1x03 Witch

Här pratar vi mest om Säsong 1

Var inte snåla nu

1
0
Inga röster
2
2
4%
3
0
Inga röster
4
2
4%
5
4
8%
6
9
18%
7
24
47%
8
4
8%
9
4
8%
10
2
4%
 
Antal röster : 51

Inläggav A bear » fre mar 14, 2008 16:51

fripp21 skrev:är det så att Tim Minear har en förbannelse över sig? :cry:

Ja. Tyvärr.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav gaspode » mån jan 05, 2009 1:52

Jag gillar the Witch. Helt klart inte sämre än de två första lite mer arc-tunga avsnitten. Plus för Amy-twisten med att det är hennes mamma och öppningsscenen. "and instead you enslave yourself to this, this... cult?!"

- For I am Xander, King of Cretins. May all lesser cretins bow before me.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Echolls » fre okt 02, 2009 20:16

Ett helt okej avsnitt. En del av problemen med många av s1-avsnitten är att de inte känns särskilt spännande.

Xander börjar bli väldigt bra nu. Gillar inte riktigt hans Buffy-crush, men den leder till många roliga scener.

Favoritcitat:
Giles: Why should someone want to harm Cordelia?
Willow: Maybe because they met her? Did I say that?

Betyg: Ännu en 6:a.
Senast redigerad av Echolls tis okt 13, 2009 12:49, redigerad totalt 1 gång.
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » fre okt 02, 2009 20:28

Är det jag som är blind, eller har du inte kommenterat avsnitt 2? Vad har det gjort dig för ont?
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav konstant » tor jun 17, 2010 21:06

Ett trevligt avsnitt med många onliners som många redan påpekat. Måste dock hålla med om att det blir lite segt emellanåt, men kul med introduktion av lite nya "monster" (känns inte som att man kan kalla en häxa ett monster, jag vill inte)! Kittelscenen var ingen favorit hos mig, men ptja, dom körde i alla fall fullt ut på klysch-häxan.

Det här avsnittet gör att man mer och mer verkligenverkligenverkligen börjar gilla serien. Även om storyn är tafatt stundtals så börjar karaktärerna verkligen ta sig! Jag gillar att se hur Willow utvecklas från tokblyg och toknervös till lite mindre blyg och nervös, jag gillar Giles och hans karktärsutveckling, nya bossiga sidan + lite trolleri, yay! Och Xander är så jävla bra i det här avsnittet, lite corny med Buffy ibland men jag köper det, det är trovärdigt. Och jag gillar Buffy också, såklart. SMG ger så mycket känslor till den tuffa tjejen, jag älskar det.

Inget höjdaravsnitt fortfarande, men så mycket annat positivt!
"Om du håller så slår jag" - Mulan
Användarvisningsbild
konstant
Minion
 
Inlägg: 72
Blev medlem: 15 maj 2010

Inläggav AKS » sön jun 16, 2013 20:06

AKS skrev:Ett av de sämsta Buffyavsnitten vad jag kan komma på nu. På Buffyskalan innebär det en tvåa.


Ojdå, så hård jag var vid senaste omtitten för strax över sex år sedan... tycker nog att det är starkare än en tvåa denna gång, men inte alls ett höjdaravsnitt. Har alltid, tror jag, ovanligt nog tyckte att Teacher's Pet är bättre än Witch. Ska se om Anna som är närmare 40 år än 30 år (GAH!) har ändrat smak och numera tycker tvärtom.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Nattlinnen » sön jun 16, 2013 23:25

det hoppas jag, för teacher's pet har få kvaliteter medan witch har iaf sin charm!
Nattlinnen
Minion
 
Inlägg: 243
Blev medlem: 01 dec 2011

1x03 Witch

Inläggav AKS » mån jun 17, 2013 0:35

Tycker nog de är jämnbra faktiskt efter att nu ha sett även TP igen. Alltid annars har jag föredragit TP.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron