1x08 I Will Remember You

Prata om Säsong 1

Så, vad tycker ni?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
1
2%
4
0
Inga röster
5
1
2%
6
1
2%
7
3
5%
8
12
19%
9
14
22%
10
31
49%
 
Antal röster : 63

Inläggav AKS » ons feb 09, 2005 23:33

You ain't seen nuthin' yet -- jag lovar, A bear. I Will Remember You är ett mycket bra avsnitt. Men AtS har många bättre avsnitt att bjuda på under senare säsonger. Hell, AtS har bättre avsnitt att bjuda på under S1.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Binchy » tor feb 10, 2005 0:04

Ett helt underbart sorgligt avsnitt. Kul när Angel försöker kyssa Buffy samtidigt som han äter glass, med resultatet att glassen rinner ner på sängläderna. Tårarna sprutar när Buffy i panik säger "It's not enough time...". :cry:
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Tinwiel » tor feb 10, 2005 1:07

Binchy skrev:Ett helt underbart sorgligt avsnitt. Kul när Angel försöker kyssa Buffy samtidigt som han äter glass, med resultatet att glassen rinner ner på sängläderna. Tårarna sprutar när Buffy i panik säger "It's not enough time...". :cry:


Tårarna sprutade på mig också, Binchy. Det här är ett fruktansvärt sorgligt avsnitt och mycket bra. Men jag har bara sett det 3 ggr för jag klarar inte av det, jag blir så arg på Angel varje gång, och skriker åt tv-apparaten, men han lyssnar aldrig. :cry:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Binchy » tor feb 10, 2005 9:59

Tinwiel skrev:jag blir så arg på Angel varje gång, och skriker åt tv-apparaten, men han lyssnar aldrig.


Så gör jag också ofta, inte bara åt Angel. Men det är ingen som lyssnar på mig heller. :rolleyes:
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Gordo » tor feb 10, 2005 13:44

Tinwiel skrev:jag blir så arg på Angel varje gång, och skriker åt tv-apparaten, men han lyssnar aldrig. :cry:


Ja visst sitter man och hoppas på ett annat slut varje gång man ser avsnittet!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav dansdansdans » mån jun 06, 2005 18:31

bättre än någon romatiskt film ever!!!

fast jag gillar True Romance, den är bra. babyyyy!
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav noike » mån jun 06, 2005 19:06

dansdansdans skrev:bättre än någon romatiskt film ever!!!
fast jag gillar True Romance, den är bra. babyyyy!

Fight Club är den bästa romantiska filmen någonsin.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tob » fre jun 24, 2005 18:19

I will remember you är faktiskt ett av de mest lyckade avsnitten i Angel säsong 1 och defintivt dem mest lyckade hittils, även om jag nu är väldigt svag för pilotavsnittet. Sista 5 minutrarna är riktigt smärtsamma och även om det känns så medvetet gjort, dem vet verkligen vilka spakar dem skall dra i, så är det ändå väldigt lyckat och det känns i sista ändan också ganska äkta. Sentimental och sliskigt, men ändå så vacker....jag faller för det även denna gången.

Men på det stora hela...överskattat ;)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Rombat » ons aug 03, 2005 11:19

Körde precis omtitt på lite ströavsnitt från s1 och kom till detta avsnittet. Jag hade i princip helt glömt handlingen också, så när jag kom till slutscenen... låste dörren så jag kunde lipa i fred. Efter alla säsonger av AtS sedda så är fortarande detta ett av de sorgligaste ögonblicken i båda serierna, eller vafan, i hela världen. Ädelmodet som Angel visar är så hjärtslitande, och ännu sorgligare blir det när Buffy säger att hon förstår.

Spoiler:Resten av BtVS & AtS
Detta avsnitt tog så hårt på omtitten att jag tappade väldigt mycket av min Spuffy-övertygelse. Nu är det fritt fält... Och tänk om Angel någon dag "becomes a real boy"... åh det vill jag se, lär bli ännu mer tårsprutande då.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav latarmig » ons aug 03, 2005 13:47

Rombat skrev:Spoiler:Resten av BtVS & AtS
tänk om Angel någon dag "becomes a real boy"... åh det vill jag se, lär bli ännu mer tårsprutande då.


Men det var väl det som visades i det här avsnittet, att det inte spelar någon roll om Angel blir människa? De kan aldrig bli ihop oavsett vilket. Angel vet att monster är riktiga och skulle aldrig kunna låta bli att kämpa för det goda, är han då ihop med Buffy så blir han, hon, eller båda, förmodligen dödade, just på grund av att han blandar sig i.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav A bear » ons aug 03, 2005 14:07

latarmig skrev:
Rombat skrev:Spoiler:Resten av BtVS & AtS
tänk om Angel någon dag "becomes a real boy"... åh det vill jag se, lär bli ännu mer tårsprutande då.


Men det var väl det som visades i det här avsnittet, att det inte spelar någon roll om Angel blir människa? De kan aldrig bli ihop oavsett vilket. Angel vet att monster är riktiga och skulle aldrig kunna låta bli att kämpa för det goda, är han då ihop med Buffy så blir han, hon, eller båda, förmodligen dödade, just på grund av att han blandar sig i.


(Buffy s5)
Å andra sidan köper jag inte riktigt det. Buffy är slayer, hur var det nu, from a long line of fry cooks that don't live past 25. Att Angel genom att hålla sig borta på något vis skulle garantera att hon fick ett långt liv... och mycket riktigt blir hon ju bara 20. (Första gången.) På vilket sätt hjälpte det att Angel inte stod vid hennes sida?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » ons aug 03, 2005 14:12

A bear: lite skillnad. Med Angel som männsika så skulle han fortfarande blandat sig i kampen och Buffy skulle glädjeligen offrat sig gång på gång för att han inte skulle bli skadad på ett helt annat sätt än alla andra hon offrar sig för.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » ons aug 03, 2005 14:20

noike skrev:A bear: lite skillnad. Med Angel som männsika så skulle han fortfarande blandat sig i kampen och Buffy skulle glädjeligen offrat sig gång på gång för att han inte skulle bli skadad på ett helt annat sätt än alla andra hon offrar sig för.


Det är sant, även om jag inte är helt säker på att det hade gjort världens största skillnad (jag menar, om Xander klarar sig borde Angel göra det, och till skillnad från Captain Cardboard är väl Angel åtminstone någorlunda vettig när det gäller att välja sina strider). Det jag invände mot var i första hand latarmigs konstaterande att det inte spelar någon roll om han är människa eller vampyr. I det här fallet spelar det ju uppenbarligen en roll: Angel, som vampyr, kan ta hand om sig. Jag hade gärna velat se någon sorts förklaring i Btvs till varför de inte försöker kontakta Angel inför striden mot Glory, t ex. (Inte för att jag vill ha mer Angel i Btvs, men...)
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav latarmig » ons aug 03, 2005 16:19

A Bear. Jag håller med dig. Det jag syftade på i mitt svar handlade om seriens inre logik, det vill säga att Angel ser det som omöjligt att vara ihop med Buffy om han är människa. På så sätt omöjliggörs att de är ihop överhuvudtaget: Så länge Angel är vampyr (med själ) så kan de inte vara ihop eftersom Angel blir alltför tillfreds med tillvaron i hennes närhet. Om Angel istället blir människa kan de inte vara ihop för att Angel då blir en belastning för Buffy. Ergo, de kan inte bli ihop. Hur detta stämmer överens med talet om kaksmet i "Chosen" (BtVS 7x22), det vill säga att Buffy talar om att de kanske någon gång kan vara tillsammans, övergår mitt förstånd. Enda sättet de kan bli ihop skulle vad jag kan förstå vara ifall Buffy blir vampifierad och Angel övergår i Angelus. Det skulle inte vara ett par att leka med. Snacka om scourge of mankind.

Det ovanstående resonemanget handlar emellertid om hur de inblandade själva ser på saken. Personligen håller jag inte alls med. Att Angel i det här avsnittet slarvar bort sin chans att vara med sin älskade får mig bara att sucka (trots att jag inte är någon Bangel-fan). Som sagt, Angel har betydligt bättre chanser att klara sig i Buffys värld än vilken annan mänsklig partner till henne som helst. Buffy är ju intresserad av vanliga män, även om det behövs lite monster för att hon ska trilla dit ordentligt. Hon har inte avsagt sig alla möjligheter att skaffa sig en mänsklig livspartner av skälet att de kan råka illa ut. Hon har inte försatt sig själv i celibat. Med andra ord kunde hon och Angel ha fortsatt att leva tillsammans.


Trist med så mycket spoiler, det här borde diskuteras någon annanstans.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Rombat » ons aug 03, 2005 17:44

Spoiler: AtS & BtVS
Det jag menade i mitt inlägg lite högre upp var ju naturligtvis efter den slutgiltiga striden. Skulle de avgå med en seger efter hela apokalypsfajtandet så skulle de ju vara fria att göra vad de vill med sina liv. Nu skrev ju Angel av sig Shanshugrejjen, men jag personligen tror inte att det spelar någon roll i det långa loppet, utan kanske rent av var ett krav för att den någongång ska uppfyllas. Och om de vunnit så är ju Buffy i princip fri att välja vem hon vill.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav A bear » ons aug 03, 2005 18:04

Förutsatt att det går att vinna, ja. Vad innebär det? När all ondska i världen är utrotad?

ANGEL: Buffy, you know, I'm still figuring things out. There's a lot I don't understand. But I do know it's important to keep fighting. I learned that from you.
BUFFY: But we never...
ANGEL: We never win.
BUFFY: Not completely.
ANGEL: We never will. That's not why we fight. We do it 'cause there's things worth fighting for.

(Jag vet att jag har använt det där citatet mer än ett par gånger. Jag gillar det.)
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav A bear » lör okt 22, 2005 23:20

OK, detta är antingen riktigt snygg foreshadow eller en ganska kul slump. (Eller så har Buffys manusförfattare bara gott minne.)

CORDY: Yeah, and they didn't even have cookie dough fudge-mint-chip when you were alive.
ANGEL: Mmm, I want some! Can you get that?


Buffy 7x22:
BUFFY: Because… okay. I’m cookie dough.


CORDY: It'll go straight to your thighs.

No shit. På köksbordet till och med.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav caffeineaddict » lör okt 22, 2005 23:36

A bear skrev:OK, detta är antingen riktigt snygg foreshadow eller en ganska kul slump. (Eller så har Buffys manusförfattare bara gott minne.)

CORDY: Yeah, and they didn't even have cookie dough fudge-mint-chip when you were alive.
ANGEL: Mmm, I want some! Can you get that?


Buffy 7x22:
BUFFY: Because… okay. I’m cookie dough.


CORDY: It'll go straight to your thighs.

No shit. På köksbordet till och med.


Jag har hört att kaksex var vanligt i Buffy-manusrummet. Men det kanske bara är ett obehagligt Hänt Extra-rykte.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav OhMySpike » lör dec 31, 2005 18:49

Oh, jag älskar det här avsnittet. I cry like a baby when I see it. :(
"Dude, I think that's Spike"
Användarvisningsbild
OhMySpike
Minion
 
Inlägg: 101
Blev medlem: 31 dec 2005
Ort: Solna.

Inläggav Binchy » sön jan 01, 2006 19:32

OhMySpike skrev:Oh, jag älskar det här avsnittet. I cry like a baby when I see it. :(


Och det är du helt ensam om. Naa, bara skojar, vi gråter lite till mans/kvinns när vi ser det är avsnittet. Ja, inte JRT och mattek, förstås...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Isabella » lör mar 18, 2006 14:37

Detta avsnittet är ett av de bästa i säsong 1 enligt mig. En 10:a får den.
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav Bender » mån apr 03, 2006 15:35

Bra avsnitt och mycket känslosamt, hade inte alls väntat att Buffy skulle dyka upp i serien. Det kändes väldigt tråkigt (ledsamt) att det slutade som det gjorde, att gå tillbaka i tiden och ändra verkligheten kändes lite billigt. Jag hade samma problem med "I wish" i Buffy s3 som har lite liknande premisser men så här hade det ju inte kunnat sluta tidigit i s1 av Angel såklart.

Men det var väldigt bra avsnitt även om jag tydligen gett det ett lägre betyg än de flesta här.. (en 8a)

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav Kickan » mån apr 10, 2006 17:37

Det här är så gulligt och sorgligt så man bara måste gråta. Whedonfanet i mig är euforisk men delar av mitt sinne skriker 'billiga sentimentala poäng'. Som tur är är det Whedonfanet som fick rösta! :)

Jag håller med någon ovan att orakeln är lite fåniga här, och kan någon förklara skillnaden mellan det här och shanshu för mig? För om den inte är så stor känns det lite knepigt att Angel tackar nej till den här chansen, men sedan kämpar på i 4½ säsong till för att just bli 'a real boy'.
-It's staking time, really. Don't you think?
Användarvisningsbild
Kickan
Minion
 
Inlägg: 102
Blev medlem: 13 sep 2005
Ort: göteborg

Inläggav love_buffy_4ever » ons apr 26, 2006 18:46

Såg detta avsnittet igår, och säger bara "buhuhu". Allt kändes så bra när Buffy o Angel var tillsammans som två vanliga förälskade människor. Scenen mot slutet då Buffy grät och hon och Angel kysstes, var jättefin, men också sorglig. Tänk om de bara kunde ha varandra utan några komplikationer. :(

I felt your heart beat.
Användarvisningsbild
love_buffy_4ever
Minion
 
Inlägg: 177
Blev medlem: 27 jan 2006
Ort: Jönköping

Inläggav Tea » tis maj 16, 2006 8:30

Det här är det avsnittet jag sett innan!!!
Jag tycker om det här avsnittet. Det känns som om de sätter punk här. (så mycket som angel och buffy KAN sätte punkt vill säga...)

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav fripp21 » ons nov 15, 2006 21:19

"The demon's dead, you're alive! It's happy fun time."

Doyle: The question is, what do you want?


Tick, tack, tick, tack. No one told you when to run, you missed the starting gun

Cordy: I'm sure they are down there just having tea and crackers.
De åt tea and crackers! Hilarious. :D

Cordy är ju för go, men hon måste nog lära sig vad som är antikt (och dyrbart)
Cordy: "Is this antique?"
Buffy: "Byzantine."
Cordy puts it down: "Mmm."


Jag brukar inte gråta, mina vänner. Och om det skulle krypa upp en tår i ögonvrån på mig så är det oftast på grund av söta, bitterljuva och sentimentala bilder. Men nu låg jag faktiskt i sängen på Sheraton i Beijing och snyftade till helt obehärskat en gång.
Buffy: No. No, it's not enough time!

Det var kolmörkt ute och utsikten från mitt rum på femtonde våningen var fantastisk. Staden är mycket vackrare om natten.

Stackars Angel. Vilken börda.

Buffy: I felt your heart beat.


Buffy: I'll never forget.


Åh, musiken till scenen är helt perfekt. Fan, nu gjorde jag det igen... Hmm. Jag fick ett dammkorn i ögonen...

Buffy: And that's all there really is to say.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav A bear » ons nov 15, 2006 21:49

fripp21 skrev:Tick, tack, tick, tack. No one told you when to run, you missed the starting gun

Floydreferens! Yay fripp!

Kul att du är tillbaka igen!
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav fripp21 » ons nov 15, 2006 21:57

A bear skrev:Floydreferens! Yay fripp!

Kul att du är tillbaka igen!


Tack A bear. De hade ju för lite tid, och då tyckte jag att den referensen passade in.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav A bear » fre nov 24, 2006 1:09

Bästa replik:
BUFFY: What happened?
ANGEL: Nothing happened.


Bästa popkulturreferens: Oraklen ÄR på rymmen från David Bowies "Blue Jean"-video.

Detalj jag inte lade märke till första gången jag såg det: Klockan som dyker upp i första scenen och sedan återkommer genom hela avsnittet. Och så då det här om hela säsongsarcen: ANGEL: But she's human and I'm not. And that's also never going to change.
Återigen, utan något att kämpa för försöker Angel inte ens.


Hej Joss Whedon: Det tog tre och en halv säsong, men där är Buffy och Angels förhållande slut. Eller ja, inget är oåterkalleligt i Buffyverse, och det där har vi ju trott förut. Men ändå. Lite konstigare dock: vad var vitsen med visionen the powers that be gav Doyle i "The Bachelor Party"? Var det verkligen bara att Angel skulle hjälpa till och fightas mot MOTW i Buffy, eller var det det här som var poängen - att få Angel att ge upp en "billig" mänsklighet och kapa alla sina band till Sunnydale? Att testa om han verkligen var den förkämpe de behöver, som är villig att offra något?

Dagens broodning: Ja, vad tror ni?
BUFFY: So, then let's just stick to the plan. Keep our distance until a lot of time has passed, and given enough time - we should be able to...
ANGEL: ...Forget.


Höh? Korkade, korkade Angel. Väck Buffy och ta med henne på demonjakt, du VET vad hon tycker om att du gör saker bakom hennes rygg. Och jag köper fortfarande inte argumentet Angel använder för att försvara sitt beslut; Buffy kämpar ju ihop med "vanliga" människor varje dag, det är inte alls en självklarhet att ett förhållande med en mänsklig Angel skulle innebära bägges omedelbara död.

Wow, detta är en bra serie: Seriens klart bästa avsnitt hittills. Hjärtslitande även om man inte är en shipper, och lysande användning av den där upprepande tidslinjen.

Angel skjuten: 1 gång
Angel genomborrad av något vasst: 2 gånger
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav buffy_angel » ons maj 23, 2007 15:59

De är nog ett av de bästa angelavsnitt som finns !! Jag både älskar och hatar det men jag tycker att det en gång för alla bevisar att buffy å angels förhållande är en omöjlighet för hur man en vrider å vänder på de så gör dom bara varandra olyckliga. Dom älskar varandra över allt men dom kan inte vara tillsamans vilket e fruktansvärt...jag fick lite ryck på angel när han drar iväg för att döda demonen själv vadå leka odödlig :p men jag tycker att när han går till oraklerna bevisar han en viktig sak hur mycket han igentligen älskar henne för han vet att han kommer att må jättedåligt och endå gör han det för hennes skull...ännu en gång "lämnar" han henne för hennes skull¨å de e jävligt stakt. En sak jag har tänkt på en del e att oraklerna säger ju att hon kommer dö tidigare än andra och dom hade ju rätt hon där ju faktiskt i femte sesongen aven om angel ändrade så han blev vampyr igen....lite små tyket....men en klar 10 !!!
hej ! alla buffy älskare där ute ! skulle vilja chatta med någon som förstår sig på min kärlek till denna geniala serie .....
buffy_angel
Demon Fodder
 
Inlägg: 29
Blev medlem: 27 jan 2006

FöregåendeNästa

Återgå till Angel Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron