1x1 - City Of

Prata om Säsong 1

Angels premiäravsnitt, Fisk eller flygfisk?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
1
2%
4
0
Inga röster
5
3
5%
6
5
9%
7
12
21%
8
13
23%
9
15
27%
10
7
13%
 
Antal röster : 56

Inläggav gaspode » mån apr 12, 2004 15:42

Under S1 av Angel och S4 av Buffy funkar det bra att se först ett Buffy-avsnitt och sen ett Angel.

I FAQ-avdelningen finns en crossover-guide annars som är lite exaktare, för det är ju inte alla avsnitt som har crossovers.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Noggster » tis apr 13, 2004 18:53

Man kan ju inte börja se Angel innan man kollat färdigt buffy season 3. Blir ju enorma spoilers till att börja med.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sus@n » tis apr 13, 2004 19:30

Håller med att det HELST ska ses efter s3 av Buffy.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Teo » tis apr 13, 2004 20:18

har inte sett hela s3 av buffy men ser angel ändå.
Användarvisningsbild
Teo
Big Bad
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 06 mar 2004

Inläggav -Emelie- » ons apr 14, 2004 19:06

jag har bara sett de 2 första... tänkte inte se mer ju..
Användarvisningsbild
-Emelie-
Minion
 
Inlägg: 466
Blev medlem: 31 mar 2004
Ort: Malmö

Inläggav sus@n » ons apr 14, 2004 20:17

ok. hur långt är du på bs3?
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Teo » ons apr 14, 2004 20:18

Jag har sett så långt femman visat på s3 plus att jag har sett de tre första s4 avsnitten..
Användarvisningsbild
Teo
Big Bad
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 06 mar 2004

Inläggav Mr Chase » tis maj 11, 2004 18:35

sus@n, då jag nyligen sett Angels första avsnitt så begriper jag äntligen din signatur.
Cordy: I finally get invited to a nice place with no mirrors and lots of curtains. Hey, you're a vampire!
Russell: What? No, I'm not.
Cordy: Are too.
Russell: I don't know what you're talking about.
Cordy: I'm from Sunnydale. We had our own Hellmouth. I think I know a vampire when I'm alone with him in his fortress-like home.

Den replikväxligen var ju obetalbar!
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav sus@n » tis maj 11, 2004 18:40

jo, många av cordys repliker är oslagbara: are you still..grrr?
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Mr Chase » tis maj 11, 2004 18:56

Hon är ju helt underbar. Jag var först skeptisk till tanken på CC med Angel i LA men hon klarar ju sig suveränt utan att man upplever att det är en helt annan person. Lika sarkastisk och brutalt sanningssägande som hon skall vara. Sedan har jag så smått förälskat mig i hennes lilla födelsemärke på kinden (som också syns i din avatar, sus@n) som jag inte riktigt lagt märke till förut! *suck*
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav Horrabin » tis maj 11, 2004 19:34

Att du inte lagt märke till Cordys födelsemärke/leverfläck/vårta är lite underligt med tanke på dess enastående förmåga att synas väldigt tydligt. Men den har ju - på något väldigt mystiskt sätt :rolleyes: - försvunnit på senare tid, så det kanske är såna bilder du har i minnet när du tänker på CC?
"I wish to do more violence."
Användarvisningsbild
Horrabin
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 24 sep 2003

Inläggav Mr Chase » tis maj 11, 2004 20:08

Jag tyckte födelsemärket var mycket mer osynligt i "Buffy" och är mer markerad i "Angel". Det kanske har med ljussättningen att göra?

Sedan brukar ju fotografier retucheras alldeles i överkant.

För övrigt så tycker jag hon är störtcharmig när hon lägger pannan i djupa veck också. Ja, det finns väl inget jag dirket ogillar hos denna Guds underbara skapelse, men med tanke på vem jag är så vore det väl underligt annars :) !
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav Tob » mån jun 21, 2004 17:16

Idag kom första säsongen av Angel och jag har sett första avsnittet. Tycker det var ett vasst första avsnitt. Cordelia har verkligen växt tycker jag, är en helt annan person än i Btvs (kanske dumt att göra sådana utalande efter första avsnittet). Som sagt var det känns lite mörkare än Btvs, och det är bara postivt. Sen avslutningen när Angel kommer in på mötet och knuffar ut Russel igenom fönstret regerar. Oja, jag har förhoppningar..... :)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav sus@n » mån jun 21, 2004 21:04

Tobbe_E: Välkommen in i "Angel-ligan", visst kan man dra bedömningar efter ett avsnitt (sen kan de visa sig vara fel eller rätt), själv tycker jag också så. J

Jag har nu sett hela S2 också och kan garantera dig mycket nöje med Angel. Jag börjar faktiskt tycka att serien är bättre än Buffy (men alla kanske inte håller med mig). Ge åtminstone S2 en chans också för det finns många som inte gillar S1 och säger att serien växer sen. Själv gillade jag säsong 1 men tycker att säsong 2 är ännu bättre.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Tob » mån jun 21, 2004 22:00

Tackar

har sett tom avsnitt 3 nu och hoppas serien kan växa. Att det skulle bli lika bra som Buffy eller ännu bättre har jag svårt att tänka mig. Men man kan ju alltid hoppas :)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav sharatec » ons jul 21, 2004 22:36

Och så har man sett första avsnittet av Angel...

Mycket nöjd, måste jag säga. Kanske inte jordens mest medryckande intrig, men jag blev ändå förtjust i hur bra karaktärerna fungerade. Cordy har aldrig varit någon favorit i Buffy, men i den här serien lär jag nog kunna gilla henne ordentligt.

Och Doyle sedan... Jo jo, väldigt bra första intryck, om än kanske lite färgat av att jag hunnit se ytterligare några avsnitt när jag skriver det här. (Är det någon annan som är lite nördig på TV-serien Highlander, och kan bekräfta eller bestrida min uppfattning att han är lite lik Methos?)

Scenen när Russell åker ut genom fönstret är, som vissa redan påpekat, mycket bra - och, tycker jag, lagom snyggt gjord.

En mycket fin start!

Bra citat
I am somebody. I matter. People will be drawn to my positive energy and help me to achieve my goals. I am right where I am supposed to be and not dying for something to eat!
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav Tob » ons jul 21, 2004 22:55

sharatec skrev:Cordy har aldrig varit någon favorit i Buffy, men i den här serien lär jag nog kunna gilla henne ordentligt.


Du har exakt samma åsikt som jag hade. I btvs s1 var hon ett irritationsmoment och i s2 och s3 så har hon visserligen utvecklats mycket, men det känns aldrig riktigt som hon lyfter. I Angel däremot så får hon den huvudroll som hon kanske hade behövt i Buffy för att kunna blivit riktigt intressant. (Missförstå mig rätt)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Nea » ons jul 21, 2004 23:09

sharatec skrev:
Scenen när Russell åker ut genom fönstret är, som vissa redan påpekat, mycket bra - och, tycker jag, lagom snyggt gjord.

Gillar också den scenen, främst eftersom jag blev så totalt överraskad, jag var helt säker på att Russell skulle vara med i hela säsongen, som Big Bad (eller någon sorts variant av stor stygg vampyr som lägger sig i). Men ut genom fönstret åkte han. Kul. :D
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby
 
Inlägg: 526
Blev medlem: 29 mar 2004
Ort: Sydligaste delen av landet

Inläggav Mr Chase » tor jul 22, 2004 15:25

sharatec skrev:Cordy har aldrig varit någon favorit i Buffy, men i den här serien lär jag nog kunna gilla henne ordentligt.

Vaaaa? Jag kan inte låta bli att gilla Cordy i både BtVS och AtS. Men visst, det är en utvecklad CC vi får se i Angel som kanske bättre faller andra på läppen.

I Buffy s1 var hon väl inte så "likeable", förutom i "Out of Mind, Out of Sight" men sedan i s2-3 var hon fenomenal. Särskilt när hon var med Xander.
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav Joamna » ons aug 11, 2004 11:49

såg mitt första angelavsnitt igår. blev riktigt posetivt överraskad. inte så att jag trott det skulle vara dåligt direkt men ändå.
tufft med crossover telefonsamtalet :)
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Pazuzu » tis aug 24, 2004 9:09

Det var med stora förväntningar som jag startade första avsnittet, men jag måste säga att jag inte fastnade direkt för serien i och med det avsnittet. :( Jag antar att man omedvetet jämför med Buffy och tror att Angel ska vara minst lika bra.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Tob » tis aug 24, 2004 9:39

Ge inte upp!

Är inne på halva säsäsongen av S3, och serien blir definitivt bättre, även om jag gillar "City of".
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav sus@n » tis aug 24, 2004 15:28

Håller med ovanstående. Ge inte upp! Ge serien åtminstone första säsongen! Dessutom var Buffys första säsong den sämsta med.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Zaxx » tis aug 24, 2004 16:09

Tycker ändå inte att det första avsnittet är så dåligt :?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Off » tis aug 24, 2004 16:51

Pazuzu skrev: Jag antar att man omedvetet jämför med Buffy och tror att Angel ska vara minst lika bra.


Jämför första säsongen av Angel med första säsongen av Buffy så ska du nog se att det är minst lika bra.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Mr Chase » tis aug 24, 2004 22:21

Ge inte tappt! Angels första säsong är mycket bättre än Buffys.

Sedan tyckte jag att "City of" faktiskt var en riktigt bra säsongs- och serieöppnare. Slutet var ju riktigt coolt och förvånande.
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav Pazuzu » tis aug 24, 2004 22:32

Nu är jag snart färdig med säsong 1 och jag måste säga att serien faktiskt tar sig, en del avsnitt är riktigt bra! :) Synd bara att Angel-boxarna är så dyra, man vill ju fortsätta direkt med säsong 2 när man blir färdig... :(
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Off » tis aug 24, 2004 22:39

Ohh Pazuzu har powertittat! :D
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Pazuzu » tis aug 24, 2004 22:46

Det började så fint med att jag bara skulle titta på 1-2 avsnitt per dag tänkte jag, men så blev det som vanligt: bara ett till! :D Idag avverkade jag 9 avsnitt... :oops: :eek: , och jag som tänkte att säsong 1 skulle räcka ett tag...
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Mr Chase » tis aug 24, 2004 23:19

Pazuzu skrev:Synd bara att Angel-boxarna är så dyra, man vill ju fortsätta direkt med säsong 2 när man blir färdig... :(

Dyra? Jag har köpt mina jättebilligt på Axelmusic. R1 visserligen men ändå. Fast de kanske inte har extrapris där längre?
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

FöregåendeNästa

Återgå till Angel Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron