1x04 Teachers Pet

Här pratar vi mest om Säsong 1

Teachers Pet, sög det eller dög det?

1
3
5%
2
3
5%
3
7
12%
4
4
7%
5
14
25%
6
13
23%
7
7
12%
8
6
11%
9
0
Inga röster
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 57

Inläggav poser » tor nov 25, 2004 23:49

I guess he likes pain.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Pazuzu » fre nov 26, 2004 0:22

Det är väl hans halsband? Eller? :?:
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Mudbath » fre nov 26, 2004 0:30

Pazuzu skrev:Det är väl hans halsband? Eller? :?:


Det lär det vara. Men frågan är vad han har som halsband.. någon teori om vad det kan vara? Någon talisman av något slag?

För övrigt så var detta avsnitt inte sådär jättebra. Bättre än 1x06 dock. En 6:a får det av mig.
..everynight I save you..
Användarvisningsbild
Mudbath
Minion
 
Inlägg: 217
Blev medlem: 25 nov 2004
Ort: Karlstad

Inläggav Pazuzu » fre nov 26, 2004 0:32

Mudbath skrev:
Pazuzu skrev:Det är väl hans halsband? Eller? :?:


Det lär det vara. Men frågan är vad han har som halsband.. någon teori om vad det kan vara? Någon talisman av något slag?


Jag har för mig att man såg det någongång, men jag kommer inte ihåg i vilket avsnitt, tyvärr.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Sigge » fre nov 26, 2004 0:35

Pazuzu skrev:Det är väl hans halsband? Eller? :?:
Ja det är hans halsband, och på halsbandet ser det ut att hänga ett kors. Vad jag vet så mår vampyrer inte särskilt bra av kors.
Användarvisningsbild
Sigge
Demon Fodder
 
Inlägg: 27
Blev medlem: 19 sep 2004

Inläggav Yog-Sothoth » fre nov 26, 2004 0:52

Pazuzu skrev:
Mudbath skrev:
Pazuzu skrev:Det är väl hans halsband? Eller? :?:


Det lär det vara. Men frågan är vad han har som halsband.. någon teori om vad det kan vara? Någon talisman av något slag?


Jag har för mig att man såg det någongång, men jag kommer inte ihåg i vilket avsnitt, tyvärr.

Umm... jag tror knappast att detaljrikedomen i avsnitten sträcker sig så långt som till ett halsband som hänger under en tröja. Det är nog ett kors som DB hade på sig...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Mudbath » fre nov 26, 2004 1:00

Mönsterstudenten Thomas skrev:Umm... jag tror knappast att detaljrikedomen i avsnitten sträcker sig så långt som till ett halsband som hänger under en tröja. Det är nog ett kors som DB hade på sig...


Men är det verkligen logiskt? Även om han har en själ så borde han inte klara av att bära ett kors.

Spoiler 7x02:
Om jag inte missminner mig så bränner sig Spike på ett kors i 7x02 då han berättar för Buffy att han fått tillbaka sin själ.. så Angel borde inte heller klara av att bära kors..
..everynight I save you..
Användarvisningsbild
Mudbath
Minion
 
Inlägg: 217
Blev medlem: 25 nov 2004
Ort: Karlstad

Inläggav poser » fre nov 26, 2004 1:02

Mudbath skrev:
Mönsterstudenten Thomas skrev:Umm... jag tror knappast att detaljrikedomen i avsnitten sträcker sig så långt som till ett halsband som hänger under en tröja. Det är nog ett kors som DB hade på sig...


Men är det verkligen logiskt? Även om han har en själ så borde han inte klara av att bära ett kors.

Spoiler 7x02:
Om jag inte missminner mig så bränner sig Spike på ett kors i 7x02 då han berättar för Buffy att han fått tillbaka sin själ.. så Angel borde inte heller klara av att bära kors..


Hela idén med bilden är att visa att de gjort en miss.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Lipton » fre nov 26, 2004 10:39

Ser ut som en fläck.?
(Kanske det är ett hemligt budskap till Buffy? ;) Beware...beware.)
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav JRT » fre nov 26, 2004 12:17

Vadå, det är väl samma halsband som Angel har under både säsong 1 och 2.

I 1x7 syns visserligen bara kedjan:
http://www.screencap-paradise.com/galle ... =Angel_059

Men det är definitivt samma som i 2x14
http://www.screencap-paradise.com/galle ... nocence226

Vad det är för symbol vet jag inte, men det är inte ett kors.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Yog-Sothoth » fre nov 26, 2004 13:24

Mudbath skrev:
Mönsterstudenten Thomas skrev:Umm... jag tror knappast att detaljrikedomen i avsnitten sträcker sig så långt som till ett halsband som hänger under en tröja. Det är nog ett kors som DB hade på sig...


Men är det verkligen logiskt? Även om han har en själ så borde han inte klara av att bära ett kors.

Min poäng är att det är en miss; Boreanaz råkade ha ett kors på sig den dagen och de tänkte inte på det medan de spelade in.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Mudbath » fre nov 26, 2004 13:40

Mönsterstudenten Thomas skrev:Min poäng är att det är en miss; Boreanaz råkade ha ett kors på sig den dagen och de tänkte inte på det medan de spelade in.


Aha.. då fattar jag! :D Va nog lite trött igår..
..everynight I save you..
Användarvisningsbild
Mudbath
Minion
 
Inlägg: 217
Blev medlem: 25 nov 2004
Ort: Karlstad

Inläggav RalfiParpa » fre nov 26, 2004 19:28

Mönsterstudenten Thomas skrev:Min poäng är att det är en miss; Boreanaz råkade ha ett kors på sig den dagen och de tänkte inte på det medan de spelade in.


Bara Buffy som har så hängivna (läs: besatta) fans att sånt här kommer upp.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Yog-Sothoth » fre nov 26, 2004 19:30

RalfiParpa skrev:
Mönsterstudenten Thomas skrev:Min poäng är att det är en miss; Boreanaz råkade ha ett kors på sig den dagen och de tänkte inte på det medan de spelade in.


Bara Buffy som har så hängivna (läs: besatta) fans att sånt här kommer upp.

Du har uppenbarligen aldrig umgåtts med trekkers. :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav RalfiParpa » fre nov 26, 2004 19:34

Mönsterstudenten Thomas skrev:Du har uppenbarligen aldrig umgåtts med trekkers. :)


En traumatisk upplevelse, förstår jag?
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Yog-Sothoth » fre nov 26, 2004 19:43

RalfiParpa skrev:
Mönsterstudenten Thomas skrev:Du har uppenbarligen aldrig umgåtts med trekkers. :)


En traumatisk upplevelse, förstår jag?

Eftersom Star Trek är så tekniskt attraherar det en viss skara nördar (läs: Chalmers). Jag är själv trekker och älskar allt som har med Star Trek att göra (förutom den gamla serien TOS, usch), men jag har aldrig haft det där riktigt inbitna teknikintresset.

Det värsta med trekkers dock är att de ofta är konservetiva... Buffy-fans verkar i regel vara lite yngre och öppna för annat än bara vampyrer och skräck, medan trekkers gärna håller sig till Sci-Fi.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav noike » fre nov 26, 2004 19:47

RalfiParpa skrev:
Mönsterstudenten Thomas skrev:Du har uppenbarligen aldrig umgåtts med trekkers. :)

En traumatisk upplevelse, förstår jag?


De har pyjamas på sig när de träffas. Draw your own conclusions.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tob » fre nov 26, 2004 20:19

Mönsterstudenten Thomas skrev:Det värsta med trekkers dock är att de ofta är konservetiva... Buffy-fans verkar i regel vara lite yngre och öppna för annat än bara vampyrer och skräck, medan trekkers gärna håller sig till Sci-Fi.


Det kan nog stämma, älskar ju film, tycker om Sch-fi, provade Buffy, beroende/besatt, men fortfarande mycket filmintresserad oavsett genre.

Men det är klart livet har ju fått en hel annan betydelse sedan Buffy steg in..... ;)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav RalfiParpa » fre nov 26, 2004 20:39

Tob skrev:Det kan nog stämma, älskar ju film, tycker om Sch-fi, provade Buffy, beroende/besatt, men fortfarande mycket filmintresserad oavsett genre.

Men det är klart livet har ju fått en hel annan betydelse sedan Buffy steg in..... ;)


Jag känner igen mig, är knappast insnöad skräck-nörd.
Slutsats: Buffy-fans är coolare är Trekkers.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Pazuzu » lör nov 27, 2004 17:47

Teacher's pet hör definitivt till de mindre bra avsnitten i serien, men helt dåligt är det inte, jag ger det en 5:a. Som flera har skrivit innan innehåller det många roliga repliker, min favorit är:

Buffy: Well, your buddy Carlyle faced it, and he's still around.

Giles: Yes, in a straitjacket, howling his innards out day and night. :D
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav monkeyboy » sön nov 28, 2004 0:01

Jag förstår inte vad det är som är så fruktansvärt dåligt med det här avsnittet?
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad
 
Inlägg: 1290
Blev medlem: 16 apr 2004

Inläggav xAMNESIAx » fre dec 03, 2004 20:24

monkeyboy skrev:Jag förstår inte vad det är som är så fruktansvärt dåligt med det här avsnittet?


Handlingen. :|
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav Lipton » tis dec 07, 2004 8:56

Detta avsnitt hade jag inte heller sett, det var så kul när DVD:n kom och jag hade två helt osedda avsnitt att se. Lilla julafton.
Jag tyckte inte heller att detta var särskilt dåligt, visst MOTV var väl lite smålarvig, men annars så.....

Det var kul när Willow började prata om att monstret bara tog oskulder och de stackars killarna som ville vara så manliga och erfarna förlorade masken helt.

Den här vampyren med "gaffeln" som Angel varnade för visade sig vara ganska lättövervinnlig, det blev lite som en historia som de inte orkade följa upp. Man fick uppfattningen att det skulle vara en riktig badass men sen blev det inget av de. Synd.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Emily » fre dec 10, 2004 19:52

Johannah skrev:
caffeineaddict skrev:Bortsett från den elaka och snyggt subtila piken att den stackars 50+ läraren som blir mördad i början måste ha varit oskuld

Haha! Tänkte inte ens på det :P

Samma här.


Inte så bra avsnitt, men många små roliga repliker.

Giles: That's all he said? Fork Guy?
Buffy: That's all Cryptic Guy said: Fork Guy.
Giles: I think there are too many guys in your life
.

Buffy: Okay, I'll give you improved marks for that one. Ripping a throat out, it's a strong visual, it's not cryptic
Angelus: Violate our women!
Användarvisningsbild
Emily
Minion
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 19 apr 2004
Ort: Västerås

Inläggav Ai » fre dec 10, 2004 20:50

monkeyboy skrev:Jag förstår inte vad det är som är så fruktansvärt dåligt med det här avsnittet?


Början är rätt usel, sen är slutet rätt så dåligt. Det som är därimellan är inte mycket att ha.

Men det är klart - lite ljus i tunneln finns ju förstås. Jag gillar när Xander får kliva fram och vara lite mer central i handlingen. Så plus för det. Men i övrigt? En femma.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Binchy » sön dec 26, 2004 22:18

Håller med Ai här ovanför, detta är inget lysande avsnitt. She-mantis är
alltför dåligt gjort och är bara i skuggan. Men kul insinuation om läraren,
det har jag inte tänkt på tidigare. Synd på honom, han verkade vara en
bra lärare, helt i motsats till den de fick på slutet: "No more, no less".
Och stackars Xander,

Spoiler hela serien
lyckas aldrig någonsin få till det med en mänsklig tjej. Anja är
väl gränsfall, kanske, hon är ju oftast människa, men ibland är
hon ju vengeance demon.


En sexa får det här.

Edit. Stavfel.
Senast redigerad av Binchy tis jun 14, 2005 11:00, redigerad totalt 1 gång.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav jvc_man » ons dec 29, 2004 0:35

Haha, ojdå! Kors i taket! :eek:

Avsnittet var ganska bra men storyn föll en aning. Xander framträdde lite mer i detta avsnittet och växte som karaktär, bra! Giles diggar jag fett*

Mvh
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Inläggav CheeseGuy » fre jan 28, 2005 0:20

Det här är absolut ett av seriens uppenbara bottennapp, men så dåligt är det ju inte. Tyckte jag när jag såg det. Nu i efterhand känns det riktigt ruttet. Men det är ju kul i alla fall att det här är första gången (vad vi vet) som Xander attraheras av en demon. Ah, nostalgi... eh, *host* vilket inte något sätt räddar avsnittet, som är uselt.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav A bear » tis jun 14, 2005 10:05

Jag erkänner att det hänt att jag slaggat in när jag glor på Buffy. "Äh, jag tar ett avsnitt till, så sent är det inte" och så vaknar man med ett ryck till "Grr! Arrggh!"

Problemet är att "Teachers Pet" är det enda avsnittet jag verkar somna till varenda gång jag försökt se det. Jag kommer så långt som till första scenen i källaren, konstaterar att jag inte ser ett skvatt i mörkret, och tuppar av som en klubbad tax. Vore det inte för att jag någon gång tagit tag i saken dagen efter och glott igen den sista biten skulle jag inte veta vad som händer sista 20 minuterna. Jag vet inte om det vore någon större brist. Jag skulle annars ha sluppit se den där idiotiska "bönsyrsan", jag hade sluppit se hur fånigt enkelt Buffy besegrar den där klovampyren som Angel var så skrajsen för, och... OK, jag hade missat gaget med Giles diktafon, men det hade jag nog kunnat leva med. Oerhört trist avsnitt.

Och det där med att den bara är ute efter oskulder är ingen Whedontvist. Det är snarare skräckstandard fram till 70-talet eller så. Dracula och gänget var alltid på jakt efter oskulder, det är väl först i och med "Halloween" som det vändes på den steken... Men det är bra, för det ger mig en ursäkt att posta en av de bästa Young Ones-scenerna.
RICK: The vampire has escaped from the little-person's room!
VYVYAN: I don't see what all the fuss is about! Vampires only attack... virgins!
MIKE: Uh, yeah, uh, I'm not worried for myself, Vyv. It's Rick and Neil I'm concerned for!
RICK: What, me? Rick? A virgin? Ha, ha, ha!!! Just try telling that to some of the foxy chicks who owe me favours!
NEIL: Well if Rick's not a virgin, then I'm not either!
VYVYAN: We'll soon be able to find out, won't we! 'Cause the vampire's gonna know! And if anybody gets attacked, then we'll know, that they're a sissy virgin!
NEIL: He's gonna get us! He's gonna turn us into vampires, and we'll all be dead, and yet still alive... like Leonard Cohen!
RICK: He's going to bite me first... I'm obviously the most succulent... Right! Mister Vampire! Mister Vampire! Don't bite me, I'm a hologram! Bite Neil! He's coffee flavoured!
VAMPIRE: Arrrrrggghhh!!!
MIKE: OK, guys! There's only one way out! We've all got to lose our virginity! Neil!
VYVYAN: But how Mike?.... Oh no!!! Bags not Rick!!
RICK: Bags not Vyv!!!
NEIL: Bags not ... Neil!


Binchy skrev:Och stackars Zander, [sic]

Spoiler hela serien
lyckas aldrig någonsin få till det med en mänsklig tjej. Anja är
väl gränsfall, kanske, hon är ju oftast människa, men ibland är
hon ju vengeance demon.

Faith?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav sus@n » tis jun 14, 2005 10:40

Angående Xander: SPOILER till S4 & ANGEL S1 (avsnitt 12?)

Lite problem har han allt. Faith är ju dock lite mänsklig :D coh Cordy.. men de hade nog aldrig sex. Samma med Willow. Men tanken går ändå att alla (undantag Faith) är övernaturliga: Willow - häxa, Cordy - syner, Anya - demon...
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare