ofta utan att det finns något annat att balansera med... En icke föraktlig del av det andra säger om Angel går ut på att driva med de mer teatraliska delarna av honom - "Mr billowy coat king of pain", femtielva olika uttryck med "broody" - men det känns ofta mindre som självironi och mer som att helt enkelt påpeka de uppenbara bristerna i rollfiguren. Enligt vad folk säger kommer han att bli mer mångdimensionell allteftersom Angel fortskrider, men än så länge så känns de där små retsamheterna, precis som de gjorde i Buffy, mer som ett erkännande att rollfiguren Angel inte har speciellt många sidor, att utöver den där sorgsna minen och slow-motion-powerwalken är där rätt tomt. Så länge han är bifigur kan jag leva med det; när han nu är huvudperson börjar det bli dags för dem att bygga till mer i honom. SEN kan de börja driva med de mer fåniga delarna av hans personlighet. </rant>
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Off » sön feb 06, 2005 2:58

Nu är du iaf förbi avsnittet som har sämst betyg av alla på the council of watchers. :)

Jag trodde det skulle komma på andraplats men den tog Shesom många här nog hade satt som 1.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » sön feb 06, 2005 3:09

A bear skrev: Cordelia gör sin bästa Anya-i-Buffys5-imitation, men det är roligare när Anya gör det.

Huh? Hon imiterar ett år i förväg? Borde inte det åtminstone ge rejält med pluspoäng?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » sön feb 06, 2005 12:07

noike skrev:
A bear skrev: Cordelia gör sin bästa Anya-i-Buffys5-imitation, men det är roligare när Anya gör det.

Huh? Hon imiterar ett år i förväg? Borde inte det åtminstone ge rejält med pluspoäng?


Eh... jaja, jag såg Buffy s5 innan det här, så i sann postmodern anda tolkar jag allting utifrån min egen uppfattning av det. :D

Kalla't foreshadowing då. Eller förövning från MEs sida. Men så här:
Emma Caulfield gör den där "You endangered the money!"-grejen bättre än Charisma Carpenter.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Binchy » ons feb 09, 2005 16:13

Som sagt inte ett av de bättre Angelavsnitten, men ändå rätt mycket bättre än det mesta som går på TV. Är det verkligen samma person som spelar både D'Hoffryn och galne doktorn :eek: , han verkar så mycket kortare här. D'Hoffryns röst är betydligt mer "demanding" men det går ju lätt att ändra, längden däremot är svårare att ändra. Jo, enligt IMDb är det samma.

De kroppslösa händerna är ju läskiga, men när man får se läkaren sträcka armarna i vädret för vakten så har han ju stumpar, hur ska nerverna, musklerna och blodomloppet kunna ta sig igenom en massa hud? Det borde ju se ut som om handen just blivit avhuggen. Förresten, hela konceptet är ju helt omöjligt, hur får han blodet att vänta i blodådrorna tills kroppsdelen kommer tillbaka, och hur försörjs den lösa kroppsdelen med blod under tiden. Nu har jag nog överanalyserat det hela alldeles för mycket... Som straff får jag inte se något mer av vare sig Buffy eller Angel på hela dagen, fy på mig! :evil:
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav VelocityBoy » ons feb 09, 2005 16:25

Binchy skrev:Förresten, hela konceptet är ju helt omöjligt


*skrattar gott*
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Off » ons feb 09, 2005 16:35

Ja nu slutar vi upp med omöjligheterna! ;)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Binchy » ons feb 09, 2005 17:03

Jag har ju redan straffat mig själv för att jag sa så mycket dumt. :oops:
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav VelocityBoy » ons feb 09, 2005 17:34

Binchy skrev:Jag har ju redan straffat mig själv för att jag sa så mycket dumt. :oops:


Jag hade inte för avsikt att vara elak eller nedlåtande det var blev bara lite roligt :)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Binchy » ons feb 09, 2005 17:44

VelocityBoy skrev:
Binchy skrev:Jag har ju redan straffat mig själv för att jag sa så mycket dumt. :oops:


Jag hade inte för avsikt att vara elak eller nedlåtande det var blev bara lite roligt :)


Jag förstod nästan det. Skriver man något så dumt som omöjligheter i en serie om en vampyrdetektiv, så får man skylla sig själv. :)
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav xAMNESIAx » tor feb 24, 2005 13:21

I Fall to Pieces var faktiskt det första Angel avsnittet jag såg, och då tyckte jag det var helt OK. Nu, ett tag efter med lite perspektiv och fler Angel avsnitt under bältet så känns det som att IFTP i är riktigt lika bra.
Hela iden med en kille som kan separera sin kropsdelar är ganska fånig, och helt orealistisk med tanke på att vi snackar om en vanlig människa.

Doyle är dock i högform och levererar en handful underbara kommentarer. Fan...jag vill se Xander och Doyle i samma avsnitt, det hade blivit riktigt kul.

5/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav Gordo » mån apr 11, 2005 21:31

Som så många innan mig sagt: Inget bra avsnitt. Vissa ljuspunkter finns kanske men de är ganska svåra att hitta.

Doktorn är ganska otäck men det är ändå ett ganska gäspigt avsnitt.

Det är kul att Cordy får lite mer plats, hon passar in så mycket bättre i Angel än i Buffy tycker jag.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » sön okt 09, 2005 10:30

Det här kunde ha blivit ruskigt bra, om bara doktorn hade genomförts liiite bättre. Han är ju riktigt creepy, när han sitter ihop, och pratar med Melissa vid ATM-maskinen.

Men, och nu återkommer jag till det ologiska (just need to vent, sorry), hur kommer det sig att ögat svävar i ögonhöjd, men händerna måste krypa längs golvet? Borde inte ögat kräla som en snigel, eller händerna sväva strax under midjehöjd?

Nej, jag vet, logik har inte här att göra...

Angel är för söt när han går och byter tröja, när Melissa ska komma...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Eisa » tor nov 03, 2005 15:54

det här var ju ganska fruktansvärt, jag förstår inte att manusförfattarna inte inser att detta faktiskt inte är bra. det finns så oerhört mycket man hade kunnat göra med detta avsnittet, bara man hade låtit alla delar sitta på plats, för i ärlighetens namn ser det för jävligt ut när händerna börjar vandra iväg av sig själva.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav CheeseGuy » tor nov 03, 2005 16:06

Eisa skrev:jag förstår inte att manusförfattarna inte inser att detta faktiskt inte är bra.

2.21:
Landok: "Angel. You must again tell the tale of the sorcerer who could remove his limbs and reassemble at will!"
Lorne: "Right! Right. Because that's a good one."

Lite sent, men ändå.
Senast redigerad av CheeseGuy tis nov 08, 2005 23:26, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Eisa » tis nov 08, 2005 22:35

CheeseGuy skrev:
Eisa skrev:det här var ju ganska fruktansvärt, jag förstår inte att manusförfattarna inte inser att detta faktiskt inte är bra. det finns så oerhört mycket man hade kunnat göra med detta avsnittet, bara man hade låtit alla delar sitta på plats, för i ärlighetens namn ser det för jävligt ut när händerna börjar vandra iväg av sig själva.

2.21:
Landok: "Angel. You must again tell the tale of the sorcerer who could remove his limbs and reassemble at will!"
Lorne: "Right! Right. Because that's a good one."

Lite sent, men ändå.


jag förstår inte, var du ironisk eller var detta ett försök till att få mig att tycka att avsnittet är bättre?
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav CheeseGuy » tis nov 08, 2005 23:27

Förtydligade mitt inlägg lite.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Binchy » sön mar 05, 2006 18:04

Angel gillar verkligen växten och krukan han får av Melissa på slutet. Betydligt mer än han gillar att han får pengar.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Bender » lör mar 18, 2006 14:39

Har inte riktigt fastnat för Angel än, efter ett bra första avsnitt tycker jag resten varit ganska intetsägande. Så även det här avsnittet även om det kanske fanns en del ljusglimtar.

Har redan lyckats förstöra tanken på att se Buffy och Angel varannat avsnitt. Har sett 9 buffy s4 och 4 angel s1 fast jag startade samtidigt. Det är väldigt mycket lättare att se Buffyavsnitten fortfarande.

Hoppas Angel växer snart! Gillar dom tre huvudkaraktärerna så det finns ju potential!

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav Off » lör mar 18, 2006 15:15

Bender skrev:Har inte riktigt fastnat för Angel än, efter ett bra första avsnitt tycker jag resten varit ganska intetsägande. Så även det här avsnittet även om det kanske fanns en del ljusglimtar.

Har redan lyckats förstöra tanken på att se Buffy och Angel varannat avsnitt. Har sett 9 buffy s4 och 4 angel s1 fast jag startade samtidigt. Det är väldigt mycket lättare att se Buffyavsnitten fortfarande.

Hoppas Angel växer snart! Gillar dom tre huvudkaraktärerna så det finns ju potential!


Många tycker ju att Angel s01 är ganska intetsägande första gången förutom vissa jäkligt bra avsnitt. När man sett resten så brukar man dock kunna förstå storheten i många av de tidigare avsnitten också, alltså ungefär som Buffy s01.

Jag är beredd på att äta min hatt om du efter 5 säsonger Angel fortfarande tycker det är en intetsägande serie.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav AKS » lör mar 18, 2006 19:41

Off skrev:Jag är beredd på att äta min hatt om du efter 5 säsonger Angel fortfarande tycker det är en intetsägande serie.


Nej, det skulle vara helt omöjligt. Att tycka att Angel är helt intetsägande efter fem säsonger.

Den första Angelsäsong som jag tokälskade var S3, men innan dess finns det måååånga avsnitt som gör att du kommer att gilla serien jävligt mycket, Bender.

T.ex. detta avsnitt är säkert ett av de fem sämsta Angelavsnitten nånsin och då har det gjorts 110 avsnitt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Bender » lör mar 18, 2006 19:56

off och AKS: Skönt att höra! :)

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav CheeseGuy » lör mar 18, 2006 19:57

Bender: försök att komma ikapp sen, för det kommer en crossover framåt slutet av säsongen som verkligen bör ses i rätt ordning. (Vilka avsnitt det gäller)Se i ordningen Buffy 4x19 - Angel 1x18-19 - Buffy 4x20.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav fripp21 » mån maj 08, 2006 23:08

"This ain’t single malt – it’s - polymalt!"

Angel saves a damsel in distress and make decent money. Serien börjar ta sig? Nåja inte riktigt, nu måste vi lugna ner oss. Jag må säga att jag tycker att den därna doktorn var en riktigt risig "evil guy". Jag är rädd att jag kanske missade många bra kommentarer, roliga liknelser, återblickar, whatever. Jag blev så upptagen att tycka att det var ett osedvanligt dåligt avsnitt. Vad tänkte de på?

Cordelia och Doyle fortsätter sin dans:
Cordy: “Exactly! You know? This is a business and we should be running it like one. We should be charging. I know Angel has been working day and night helping people fight their personal demons, but I need a raise!”
Doyle: “A raise? What, you’ve been working for him for like 20 minutes?”
Cordy: “A month, and I have needs.”
Doyle: “Needs.”
Cordy: “A person needs certain – designer - things.”
Doyle: “Personally I don’t think you need much in the way of clothes.

Men jag känner sorg för att Cordelia har just blivit så endimensionell. Hon har förminskats till en skämtmaskin, den delikata kemin med de övriga scoobisarna i Buffy har vittnat bort i Angel. Jag hoppas verkligen att Cordelia reser sig ur jorden, ur graven som en annan blodtörstig vampyr och börjar bli hel igen. Är jag ute och cyklar? Jag vet inte, men jag saknar balansen som hennes karaktär behöver för att frodas. Nu är jag lite arg, så ni måste ursäkta den stingsliga tonen. :rolleyes:

Jag tror nog att det är dags att se lite mer på Buffy S4, åtminstone disc 2, och kanske mer innan jag ger mig på Angel igen.

Fast Cordelias kommentar till Doyle var riktig skoj:
Cordy to Doyle: “You are a lot smarter than you look (Doyle looks at her) – Of course you look like a retard.”


..hon sa "retard" hihi
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav noike » mån maj 08, 2006 23:13

fripp21 skrev:Jag blev så upptagen att tycka att det var ett osedvanligt dåligt avsnitt. Vad tänkte de på?

Jag tror inte att de tänkte alls. Men de är medvetna om det i efterhand.
Ett av de sämsta som har gjorts i buffyverse.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

FöregåendeNästa

Återgå till Angel Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron