1x01 Welcome to the Hellmouth

Här pratar vi mest om Säsong 1

Vad tycker du egentligen om Buffys allra första avsnitt?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
3
4%
5
2
2%
6
11
14%
7
19
23%
8
27
33%
9
4
5%
10
15
19%
 
Antal röster : 81

Inläggav The Buffster » mån jun 20, 2005 18:24

I samband med att Buffy har börjat sändas igen så har jag bestämt mig för att tag i mitt länge inplanerade projekt att se om hela serien, betygsätta alla avsnitt och skriva ner några kommentarer om varje avsnitt här på forumet. Sen ska jag försöka sammanställa en topp 144 lista som känns rätt. Hittills har avsnitten som hamnar i mitten varit för svåra att rangordna, men i och med att jag nu mer skriver ner kommentarer under/efter avsnitten så kommer jag ihåg små detaljer som kanske gör att nåt avsnitt känns lite bättre än ett annat.

Vi börjar då med det allra första avsnittet, Welcome to the Hellmouth. Måste faktiskt säga att jag nästan hade glömt hur bra det ändå är (fast jag anser fortfarande att säsong 1 är den sämsta säsongen). Det är bra uppbyggt och fungerar som en utmärkt introduktion av serien och dess karaktärer. Xander är rolig, Willow är söt och Cordelia är bitchig. Precis som det ska vara. Sen så finns det givetvis hur mycket som helst under ytan hos alla dessa karaktärer som kommer fram mer senare men det känns som om det är ett bra sätt att presentera dom så här i det första avsnittet.

Jag gillar hur man successivt får veta mer om Buffy och hennes förhållande till vampyrer. Jag gillar också hur hon i början inte vill vara The Slayer men i slutet av avsnittet ändå tvingas axla den rollen. Redan här är det inte någonting som hon har valt och redan här finns en önskan till ett normalt liv.

Två citat som jag tycker visar detta väldigt tydligt:

Buffy: Prepares me for what? For getting kicked out of school? For losing all of my friends? For having to spend all of my time fighting for my life and never getting to tell anyone because I might endanger them? Go ahead! Prepare me.


Buffy: You know, I just wanted to start over. Be like everybody else. Have some friends, y'know, maybe a dog. But, no, you had to come here, you couldn't go suck on some other town.


Sen så gillar jag också den spänning som byggs upp med The Master, Luke och The Harvest.

Nu kanske det verkar som att jag bara har positiva saker att säga men det är inte riktigt sant. Särskilt nu när man vet hur underbart bra BtVS kommer att bli senare så känns det helt enkelt som att dessa tidiga avsnitt inte riktigt håller måttet. Welcome to the Hellmouth är visserligen inte lika b-igt som många av dom andra säsong 1 avsnitten men det känns ändå lite så om man jämför med senare säsonger. Sen så vet jag ju också hur otroligt känslosamt BtVS kan vara och dom riktigt starka känslorna finns inte i detta avsnitt, men det är kanske i och för sig svårt att få med sådant redan i ett pilotavsnitt när man vet så pass lite om karaktärerna. Fast det är klart, redan i det första avsnittet så börjar man gilla karaktärerna, och dom kommer att vara BtVS största tillgång ända till slutet. Cordy och Willow äger!

Ett annat minus är att nu efter att ha börjat kolla på Angel så vet jag hans enorma potential och hur underbar och rolig han kan vara. När jag såg dessa avsnitt tidigare var jag väl att Angel var okej, nu tycker jag faktiskt att han är riktigt tråkig.


Favoritcitat:

Buffy: How did he die?
Cordelia: I don't know.
Buffy: Well, were there any marks?
Cordelia: Morbid much! I didn't ask!


Xander: The only thing I can think is that you're building a really little fence.


Cordelia: God! What is your childhood trauma?!


Betyg: 6/10 (Kan ju tyckas lågt men det blir så eftersom jag har valt att betygsätta avsnitten i förhållande till varandra)

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Tobie » fre aug 26, 2005 21:19

Spoiler för Buffy säsong 7 och Angel säsong 5:
Nu övertolkar jag detta något enormt men är detta enbart en slump,
vi får här veta att Buffy kommer ifrån närheten av LA vilket Cordy kommenterar nått i stil med (skriver från minnet):
- To live that close to that many shoes
Sedan natten innan Spike "dör" i säsong 7 så drömmer han och kommenterar det/säger i sömnen (minns inte vilket och skriver igen från minnet):
-Im drowning in footwear.
Men då i Angel 5 så "återuppstår" han åter igen i LA av alla ställen. Han hade alltså en sanndröm om man slår ihop det med en av de första sakerna Cordy sa i serien. Detta kan ju absolut inte vara en slump utan måste vara ett bevis på JW unika genialitet och förutseende, han är helt enkelt Gud ;)
Tycker inte alls mitt resonemang är långsökt :)





Och jag säger en sak om denna spoilern: uhm..? Visst e JW ett geni men vad e inte du Tinder om du tänker på sånna saker. Skulle va kul om du har hittat mer sånna konstiga saker. Rätt kul att veta :)
Ah, that's the stuff! Slayer musk. It is bitter and aggravating! Grrrr!
Användarvisningsbild
Tobie
Demon Fodder
 
Inlägg: 43
Blev medlem: 20 feb 2005

Inläggav Zaxx » lör aug 27, 2005 0:23

Ja så måste det vara!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav fripp21 » tis nov 29, 2005 23:56

OK då, första avsnittet. Detta har jag sett tidigare, och även om jag tycker att det är helt ok, med en del roliga inslag, så kan jag knappast säga att jag blir helt kär med en gång. Det jag sett tidigare av säsong ett har varit ok men inte sensationellt. Nu har jag comittat mig och jag satsar på att serien levererar under kommande säsonger.

Vad är då bra med episoden? Tja en hel del faktiskt!

Till att börja med är ju Buffy himla intressant att titta på. Hon är charmig och snygg. Det är inte konstigt att SMG lyfter serien, hon har en grym utstrålning. Men hur gammal är hon egentligen? Är det ens lagligt att tycka att hon är "läcker"?

Och så har vi ju seriens första favvis - Willow. Henne (AH) har jag älskat i American Pie-filmerna... Och kom nu inte och säg att jag är den enda ni känner som börjat se på BtvS efter att sett American Pie! Även om det kanske är så! :D

Xander ska vara den skojsiga typen (jmf Wash) men han funkar inte för mig. Men det var festligt att Xander i första episoden säger "shiny". Det var shiny, tycker jag.

Episodens action var väl inte så mycket att hänga i julgranen, spänningsmomentet infann sig inte riktigt. No biggie, det är ju introduktion av karaktärerna det handlar om.

Jo just det, gillade skarpt de korta mötena med Angel.

Betyg: 6
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav A bear » ons nov 30, 2005 0:11

Aaah, en förstagångstittare (mer eller mindre)! Ska bli väldigt kul att höra vad du tycker om framtida avsnitt. Speciellt när du börjar komma in på de BRA bitarna av serien.

fripp21 skrev:Det är inte konstigt att SMG lyfter serien, hon har en grym utstrålning. Men hur gammal är hon egentligen? Är det ens lagligt att tycka att hon är "läcker"?


Född '77, så hon är alltså ganska exakt 20 här. Så du kan dreggla i lugn och ro. 8) (Och Alyson Hannigan är 23 och Charisma Carpenter 27 när de spelar 16-åringar...)

Jo just det, gillade skarpt de korta mötena med Angel.


Konstig mening. Om du nu inte menar att det var deras korthet som var bra. *duckar för Angelfansen*
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Lipton » tor dec 01, 2005 19:08

Kanske att de här korta mötena gör Angel mystisk 8) vilket de gör, de gillade jag också, att han fick vara den mystiska främlingen.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Binchy » fre dec 02, 2005 22:29

fripp21 skrev:Och så har vi ju seriens första favvis - Willow. Henne (AH) har jag älskat i American Pie-filmerna... Och kom nu inte och säg att jag är den enda ni känner som börjat se på BtvS efter att sett American Pie! Även om det kanske är så! :D


Men American Pie gjordes ju ett par år efter första Buffy-avsnittet, tänk på det. Jag såg, och gillade, henne redan i My Stepmother is an Alien -88 eller -89, när den kom till Sverige. She's fantabulous!
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Bender » lör jan 14, 2006 1:02

Vågar jag erkänna att ikväll är första gången jag ser Buffy? :oops:
Har nu sett dom 2 första avsnitten och är helt klart lockad att se mer. Härliga karaktärer och skön dialog... jag är ännu inte helt såld på vampyrgrunkamojan men jag hoppas det går över efter några avsnitt.. Efter 354 dagar på buffyforum har jag nu tagit första steget mot att förstå alla buffyreferenser som figurerar i Firefly- och TV & Film-trådarna... :)

Skönt att ha läst alla karaktärsnamn några tusen gånger innan man ser serien, det är inte svårt att komma ihåg vad folk heter. 8)

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav Ai » lör jan 14, 2006 1:11

Bender skrev:Vågar jag erkänna att ikväll är första gången jag ser Buffy? :oops:


Eh? Men? Hur? Vad? Eh?
Bild

Det som först slår mig faktist är - hur hittade du hit? Och, framför allt, hur har du kunnat vara här så länge utan att börjat se serien?

Kul att du tagit tag i det iallafall! Hoppas bara att du inte blir besviken nu bara. Risken är iofs rätt så låg - men ibland blir man ju det om man har hört en massa gott i förväg - ibland blir dom omedvetna föreställningarna så höga att inget kan leva upp till den nivån.

Du kommer väl att skriva i avsnittstrådarna?

Sen en liten brask-lapp: Du vet att första säsongen räknas allmänt till den svagaste och serien hittar inte riktigt sin stil förrän i säsong två, eller hur?

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Zaxx » lör jan 14, 2006 1:19

What in the name of all crap?! :eek:
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » lör jan 14, 2006 1:27

Shit! Och nu säger du väl snart att solen roterar runt jorden?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Bender » lör jan 14, 2006 1:30

Ai> Jag vet att det är konstigt... det har blivit någon slags låsning.. Jag känner egentligen bara en person irl som sett Buffy så det är nog mycket därför. Jag hittade hit genom dvdforum/qarlsson när jag tröttnade på dvdforum(=tråkiga nonsensinlägg och trådar från ointressanta personer) Sen dess har jag trivts bra i TV & Film-delen och som sagt Firefly som jag har sett hela av. Och Bronze så klart!

Jag har nog läst rätt mycket om buffy ändå så jag kommer inte ge upp serien i första taget. Har förstått att s1 inte riktigt är så superbra som det blir senare!

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav Ai » lör jan 14, 2006 1:34

Det är nästan så jag vill förbjuda dig att se serien så vi kan behålla dig som en kuriosa. Att kunna plocka fram dig och visa upp dig som nåt ovanligt för långväga gäster. Som ett dyrt ovanligt frimärke som har ett litet feltryck.

Men bara nästan! :D

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav AKS » lör jan 14, 2006 1:35

S1 är inte ens i närheten av andra säsonger (trots att jag gillar första säsongen och dess enorma charm).

Fortsätt kommentera Buffy, Bender! Det är så kul att läsa kommentarer av någon som ser avsnitten för första gången.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Bender » lör jan 14, 2006 1:41

Ai> Ett feltryckt frimärke... inte en helt dum beskrivning av mig... 8)

AKS> Det ska jag göra! :)

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav Zaxx » lör jan 14, 2006 2:12

AKS skrev:S1 är inte ens i närheten av andra säsonger (trots att jag gillar första säsongen och dess enorma charm).

Fortsätt kommentera Buffy, Bender! Det är så kul att läsa kommentarer av någon som ser avsnitten för första gången.


Det viktigaste av allt.. spoila inte dig mer än vad du oundvikligt redan måste ha gjort :/
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » lör jan 14, 2006 4:22

Bender:
När dom kastade ur sig i IRC-kanalen att du inte sett serien, utan att specificera vilken serie, hade jag kanske väntat mig Firefly, eller Wonderfalls, eller Beverly Hills (nej, jag jämför inte kvalité, men mycket skräp kan vara svårt att missa), men nu snubblar jag in och upptäcker det här... det här... Och här? Och efter all den här tiden? Galet.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » lör jan 14, 2006 4:29

Bender: Beyond belief. Dock kan jag inte annat än älska en person som har spenderat så mycket tid på ett forum där han/hon inte ens serien som allt baseras på! Guld från kärna till yta! Demand a hug any time!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Glorificus » lör jan 14, 2006 6:10

Jag hängde på ett amerikanskt Star Trek-forum ett tag utan att någonsin ha sett Star Trek... men det blev lite läskigt i längden, så jag övergav dem. Starkt av dig att du hållit dig kvar här omgiven av alla oss Buffyfreaks, Bender. :D

Och vi är nog alla lite avundsjuka på dig som får se allt för första gången.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Binchy » lör jan 14, 2006 10:54

Glorificus skrev:Och vi är nog alla lite avundsjuka på dig som får se allt för första gången.


Word!

"Vampyrgrunkamojan" är ju en metafor för hur svårt livet kan vara. You'll get over it.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Gordo » lör jan 14, 2006 11:04

Det är ju underbart Bender. Och jag håller med er andra, verkligen förvånande och härligt att du varit här så länge ändå!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Bender » lör jan 14, 2006 12:08

Jag har trivts jättebra eftersom det är så många roliga diskussioner i de olika TV-trådarna/The Bronze så för mig har det mer varit ett allmänt TV-forum med någorlunda hög nivå på inläggen(det får gärna spåra ur ibland också :) ) Jag har tom värvat folk som inte sett Buffy hit till forumet just för att jag tycker det håller sådan klass. (There are cylons among us!)

Självklart har jag varit sugen att se Buffy hela tiden eftersom ni haft så bra smak när det gäller andra serier. De är hit jag går för att värdera om en serie har potential. Jag har sett Wonderfalls och Firefly som jag förstår har en koppling till Buffy och dom serierna avgudar jag.

Snart har jag sett allt ska ni se! :D

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav qarlsson » fre jan 20, 2006 17:15

Bender: Underbart att du börjat titta nu. verkligen! Det må vara sent men bättre sent än aldrig och jag kan inte låta bli att avundas en aning för allt du har framför dig. Ser fram emot att läsa alla dina avsnitts-intryck.

Snart har jag sett allt ska ni se!

Det tog mig 1 1/2-2 månader att se igenom buffy s01-07 och angel s01-04. Jag förväntar mig att du slår det ;)
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Bender » fre jan 20, 2006 18:06

qarlsson> :) Du vet mycket väl att jag aldrig ser serier i det tempo som du gör...(crazy!) Snart ligger jag på s2 av Buffy iaf.. Tror nog jag är ikapp på ett halvår eller nått.(inkl Angel)

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav caffeineaddict » fre jan 20, 2006 18:49

Bender: Följ denna tidsplan för en trivsam upplevelse. http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?t=584&start=423 ;)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav qarlsson » fre jan 20, 2006 19:35

Bender skrev:qarlsson> :) Du vet mycket väl att jag aldrig ser serier i det tempo som du gör...(crazy!) Snart ligger jag på s2 av Buffy iaf.. Tror nog jag är ikapp på ett halvår eller nått.(inkl Angel)

oh well, pusha dig lite tänkte jag iallafall göra. Tänk inte på studier och såna där petitesser ;) Nä men huvudsaken är att man njuter. Oavsett tempo. och njuta du komma skall.

caffeineaddict skrev:Bender: Följ denna tidsplan för en trivsam upplevelse. http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?t=584&start=423 ;)

kaffe... r e s p e c t !
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Bender » fre jan 20, 2006 20:18

qarlsson skrev:
Bender skrev:qarlsson> :) Du vet mycket väl att jag aldrig ser serier i det tempo som du gör...(crazy!) Snart ligger jag på s2 av Buffy iaf.. Tror nog jag är ikapp på ett halvår eller nått.(inkl Angel)

oh well, pusha dig lite tänkte jag iallafall göra. Tänk inte på studier och såna där petitesser ;) Nä men huvudsaken är att man njuter. Oavsett tempo. och njuta du komma skall.

caffeineaddict skrev:Bender: Följ denna tidsplan för en trivsam upplevelse. http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?t=584&start=423 ;)

kaffe... r e s p e c t !


Huj uj där kan vi tala om tempo! Inser nu att jag bara snittat på 1½ avsnitt /dag första veckan nu.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav Mudbath » tor jan 26, 2006 22:45

Efter att ha sett hela Angel nu senast så valde jag mellan Firefly eller att dra Buffy s1-7 för 4:e gången.. det fick bli Buffy,

Spoiler Buffy och Angel
och då upptäcker jag ju först nu att Darla är med från början. Antagligen för att det var mycket fokus på henne i Angel så man la henne på minnet mer..

hur som helst så måste man väl säga att det är en ganska bra öppning. En 8:a i betyg.
..everynight I save you..
Användarvisningsbild
Mudbath
Minion
 
Inlägg: 217
Blev medlem: 25 nov 2004
Ort: Karlstad

Inläggav Glorificus » tor jan 26, 2006 23:02

Hm, kanske bra med spoilermarkering där, om...
(Spoiler AtS)
...att Darla är med mycket i Angel. Även om "fokus på" kan tolkas på olika sätt.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav A bear » tor jan 26, 2006 23:12

Hoppas du hinner med Firefly mellan varven också. Den förtjänar att upptäckas (och är bättre än Buffy s1).
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron