1x1 - City Of

Prata om Säsong 1

Angels premiäravsnitt, Fisk eller flygfisk?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
1
2%
4
0
Inga röster
5
3
5%
6
5
9%
7
12
21%
8
13
23%
9
15
27%
10
7
13%
 
Antal röster : 56

Inläggav JRT » tis apr 12, 2005 13:20

"Because, because - you know - the hair. I mean, you both have the hair." :D
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav dansdansdans » mån jun 06, 2005 18:04

Tob skrev:"...I guess not..." Eller något liknande säger han. Han tittar lite nedlåtande på Lindsey när han går ut, samtidigt som han stoppar något i hans ficka. Lindsey tar upp telefonen och ringer ett samtal där han säger att "....we have a new player in town...." eller något liknande. Angel, Doyle och Cordelia träffas i Angels lägenhet där dem bestämmer sig för att starta en "detektiv" byrå, Angel Investigations. Cordelia ser ju detta som en chans att tjäna pengar.


spoiler tom säsong 4
jag trodde w&h visste om angel/angelus öhm ja vad ska man säga.. redan från början? då han börjde sin karriär som vampyr. för w&h är ju ändå urgammalt väl? och så säger Lindsey det med new player in town. men kanske de påbörjade det där stoooooora arkivet om angel då?
såg om detta avsnitt häromdagen och reagerade lite där bara.. men samtidigt kanske inte de bakom angel eller joss tänkt ut hela storyn från avsnitt ett :P
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav latarmig » tis jun 07, 2005 4:17

Inte mycket till spoiler, men, men...

Säsong 4
Wolfram & Hart kände säkert till Angelus redan innan han kom till Los Angels i den meningen att han fanns i deras arkiv. Men att han kommit till deras stad var nog nytt för the Senior Partners. Dessutom hade Lindsey förmodligen aldrig hört talas om Angel (eller Angelus) förut. Wolfram & Harts arkiv har förmodligen information om tusentals, om inte hundratusentals människor, vampyrer och demoner, att Lindsey skulle ha koll på alla dem är orimligt, på samma sätt som Lilah och de andra anställda på Wolfram & Hart inte kunde känna till Holtz utan att gå igenom arkiven.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Tob » tor jun 23, 2005 21:41

Angel sitter och super på en bar och sörjer Buffy. Så börjar Angel. Man försöker skapa en lättsam och humoristiskt ton precis innan Angel inser vilken roll han faktiskt skulle kunna spela. Han tvekar inte många sekunder innan han inser att han faktiskt kan hjälpa kvinnorna som givetvis följer med ut i den mörka gränden.

Därefter möter han Doyle som förklarar att Angel kan komma spela, eller skall spela en stor roll, han kommer att ha betydelse. Jag gillar verkligen scenen på cafet då han skall få kontakt med Tina. Angel är ingen chamör och är klumpigare än det mesta i situationer som handlar om att ta kontakt, och man låter honom faktiskt också vara det, det känns bra.

Cordelia är gamla vanliga Cordelia, ljuger ihop någon luddig bakgrundhistoria som skall låta bra, medans det i själva verket är helt åt skogen. Hon kommer ingenstans och bor i ett råttbo. I samma skede som Russel visar sig vara vampyr så förstår Cordelia att hon faktiskt inte är något, hon är verkligen ingenting.

Sen, givetvis, gillar jag ju hur man tar död på Tina. På samma sätt som Buffy misslyckas med att rädda Jesse så misslyckas Angel med att rädda Tina. Med en gång visar man att, nej Angel är ingen hjälte figur som prompt kommer att rädda allt och alla (även om det brukar bli så).

Som sagt, ett bra, pilotavsnitt som funkar på dem flesta planen. Man introducerar både Doyle och Cordelia på ett vettig sätt utan att det känns alltför konstruerat, in med lite humor och en hel del action, det funkar, tur är väl det :)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav latarmig » fre jun 24, 2005 0:58

BtVS "The Harvest" (1x02)
Just att båda serierna börjar på samma sätt med ett kapitalt misslyckande gillar jag. Det är djärvt att starta en ny TV-serie med att den första klienten/offret/hjälpsökaren dör. De dör inte heller alldeles självklart av omständigheter som hjälten inte skulle kunnat åtgärda, utan i båda fallen skulle det varit möjligt att offren räddats om Buffy respektive Angel handlat något annorlunda. Jag tycker båda serieöppningarna är genialiska i det avseendet, och i AtS fall är det till och med ännu mer brutalt eftersom det är så uppenbart att Angel hade möjlighet att rädda Tina.

Tob skrev:[Angel] tvekar inte många sekunder innan han inser att han faktiskt kan hjälpa kvinnorna som givetvis följer med ut i den mörka gränden.


Jag tolkar det så att fyllan är spelad för att ingen ska ta honom på allvar och tro att han innebär ett hot (det vill säga kommentaren om håret är någonting Angel kan tillåta sig på mannens bekostnad eftersom han vet att han inte kommer att bli tagen på allvar). Angel har hela tiden koll på vampyrerna och vet vad de är ute efter. Så fort han reser sig från barstolen verkar han fullt nykter, och strax efter på parkeringsplatsen så är han stupfull igen, tills slagsmålet börjar då är han nykter igen. Det tyder på att han vilseleder sina motståndare.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Off » fre jun 24, 2005 2:34

Har också alltid trott att han spelat full.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Binchy » lör okt 08, 2005 22:23

Joss eller David säger väl att det är spelat på kommentatorspåret.

Lite dålig aktivitet i avsnittstrådarna. Vad gör alla nya människor? Ni måste ju gå in och tycka om varenda avsnitt, så att vi andra får nya infallsvinklar och tolkningar att fundera över. I know I have...

Ska försöka ta mig igenom hela Angel, for the umpteenth time. Försöka, inte för att det är så jobbigt, utan för att jag mitt i känner för att se ett visst avsnitt och sedan något helt annat och så kommer jag inte ihåg var jag slutade och så börjar jag om igen.

Titelmusiken är grym. Den ger genast en vink om att Angel är lite "vuxnare", vi har lämnat high school-världen och är ute i den riktiga. Cordelia är underbar, speciellt när hon är ensam med skurken och noterar att det inte finns några speglar, och en väldig massa gardiner. Hey, you're a vampire! Doyle är också underbar.

Spoiler Hero
Synd att man fick njuta av honom så kort tid, och att han lämnat oss för alltid.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Tinwiel » sön okt 09, 2005 0:54

Binchy skrev:Titelmusiken är grym.


Jag älskar AtS themesong, den är bland de bästa jag har hört tror jag. När stråkarna börjar.. så vacker.

:lovebunny:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Binchy » sön okt 09, 2005 10:07

Tinwiel skrev:
Binchy skrev:Titelmusiken är grym.


Jag älskar AtS themesong, den är bland de bästa jag har hört tror jag. När stråkarna börjar.. så vacker.

:lovebunny:


Och vackert namn har de också; Darling Violetta.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Buffybot Wannabe » sön okt 09, 2005 12:09

Tinwiel skrev:
Binchy skrev:Titelmusiken är grym.


Jag älskar AtS themesong, den är bland de bästa jag har hört tror jag. När stråkarna börjar.. så vacker.

:lovebunny:


Jag vaknar till den låten varje morgon! Har den som väckarklocka.
SM-GULD 2004
SM-SILVER 2005
SM-GULD 2006
Åkte ur i semin 2007... va fan hände?
Användarvisningsbild
Buffybot Wannabe
Big Bad
 
Inlägg: 2494
Blev medlem: 16 okt 2004
Ort: Speedwayheaven

Inläggav OhMySpike » lör dec 31, 2005 18:37

David är inte bra på att spela full. That's one thing for sure.
"Dude, I think that's Spike"
Användarvisningsbild
OhMySpike
Minion
 
Inlägg: 101
Blev medlem: 31 dec 2005
Ort: Solna.

Inläggav sharatec » sön jan 01, 2006 14:57

OhMySpike skrev:David är inte bra på att spela full. That's one thing for sure.


Tekniskt sett är det väl Angel som inte är bra på att spela full...?
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav Bender » lör mar 11, 2006 23:47

Ett riktigt bra första avsnitt, det kändes som om serien redan är varm i kläderna. Jag visste absolut ingenting om serien innan. (mer än att Cordy och Angel är på dvdomslaget och nått om dektektivarbete)

Tyckte verkligen att man brydde sig om den blonda tjejen som jobbade på fiket och när hon blev dödad kändes det väldigt starkt.

Jag är glad att både Angel och Cordelia är mer eller mindre som vanligt att dom inte förändrats sedan deras tid i Buffy.

Ska försöka följa både Buffy och Angel parallellt nu om det är så det är meningen?

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav CheeseGuy » sön mar 12, 2006 12:07

Bender skrev:Ska försöka följa både Buffy och Angel parallellt nu om det är så det är meningen?

Ja, det är meningen. Eller det var det när det gick en gång i veckan på TV i alla fall -- nu när man kan se flera avsnitt i följd vetefan om det är lika givet. Men Buffy/Angel säsong 4/1 fungerar nog bra med vartannat avsnitt, förutom ett par dubbellavsnitt som bör ses ihop.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Isabella » lör mar 18, 2006 14:32

Detta är ju trots allt det första avsnitt. Det är inget fel på detta avsnitt men den är ju inte "jätte bra" så det fick bli en sjua :)
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

David boreanaz

Inläggav Angel_4_ever » tis mar 28, 2006 20:17

David Boreanaz är skit bra skådis!
Hej jag heter paulina jag älskar buffy och jag tittar på angel också. jag har alla sesnger av buffy och jag tycker David boreanaz som spelar Angel är as snygg! fast han som spelar Spike han är skit ful!! är det någon som håller med mig?
Angel_4_ever
Demon Fodder
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 26 mar 2006

Inläggav Garim » tis mar 28, 2006 21:26

CheeseGuy skrev:
Bender skrev:Ska försöka följa både Buffy och Angel parallellt nu om det är så det är meningen?

Ja, det är meningen. Eller det var det när det gick en gång i veckan på TV i alla fall -- nu när man kan se flera avsnitt i följd vetefan om det är lika givet. Men Buffy/Angel säsong 4/1 fungerar nog bra med vartannat avsnitt, förutom ett par dubbellavsnitt som bör ses ihop.


Se dem i avsedd ordning tycker jag. Jag håller just nu på med BTVS 7 och ATS 4, och ser dem i rekommenderad ordning.

Kolla här: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=182544#182544
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Lipton » ons apr 05, 2006 14:27

Det var lite kul att upptäcka att det är Josh Holloway "Lost" som spelar vampyrkillen i baren, när Angel spelar full.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav noike » ons apr 05, 2006 14:30

Lipton skrev:Det var lite kul att upptäcka att det är Josh Holloway "Lost" som spelar vampyrkillen i baren

Ännu roligare när man upptäcker att under teasern så genomgår hans vampyr mer karaktärsutveckling än under en hel Lost-säsong.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Lipton » ons apr 05, 2006 14:38

Att gå från trevlig snygging till "shut up and die!" och sen död på ett par minuter det är ingen dålig prestation. Undra vad han gjorde för att gå in i rollen?
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Forever Chosen » ons apr 05, 2006 15:55

Ett väldigt bra pilotavsnitt fick ju Angel i alla fall. Den presenteras på ett bra sätt och man blir genast intresserad. Att resten av säsongen inte är så lysande är en annan femma.

Näst högsta betyg från mig
A slayer with family and friends. That sure as hell wasn't in the brochure!
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav fripp21 » mån maj 01, 2006 22:34

"I matter."

En ny serie, en ny titelmelodi. Allt känns annorlunda, trots två bekanta ansikten. Åhh, vad härligt att återse Cordelia. När Cordelia frågade Angel om hon behövdes på nya firman fick jag tårar i ögonen. Cordy har krupit in under huden på mig. Suck.

Jag gillade detta pilotavsnitt. Det har en helt annan känsla än i Buffy. Lite vuxnare på något sätt. Och svartare. Det kan bli bra.
Angel: I’m not an actor.
Oliver: Funny. I like the humor.


Det var lite överraskande att Tina blev mördad, bara lite, men det blev ganska bra. Det gav avsnittet en lite mer allvarlig ton.

Fast jag vet inte vad jag gillar den nye britten. Demonen med gröna taggar i ansiktet! Vad var det egentligen? :eek:
Jag tror inte att han blir lika cool som vår Mr. Giles...

Doyle ska väl vara den lustige side-kicken?? Några lustifikationer hann han med:
Doyle: "Yeah, she’s a stiffener alright, I can’t lie about that.

Och så har vi attacken på grinden. :D

Vad mer? Angel är både starkare och snabbare än han var i Sunnydale. Cordelia har inte glömt vad hon lärde av de andra scoobisarna (för hon är väl ändå en av dem?)
Cordelia: You're a vampire!


Till sist, Angel har fortfarande inte förfinat sin sociala förmågor. Scenen när han tar kontakt med Tina är rolig.
Angel: So... are you... happy?


"I'm game"
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav Tea » mån maj 15, 2006 12:50

Ska tvinga mej själv att skirva nått på varje avsnitt, även om det bara blir en mening!


Än så länge: Inte imponerad! Fast... kul att se cordy. Har aldrig varit en Angel fan, tyckte från första början att han var tråkig och... ja... dötrist ( och detta slutar itne alldeles, alldeles underbar)
Ska ge serien en chans dock. Ska kolla igenom hela. Hoppas att det blir bättre.

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav latarmig » mån maj 15, 2006 14:15

Är det första gången du ser AtS?
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Tea » mån maj 15, 2006 14:22

latarmig skrev:Är det första gången du ser AtS?

Ja :)

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav latarmig » mån maj 15, 2006 17:22

AtS är i och för sig en egen serie och ska inte blandas samman med BtVS, men där finns ändå så många likheter att den som gillar den ena serien, också brukar uppskatta den andra. Vad jag känner till är det inte någon här som inte tycker om båda två. Därmeot är inkörningsperioden olika lång, det kan ta ett bra tag att fastna - men gillar du BtVS, så sitter du till slut fast.

Dessa samordnade omdömen är något som skiljer buffyverse från Firefly. Där är det inte lika självklart att man kan gå mellan serierna med samma förtjusning.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav mattek72 » tis maj 16, 2006 0:50

Tea skrev: Har aldrig varit en Angel fan, tyckte från första början att han var tråkig och... ja... dötrist.


Det låter bekant. Min första reaktion på karaktären Angel var ungefär likadan.
Men precis som latarmig säger om gillar du BtVS, så kommer du säkert att gilla AtS också.
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav The Ankh » tor aug 03, 2006 23:16

SÅg om detta avsnitt i kväll. Vuilken underbar pilot! Den har allt! Humor, slapstrick, allvar, spänning, action, Angel.. DOYLE!
Upptäckte att jag mindes väldigt lite av början.

(spoiler Detta avsnittet) W & H är ju med ända från början! DET hade jag glömt! Så sköna vampyrer i början: "Shut up and die", borde vara en form av paroll =D Och Doyle, älskar honom!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav Garim » tis sep 12, 2006 16:50

Såg om det här för första gången nyss. Jag fick ju hem Angel-boxen för någon vecka sedan (efter tips från Zaxx).

Det här är ett jävligt bra pilotavsnitt. Fångar in en snabbt, och är bra hela vägen. Dom verkar verkar ha lagt ner mycket krut på actionscenerna, för det var en hel del av dem.

Och jag mindes inte att W&H introducerades redan från början, med Lindsey! :)

Jag blev positivt överraskad, av hur bra första avsnittet var.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav ftwtysken » tis sep 12, 2006 18:05

håller helt klart med, mycket bättre än vad jag mindes det, fast jag tyckte aldrig att det var på nåt sätt dåligt. (spoiler Buffy s.3) Lite konstigt bara, tyckte att Angel var oväntat positiv efter breaken med Buffy....
Dare 2 Rock

reklam... he he
Användarvisningsbild
ftwtysken
Minion
 
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Alingsås

FöregåendeNästa

Återgå till Angel Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron